شناسهٔ خبر: 67283605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری یزد:

بیشترین جرم زندانیان استان یزد، مواد مخدر و سرقت است+فیلم

یزد- ایرنا- رییس کل دادگستری یزد گفت: مواد مخدر و سرقت به ترتیب ۲ جرم اصلی مددجویان در سطح این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " حسین طهماسبی " روز پنجشنبه در آستانه هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران استان افزود: برای کاهش جرایم مختلف به همکاری مردم و اقدامات مناسب فرهنگی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به همکاری و اقدام همگانی نیاز است ادامه داد: ارتباط کارشناسان دادگستری با مدارس نقش مهمی در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در بین نسل جوان دارد.

این مسئول بیان کرد: برای مقابله با کاهش سن بزهکاری در استان باید بیش از گذشته تعامل بین مدارس و دانش آموزان با کارشناسان دادگستری بیشتر شود.

طهماسبی در خصوص افزایش طلاق یادآور شد: کاهش ازدواج و نزدیک شدن نسبت ازدواج به طلاق موجب برجسته شدن آمار طلاق در جامعه شده و باید برای ارتقای ازدواج تلاش شود.

رییس کل دادگستری یزد در ادامه در ارتباط با اتباع خارجی در استان گفت: تطابق نداشتن فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان یکی از علل مهم این وضعیت است و باید با ساماندهی اتباع و نظارت بر عملکرد آنها مانع ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها شد که نیازمند عزم همگانی است.

طهماسبی با اشاره به اینکه استان یزد در سطح کشور در مجموع رتبه سوم صلح و سازش را در پرونده‌ها دارد به اهمیت موضوع و تداوم آن تاکید کرد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۳۳ درصد آرای قضات استان در مجازات‌های کیفری مربوط به صدور مجازات‌های جایگزین است و در راستای ارتقای کیفی و کمی آنها تلاش می‌شود.

وی یکی از اقدامات محوری دادگستری را به منظور کاهش آثار سوء دخالت‌های انسانی، تلاش بر ارجاع هوشمند پرونده به کارشناسان و تصمیم‌گیری قاضی بر اساس آن ذکر کرد که یزد، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول به شرایط دادگستری استان اشاره و گفت: هرچند یزد رتبه نهم کشور را به لحاظ ورودی پرونده دارد ولی در مقابل از حیث خروجی پرونده دارای رتبه سوم است و همچنین در مورد پرونده‌های مسن، رتبه سیزدهم را دارد.

طهماسبی با بیان اینکه دستگاه قضا معمولا در بدترین شرایط مردم با آنها مواجه می‌شود و این جلب رضایت مردم را بسیار سخت می‌کند گفت: در مجموع ۶۹ درصد مردم از عملکرد دستگاه قضا رضایت دارند.

هفته قوه قضائیه از اول تیرماه آغاز می‌شود.

نظر شما