شناسهٔ خبر: 67000063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری:

وصیت نامه امام راحل، میراث فرهنگی و تاریخی برای جهانیان است

تبریز- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهر گفت: وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در واقع میراث غنی فرهنگی، تاریخی و همه جانبه برای جهانیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله جواد حاجی زاده روز دوشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام در مصلی اعظم تبریز، اظهار کرد: صلابت حضرت آقا مقابل غرب مثال زدنی است و در واقع عمل به وصیت حضرت امام(ره) در خصوص اینکه فرمودند مراقب باشید انقلاب بدست نامحرمان نیفتد، عمل می کنند و به نوعی با نفوذ مقابله می شود.

وی افزود: بعضا مشکلاتی که در کشور پیش می آید بدست عوامل نفوذی است بر این اساس است که باید مراقب نامحرمان باشیم.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص مسایل جهانی، گفت: زمانی که ایشان نامه ای به گورباچف نوشتند و اضمهلال شوروی را پیش بینی کردند و از سازمان های آزادی بخش مثل فلسطین حمایت کردند دوراندیشی حضرت امام را اثبات می کند و در وصیت نامه الهی خود نیز بسیاری از توصیه ها وجود دارد که با عمل به آنها کشور مصون می ماند.

وی تاکید کرد: عمل به وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام و توصیه هایی که به همگان دارد دوراندیشی ایشان بوده و پیام جاودانه به آیندگان و جوانان معاصر است.

وی همچنین اظهار کرد: امام راحل نه تنها یک شخصیت سیاسی بلکه فقیه جامع الشرایط بود و همانند سایر فقها به عنوان مرجع و عالم دینی زحمات زیادی برای حفظ اسلام انجام داد.

وی اظهار کرد: امام راحل از نظر مسایل معرفتی، عارف و فیلسوف بود و بر مسایل غرفانی و فلسفی احاطه کامل داشت و اهل شب زنده داری، عبادت و تهجد( واژه‌ای قرآنی است به معنای شب‌خیزی برای خواندن نماز شب، قرائت قرآن، ذکر خدا و آمرزش‌طلبی) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه امام خمینی (ره) را امام کرد، عبودیت وی بود، گفت: عبودیت انسان را به مرحله ای می رساند که قابلیت ارایه خدمات ارزشمندی را به مردم پیدا می کند و در لحظه آخر زندگی نیز نماز شب را فراموش نمی کند.

حجت الاسلام حاجی زاده، با بیان ویژگی های اخلاقی امام راحل، ادامه داد: وی شجاع و نترس بود و هیچ باک و هراسی از استکبار و دشمنان اسلام نداشت و به دنبال تحقق اسلام راستین و نجات محرومان و مستضعفان عالم از چنگال استکبار بود.

وی یادآور شد: امام راحل می فرمود که « یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.» و من برای خدمتگزاری آمده ام و بجای اینکه به من بگویید امام، بگویید خدمتگزار.

آیت الله حاجی زاده همچنین اظهار کرد: همزمان با ارتحال امام خمینی(ره) انتخاب شایسته امام خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران رویداد بزرگی بود که رهبری داهیانه و بی نظیر ایشان درستی تصمیم خطیر خبرگان رهبری را نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: خبرگان رهبری بلافاصله پس از ارتحال امام راحل خلف صالح ایشان امام خامنه ای را انتخاب کردند که به فرموده حضرت امام، سربازی فداکار در جنگ، معلمی آموزنده در محراب، خطیبی توانا در جمعه و جماعات، راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب و مقاوم در صحنه اسلام و در واقع شایسته ترین برای رهبری است.

منظومه فکری مقام معظم رهبری همان اسلام ناب محمدی و اصیل است

وی ادامه داد: منظومه فکری مقام معظم رهبری همان اسلام ناب محمدی و اصیل است، به طور مسلم کشور با نوآوری و خلاقیت و منظومه فکری ایشان تاکنون از برهه های سخت عبور کرده است.

وی یادآور شد: پافشاری در حفظ خط رهبری و اصول انقلاب، صلابت در استکبارستیزی مقابل آمریکا و صهیونیزم، عملیات وعده صادق، مدیریت جهادی و انقلابی، بیانیه گام دوم انقلاب، وارد کردن واژگان جدید در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مدیریت طلایی ایشان در این مدت است.

خلاقیت و منظومه فکری رهبری توانست این نظام و انقلاب را از تلاطم امواج خروشان فتنه ها عبور دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهر با بیان اینکه همزمان با سالروز ارتحال امام راحل، اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت الله خامنه ای و شخصیتی مانند امام راحل را به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین جایگزین برای رهبری کشور هستند و توانستند در طول مدیریت و رهبری خویش، مثل امام راحل کشور را اداره و به دنیا ارایه کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده، با بیان اینکه دوران رهبری رهبر معظم انقلاب به دلایل مختلف به مراتب سخت تر از زمان امام راحل است، ادامه داد: منظومه فکری رهبر معظم انقلاب مثل حضرت امام(ره) همان اسلام ناب محمدی است و خلاقیت و نوآوری و منظومه فکری ایشان توانست این نظام و انقلاب را از تلاطم امواج خروشان فتنه ها عبور دهد.

مردم در انتخاب رییس جمهور و مشارکت در انتخابات مانند تشییع شهدای خدمت چشم جهانیان را خیره کنند

وی همچنین با اشاره به انتخابات مهم پیش روی ریاست جمهوری، گفت: همان طور که مردم قهرمان ایران و آذربایجان شرقی تشییع «شهدای خدمت» را طوری باشکوه برگزار کردند که چشم جهانیان را خیره کرد، اکنون نیز در انتخاب رییس جمهور و مشارکت در انتخابات نیز با جهانیان و دشمنان انقلاب انگشت به دهان بمانند.

وی افزود: مردم با مشارکت و انتخاب خود رییس جمهوری شایسته را سرکار آورند، از دیدگاه رهبری رییس جمهور شایسته دارای مدیریت، کفایت، لیاقت، باایمان، متدین، دلسوز، کارآمد و فداکار باشد در واقع مثل رییس جمهور شهید که از سفر مسکو بلافاصله سفرهای استانی و شهرستانی خود را دنبال کرده و برای خدمت به مردم استراحت نمی شناخت.

وی همچنین با اشاره به یکی از ویژگی های امام جمعه شهید تبریز، گفت: آیت الله آل هاشم برای خدمت به مردم آرامش نداشت، عدالت خواه و ضد فساد بود، عملکرد جهادی داشت و معتقد به توانمندی های داخلی بود که باید رییس جمهور اینده نیز چنین صفاتی را داشته باشد.

حاجی زاده ادامه داد: رییس جمهور شایسته باید معتقد به جوانان باشد، مردمی و باانگیزه باشد.

نظر شما