شناسهٔ خبر: 67306239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خزعلی: فرهنگ ایرانی الگوی صیانت از خانواده در جهان

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در دنیایی که کانون خانواده با تغییرات مختلفی دست به گریبان است، فرهنگ ایرانی – اسلامی را باید به عنوان یک اساس مهم و یک الگو در حوزه حفظ و صیانت از خانواه به جهانیان معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

خز علی: فرهنگ ایرانی الگوی صیانت از خانواده در جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، انسیه خزعلی در مراسم رونمایی از کتاب میراث ماندگار جزیره قشم گفت: جزیره قشم یکی از نقاطی است که با توجه به نیاز‌های روز، توانسته سنت‌های ارزشمند گذشتگان خود را حفظ کند و این منطقه می‌تواند با توجه به اخلاق مداری و صمیمت موجود در خانواده‌ها، به عنوان کانون اصلی برای اجرای برخی از طرح‌های حوزه خانواده تبدیل شود.

وی افزود: رویداد فرهنگ کلان خانواده و عامه را با ۹ کارگروه از جمله فرهنگ بازی، فرهنگ رسانه، سبک زندگی، خلاقیت‌های زندگی، محیط زیست و شیوه‌های آموزشی آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بهره‌برداری از دستگاه جدید ام. آر. آی بیمارستان پیامبر اعظم قشم

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: آماده‌ایم چند کارگروه این طرح از جمله کارگروه ویژه زوج‌های تازه ازدواج کرده با هدف کمک مشاوران به تقویت مهارت‌های زندگی و پیشگیری از تبعات اختلافاتی که منجر به از هم گسستگی کانون خانواده می‌شود را در قشم فعال کنیم.

خزعلی با تاکید بر اینکه مدیریت اصلی امور در جزیره قشم با محوریت بانوان برنامه‌ریزی شده است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بانوان در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور تلقی می‌شود و بانوان جزیره هم می‌توانند در این فرآیند مهم با اندیشیدن به پیروزی و موفقیت این منطقه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قشم کمک کنند.

در این مراسم کتاب میراث ماندگار جزیره قشم کاری از امین ابراهیمی درکویی رونمایی شد.

کتاب میراث ماندگار جزیره قشم، دومین اثر این عکاس قشمی است که در ۱۴۴ صفحه به صورت مصور و دو زبانه (فارسی و انگلیسی) با درون مایه‌ی میراث ناملموس، زندگی اجتماعی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم جزیره به چاپ رسیده است.

نظر شما