شناسهٔ خبر: 66997549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

۳ پایگاه هلال احمر زنجان در حال ساخت است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر سه پایگاه با ۲۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و دو پایگاه دیگر نیز سال بعد راه‌اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌های هلال احمر عضویت جوانان مستعد در آن است که شمار آنها به ۲۸ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم استان نسبت به افزایش پایگاه‌های هلال در سطح استان اقدام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر سه پایگاه با ۲۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و دو پایگاه دیگر نیز سال بعد راه‌اندازی خواهد شد و باید در نظر داشت که در حوزه حوادث و سوانح هلال‌احمر اقدامات مهم و ارزشمندی انجام داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: همچنین ۱۴ خانه هلال شهری و روستایی همزمان با سراسر کشور در زنجان افتتاح شده است که بستر خوبی برای اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه همزمان با رحلت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد ماه پایگاه‌های هلال احمر در استان آماده‌باش خواهند بود، اضافه کرد: ۱۷ خودروی عملیاتی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و مراکز پشتیبان با آمادگی کامل مستقر هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن این استان در مسیر تردد زائران از شهرستان‌ها علاوه بر تیم‌های امدادی در پایگاه‌های جاده‌ای و مراکز پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و سه تیم توانا (بانوان امدادگر) برای ارائه خدمات امدادی فعال شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه همه زائران زنجانی و عبوری از استان تا پایان مراسم ارتحال امام راحل تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار دارند، گفت: در همین راستا ۲ تیم عملیاتی نیز در تهران و حرم مطهر امام راحل مستقر برای پوشش امدادی زائران هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث سوانح برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

نظر شما