شناسهٔ خبر: 67301277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان یزد مطرح کرد

برای 33 درصد از پرونده‌های کیفری ؛ احکام و آرای جایگزین حبس صادر شده است

یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت : در یکسال گذشته حدود ۳۳ درصد از پرونده‌های کیفری توسط قضات، احکام و آرای جایگزین حبس آن صادر شده است

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز / یزد ؛ حجت‌الاسلام « حسین طهماسبی » در اولین نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم و تسلیت شهادت شهدای خدمت خاطرنشان کرد : عدالت اگرچه در ظاهر نظام حکومتی ما برعهده دستگاه قضایی گذاشته شده ولی تحقق آن نیازمند همسویی همگان است و در این صورت می‌توان به افزایش عدالت و برخورداری از آن در جامعه امیدوار بود لذا رسالت رسانه‌ها باید تحقق این همسویی برای نشر عدالت باشد.

رئیس کل دادگستری استان افزود : هر کدام از احکام جایگزین ، متفاوت و از فرایند بسیار خوبی برخوردار بوده است به طوری که امیدواریم شاهد رشد این روند در سالجاری باشیم.

وی بیشترین جرم‌های مربوط به استان یزد را موادمخدر و سپس مربوط به سرقت اعنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با تدابیر ویژه‌ای که نهاد‌های نظامی و انتظامی انجام خواهند داد شاهد کاهش چشمگیر این جرائم در استان یزد باشیم.

این مقام مسئول  با بیان اینکه استان یزد رتبه ۹ در سطح کشور را از لحاظ حجم پرونده ورودی به دادگستری را دارا است که این میزان، از میزان متوسط کشوری نیز بالاتر است، گفت: در نقطه مقابل این عدد، رتبه استان از لحاظ خروجی پرونده‌ها هم، رتبه سوم در سطح کشور است.

طهماسبی اظهار داشت  : کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری و حقوقی در برنامه ماست که امیدواریم با شناسایی گلوگاه‌ها و کار کارشناسی روی این موضوع، بتوانیم این مهم را هم برای خدمت هر چه بیشتر به مردم انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه  یزد از نظر مانده‌ی پرونده شعب که در تلاش برای کاهش آنها هستیم، رتبه یازدهم و در مورد پرونده‌های مسن نیز رتبه سیزدهم کشور را دارد تصریح داشت : به منظور کاهش آثار سوء دخالت‌های انسانی تلاش بر ارجاع هوشمند پرونده به کارشناسان و تصمیم‌گیری قاضی بر اساس آن است که یزد رتبه سوم کشور را از این نظر به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اتباع خارجی و آسیب‌های ناشی از آنها پرداخت و تصریح داشت :  متاسفانه تطابق نداشتن فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان یکی از علل مهم این وضعیت است و باید ضمن ساماندهی اتباع فعلی و نظارت بر عملکرد آنها، مانع ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها در استان شد که این نیازمند عزم همگانی است.

 

طهماسبی با تاکید به  لزوم ارتباط بیشتر کارشناسان دادگستری با مدارس در جهت مقابله با کاهش سن بزهکاری در استان راجع به افزایش طلاق گفت: متاسفانه کاهش ازدواج و نزدیک شدن نسبت ازدواج به طلاق، باعث برجسته شدن آمار طلاق در جامعه شده است.

گفتنی اینکه در پایان این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

نظر شما