شناسهٔ خبر: 67002436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

جلب اعتماد عمومی، موجب تحقق عدالت قضایی می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت رعایت نظم و انضباط اداری و اعمال نظارت‌های مستمر و پیوسته به منظور بهبود شاخص‌های عملکردی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

جلب اعتماد عمومی، موجب تحقق عدالت قضایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الإسلام رضا براتی زاده، در بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان سملقان ضمن گفتگوی چهره به چهره با مدیران قضایی، قضات و کارکنان این مجموعه ها، مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.
وی گفت: رعایت قانون و نظم و انضباط باعث می‌شود روند انجام امور در یک مجموعه سازمانی به صورت برنامه ریزی شده و کاملا هدفمند و ضابطه‌مند و در عین حال توأم با سرعت و سهولت بیشتری انجام گیرد، بطوریکه حداقل بخشی از نتایج این سازوکار نظام‌مند در قالب جلب اعتماد عمومی و تحقق عدالت قضایی متجلی خواهد شد.
مقام عالی قضایی استان با اشاره به در دستور کار قرار داشتن ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان قضایی و اداری؛ از سنجش عملکرد‌ها بر اساس ارزشیابی نقطه به نقطه بعنوان اولویت اصلی دستگاه قضا در استان خبر داد.
حجت الإسلام براتی زاده در ادامه با اشاره به بکارگیری مشوق‌های انگیزشی و همچنین ساز و کار‌های تنبیهی به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد کارکنان گفت: ممکن است در یک مجموعه افرادی بیشترین نقش را در بهبود شاخص‌های کمی و کیفی عملکردی داشته باشند و در طرف مقابل کسانی نیز با عملکرد ضعیف خود، فرایند انجام کار سازمانی را در بخش‌های مختلف تحت تأثیر تبعات منفی قرار دهند؛ لذا یک مدیر باید در این موارد با بهره گیری از ابزار‌های قانونی تحت اختیار به مقتضای شرایط و وضعیت موجود بهترین تصمیمات را اتخاذ نماید.
وی با بررسی تعدادی از پرونده‌های جریانی، مختومه و زندانی دار و همچنین بررسی سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته‌های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

نظر شما