شناسهٔ خبر: 67005233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم:

امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است

حجت الاسلام عباسی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است و دشمن از این می‌ترسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس  از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی عباسی» امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همرانشان اظهار  داشت: این ضایعه تلخی برای نظام و ملت بود ولی اطمینان داریم خدای بزرگ با لطف و کرم خود برای ملت جبران خواهد کرد. شهیدان در افق دیگری نورافشانی می‌کنند و آثار و برکات آنان پس از شهاداتشان ادامه دارد و گاهی برکات وجودی آنان پس از حیاتشان نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید از یک حیات والا و زندگی برتر برخوردار است، افزود: شهادت آیت الله بهشتی و جمع یاران ایشان در مقطع حساس آغاز انقلاب اسلامی نشان داد که چگونه این خون ها یک زندگی دوباره به انقلاب اسلامی بخشید و آلودگی منافقین را از جامعه ما حذف کرد و این برکت خون شهید است.

عباسی ادامه داد: یقینا خداوند در شهادت رییس جمهور هم آثاری نهاده است و آنچه که ما امروز از عزت و کرامت اقتدار ملت اسلامی ایران و مسلمانان در عالم شاهد هستیم به برکت مجاهدت و رهبری امام بوده و هست.

وی با بیان این که مردم لرستان مردمی دارای دیانت و شجاعت هستند و افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و نقطه عطفی در تاریخ تحولات منطقه و جهان شد و معادلات بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی دگرگون شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم گفت: اندیشمندان جامعه‌شناس سه انقلاب را دارای تاثیر و برد جهانی می‌داند و انقلاب فرانسه که نظام‌های مدعی لیبرال دموکراسی یکی از سرفصل های خود را آن نقطه تاریخی می‌داند.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: انقلاب دومی که در عالم خیلی بازتاب پیدا کرد و در بین جوانان بازتاب بسیاری داشت انقلاب مارکسیستی شوروی سابق بود که خاندان سلطنتی رومانوف سقوط کرد و میراث لنین دست استالین افتاد و جوانان دنیا فکر کردند این تحول به نفع مظلومان است.

وی ادامه داد: امام عزیز ما قبل از اینکه هنوز بسیاری از صاحبان تحلیل متوجه شوند و باور کنند حکومت ضد دینی مارکسیست در حال فروپاشی است این فروپاشی را پیش بینی کرد و به رهبرانشان یادآور شد، اما باور نکردند چون در مسیر الهی نبودند.

این مسئول افزود: انقلاب سومی که انقلاب‌ پژوهان به تاثیر و الهام‌بخشی آن در عالم اعتراف دارند و تا به امروز امواج خروشان آن در حال پیشرفت است و امروز آن به مراتب قدرتمند از آغازش بوده انقلابی است که امام خمینی آغاز کرد. همه شهدای ما از شهید بهشتی و رجایی و باهنر گرفته تا سردار سلیمانی و شهدای خدمت که امروز داغدار آنها هستیم افتخارشان این بود که شاگرد مکتب امام خمینی هستند.

وی اظهار داشت: ایران امروز به لطف خداوند از چنان اقتداری برخوردار است که دشمن جرات عکس‌العمل در مقابل عملیات صادق به خود نداد، انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب برای اینکه حکومت وابسته را از سر راه بردارد نبود، انقلاب اسلامی و امام یک راه را در برابر بشریت گشود و پرچمدار نظم جدید در عالم بشریت شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم گفت: به برکت انقلاب امام به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی در یک دوره گذار تمدنی قرار گرفته‌ایم. امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است و دشمن از این می‌ترسد.

حجت‌الاسلام عباسی به خستگی ناپذیر بودن شهید جهمور اشاره کرد و گفت: اگر در راه خدا ثابت قدم باشیم نصرت خدا بدون هیچ تردیدی با ماست و اقتدار و عظمت محصول انقلابی است که امام در عالم به پا کرده است و ان‌شاءالله به دولت الهی و جهانی مهدوی متصل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما