شناسهٔ خبر: 66995530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دهم خرداد آغاز و به مدت پنج روز ادامه داشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

گزارش تصویری روز پنجم و پایانی ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری


طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه داشت.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

در پنجمین روز انجام فرآیند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، با مرور اخبار مربوط به ثبت‌نام کاندیدا‌ها در وزارت کشور و همچنین اخبار و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی منتشر شده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور آخرین تحرکات احزاب و شخصیت‌های سیاسی را برای حضور احتمالی در انتخابات پیش‌رو بررسی خواهیم کرد.

 

چه کسانی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۹:۲۵

کاندیدا‌های روز اول ثبت‌نام انتخابات:

محمدرضا صباغیان
 مصطفی کواکبیان
 عباس مقتدایی
قدرت‌علی حشمتیان
 سعید جلیلی

کاندیدا‌های روز دوم ثبت‌نام انتخابات:

 علی اردشیر لاریجانی
 محمود احمدی بیغش
 محمد خوش‌چهره
 عبدالناصر همّتی

کاندیدا‌های روز سوم ثبت‌نام انتخابات:

 سیداحمد رسولی‌نژا‌د
 وحید حقانیان
 مسعود پزشکیان
 حبیب‌الله دهمرده
 علیرضا زاکانی
 حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی
 زهره الهیان
 فداحسین مالکی

کاندیدا‌های روز چهارم ثبت‌نام انتخابات:

 محمدمهدی اسماعیلی
 مسعود زریبافان
 حسین افشارزاده
 محمود احمدی‌نژاد
 حسینعلی قاسم‌زاده
 محمود صادقی
 صادق خلیلیان
 سیدمحمد مقیمی
 ایرج شاهوردی
 محمدحسن قدیری ابیانه
 حسن محمدیاری
 سیدمجتبی محفوظی
 شهریار حیدری
 علی صوفی
 محمدرضا پور ابراهیمی
 حسین میرزایی
 غلامحسین رضوانی
 محمد شریعتمداری
 جلیل جعفری
 سیدغنی نظری

کاندیدا‌های روز پنجم ثبت‌نام انتخابات:

الیاس نادران
 حسن سبحانی
 حسن کامران
 احمد اکبری
 حمیده زرآبادی
 محمد ناظمی اردکانی
 سید قاسم‌جاسمی
 علیرضا ورناصری
 حمید کریمی
 علی آذری
 محمدرضا اسکندری
 وحید جلال زاده
 اردشیر مطهری
 اسحاق جهانگیری
 محمد وحدتی
 حسن نوروزی
 محمد رویانیان
 حسین گروسی
 مهدی شیخ
 محمدعلی وکیلی
 محسن کوهکن
محمدمهدی زاهدی
 علیرضا افشار
محمدحسن نامی
 مصطفی پورمحمدی
اصغر سلیمی
 شمس الدین حسینی
 علیرضا افشار
 ضرغام‌صادقی
 هاجر چنارانی
 محمدباقر قالیباف
عبدالرحیم بهاروند
 اکبر نیکزاد
 سید احمد موسوی
 ابراهیم عزیزی
 عباس آخوندی
 داوود منظور
 سیدعلی نیشابوری
 مهرداد بذرپاش 
 علی وقفچی
 امیرحسین قاضی زاده هاشمی
 سیدصولت مرتضوی
 علی نیکزاد
 رفعت بیات

اسامی حائزان شرکت در انتخابات در روز ۲۲ خرداد اعلام می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۹:۲۰

محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در دوره دوازدهم هزار و ۶۳۶ نفر و در دوره سیزدهم تعداد۵۹۲ نفر بود.

وی افزود: در این ۵ روز ثبت نام حدود ۲۷۸ مراجعه کننده داشتیم. از این تعداد ۸۰ نفر واحد شرایط ثبت نام بودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: روز ۲۲ خرداد اسامی حائزان شرکت در انتخابات منتشر می‌شود و بمدت ۱۵ روز این افراد تبلیغ می‌کنند و روز ۸ تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور برای اخذ رای مشخص شده است، افزود: در ۹۰ هزار نقطه رای گیری انجام می‌شود و همه بستر‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم است.

شاهچراغی گفت: اسامی ۸۰ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مشخص می‌شود. امروز ۴۳ نفر از واجدان شرایط ثبت نام کردند. 

وزیر کشور: مرحله ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به‌خوبی و با نظم و انضباط ارزشمندی برگزار شد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۹:۱۸
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408299" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408299?width=400&height=300"></script></div>
وزیر کشور: در این ۵ روز، ثبت‌نام ۸۰ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نهایی شد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۹:۱۵
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408298" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408298?width=400&height=300"></script></div>
سخنگوی ستاد انتخابات: در‌های ستاد انتخابات بسته شده است
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۸:۲۶

سخنگوی ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه در‌های ستاد انتخابات بسته شده است گفت: داوطلبان داخل ستاد انتخابات، مشغول تکمیل فرایند ثبت‌نام هستند.

علی نیکزاد: از سر وظیفه آماده‌ام‌ نه تکلیف
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۸:۲۳

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گرامی میدارم یاد و خاطره برادر شهیدم؛ سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت و سلام به روح سردار غیرت و میدان؛ حاج قاسم سلیمانی و اعلام همدردی میکنم با مردم مظلوم غزه و رفح، گفت: من علی نیکزاد؛ سرباز ولایت و نوکر مردم؛ فرزند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز و در این زمان، آمده ام تا نه از سر تکلیف، بلکه برحسب وظیفه هر آنچه در طول سال‌های عمر خدمتیام در کشکول تجربه اندوختهام در فعل زمان صرف کنم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408286" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408286?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: من یک مهندسم، مهندس عمران و آبادانی، از دانشگاهی که دو محور مهم را در نام خود یکجا دارد... علم و صنعت... من با ارقام و آمار و هندسه و واقعیات و تجربهام در دولت‌ها و مجلس، آموختهام که مهندسی حسابشده وقتی در زمانِ دقیق اجرا شود، نتیجه هر چه باشد درست خواهد بود، چه در توسعه و پیشرفت، چه در ثُبات اقتصادی و چه در ارتباط با دنیا و از همه مهمتر در عدالت اجتماعی و این‌ها همه بستری است که باید با شناخت و تدبیر میسر شود نه با شعار...

نیکزاد گفت: مهندسی نرم در تعامل با مردم و مهندسی سخت در برخورد با فساد و همچنین مهندسی معکوس و در مواجهه با بحرانِ معیشت و رفع تحریم‌ها در کمترین زمان و نیز معماری خردمندانهی بنای امنیت منطقه را باکشور‌های دوست و همسایه استوار کنم، آمدهام بار دیگر همانند موفقیت در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر برای ۵/۱۶ میلیون ایرانی، با عمل واژهسازی کنم، نه با حروف و برای صرفهجویی در زمان و با اعتراف به ندانستنِ آنچه نمیدانم به جای داشتن توهم دانای کل و سپردن امور تخصصی به متخصصین زبده و توجه واقعی به توانمندی بخش خصوصی وطندوست و احیای دوباره شایستهسالاری به جای فامیلسالاری، خصوصیسازی به جای خصوصیبازی، و حقیقت به جای هیاهو دولت خود را به پشتوانه رای مردم آسیبدیده از گردنکشی‌های جناحی، برقرار کنم..‌ی ادامه داد: در این دورانِ عیانِ بیحاجت به بیان، با احترام به تمامیِ دولت‌ها
رویکرد دولت پیشنهادی من این است که دولتمرد باید، به جای پرسشگری ومقصریابی پاسخگویی و پذیرش را سرلوحه کار خود قرار دهد و اِعمال سلیقه‌ها را حقیقتا به زبالهدانِ تاریخ بسپارد.

نیکزاد اظهار کرد: در این دولت تنها مسئل‌های که مهندسی نخواهد داشت، پاسخگویی دولت به ملت است، با این تفاسیر، دولت راپس از مجاهدت و مراقبت و کار کرامت، «دولتِ مردم و زمان» نامگذاری مینمایم.

نیکزاد گفت: امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که هر داد به طرف مقابل، سِتَدی متقابل داشته باشد.

وی با بیان اینکه امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که جوان ایرانی سودای مهاجرت در سر نداشته باشد، اظهار کرد: هر گفتگوی عزتمندان‌های که از آلام مردم بکاهد، با آغوش بازِ دولتِ مردم و زمان روبرو خواهد شد، بِدون اعتنا به اخم‌ها و لبخندها.
نیکزاد گفت: دولتِ مردم و زمان هرگز قیّمِ مردم نبوده و مردم را نیز به چشم مددجو نخواهد دید و دیپلماسیِ حکمت، عزت و مصلحت را فقط در تامین منافع ملی میبیند نه منافعِ مِیلی...

نیکزاد گفت: و در پایان، زنِ الگوی سوم در منطق ما فرصت است نه تهدید!

شرح این هجران و این سوزِ جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر
 
لازم میدانم از اصحاب رسانه نیز به خاطر تلاشهایشان در این چند روز، تشکر کنم.

 
بیات در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۸:۲۰

رفعت بیات نماینده اسبق مجلس در آخرین دقایق روز آخر ثبت‌نام، در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

مرتضوی: بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۸:۱۹

صولت مرتضوی، وزیر کار در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سیدصولت مرتضوی بعد از پایان روند ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امید به آینده و متعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم، گفت: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه برخی از اقدامات این دولت را برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نتیجه و گواه اقدامات شبانه روزی من و همکارانم در دولت مردمی است. اکنون ایران انقلابی و اسلامی ما در گام دوم با توکل به خدا و با اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با قدرت و مقاومت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند.

وی افزود: امروز از دیپلماسی لبخند عبور کرده ایم و بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است.

 

قاضی‌زاده: شرایط ورود نخبگان را فراهم می‌کنم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۷:۲۲

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهادت آیت الله رئیسی عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ ایران و خانواده محترم و فرهیخته ایشان تسلیت عرض میکنم، همچنین سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادیخواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه میدارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد، ان شاالله.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408267" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408267?width=400&height=300"></script></div>


وی تاکید کرد: مردم عزیز ایران! تصور نمیکردم که پس از ۳ سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.


قاضی زاده هاشمی ادامه داد: زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.


وی اظهار کرد: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.


قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها گردیده است؟!


وی با بیان اینکه مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعوا‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکرد‌های قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیر‌های شکست خورده و راهکار‌های تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نمی‌باشد، اظهار کرد: حرکت در مسیر برداشتن دیوار‌های میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکار‌ها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه‌های مختلفی در برخی دولت‌های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.


قاضی زاده هاشمی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم. 


وی افزود: انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختار‌ها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانوادهدغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد. 


 قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.


وی گفت: امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ.

بذرپاش: قرار من با رئیس جمهورِ شهید هنوز برقرار است
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۷:۰۸

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408264" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408264?width=400&height=300"></script></div>

مهرداد بذرپاش پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار من با رئیس جمهورِ شهید هنوز برقرار است؛ شهیدی که قول داده بود مساله حل‌کن باشد؛ در میدان و کنار مردم، افزود: ما پای وعده‌های رئیس جمهورِ شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد؛ اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند.

وی ادامه داد: تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل در سال، تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی دولت، حل ناتراز‌های کشور در بخش‌های انرژی اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه‌های کشور و سایر وعده‌های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت پیشرفت ایران، دهیاران و بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیاراتشان افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می‌نماییم.

بذرپاش گفت: ما به پشتوانه‌ی شما مردم، پیش‌برنده‌ی این راه نیمه تمام خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌پایه و فناور شرکای راهبردی دولت هستند و با کمک آن‌ها ایران را می‌سازیم.

وی اظهار کرد: دیپلماسی نتیجه‌گرا و مبتنی بر توسعه‌ی روابط با همسایگان که اولویت آقای رئیسی هم بود، دستاورد‌های کم سابقه‌ای داشته است که آن را توسعه خواهیم داد.

بذرپاش با بیان اینکه به لبخند دشمنان اعتماد نمی‌کنیم و مبتکرانه و مقتدرانه با دنیا مذاکره خواهیم کرد، افزود: درد کارگران. سفره‌ی بازنشستگان، کرامت معلمان، صلابت نظامیان، دغدغه‌ی پرستاران، معیشت هنرمندان و ورزشکاران را به جان می‌خریم.

وی افزود: مسایل و مشکلات ایران را می‌شناسم؛ در دولت‌های نهم و دهم و سیزدهم، در مجلس نهم و در دیوان محاسبات به شناخت عمیق و دقیق از شبکه مسائل کشور رسیده‌ایم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کشورداری و حکمرانی درست با بگومگو‌های خسته کننده و ملال آور راه به جایی نمی‌برد؛ مردم از ما کار می‌خواهند و خدمت بی منت، ادامه داد: امکانات کشور نباید قربانی رقابت‌های سیاسی شود؛ فرصتی برای ماندن در حواشی نداریم؛ کار‌ها زیاد است و وقت کم و مردم منتظر.

وی گفت: فراگیرسازی حرکت پرتلاش رئیس جمهور شهیدمان نیاز به یک نهضت بزرگ مردمی و ملی دارد و کارگاهی به وسعت ایران می‌خواهیم.

بذرپاش تصریح کرد: اگر در ادامه دولت مردمی، ایرانی قوی و پیشرفته می‌خواهیم باید همه به میدان بیاییم و یکصدا بخوانیم: ایران به پیش

ثبت نام حسینی نیشابوری در انتخابات ریاست جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۷:۰۵

سید علی حسینی نیشابوری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

منظور: مأموریت «دولت تداوم» به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۶:۵۱

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

وی بعداز پایان ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای دنبال کردن راه رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا بتوانم دولت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشم. 

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، دیوار‌های تحریم فروریخت و سیاست خارجی کشور همه دنیا را در نوردید، گفت: فرهنگ در اربعین، هنر در مشارکت مردم، سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه کرد. اقتصاد ایران بعد از یک دهه رکود رونق گرفت و ۳ سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و بیکاری به حداقل آمار خود می‌رسد. 

منظور در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق در این دولت با اقتدار به انجام رسید، عنوان کرد: سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاقمداری، خستگی ناپذیری، کارآمدی، عدالت محوری، فتح قله‌های پیشرفت است و این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی، وحدت ملی، دیپلماسی اقتدار و تحول گرایی و ترکیب میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرایی و واقع نگری است. 

وی افزود: در گفتمان شهید رئیسی، دولت میدان ساز است و میدان را هیچگاه به دشمن نمی‌دهد. مسائل را تا حل نکند، رها نمی‌کند و با تدبیر و عقلانیت به مصاف مشکلات می‌رود. 
منظور ادامه داد: اینجانب با اتکا به فضل الهی و استناد به کارنامه ۳۰ ساله خود و مدیریت در تمامی سطوح و سوابق علمی در سطح دانشیاری رشته اقتصاد، امیدوارم توفیق داشته باشم با کسسب اعتماد شما مردم عزیز مسیر طی شده در دولت شهید رئیسی را در جهت رونق و جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و فقردایی و توزیع عادلانه منابع به کار ببندم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است.

 

آخوندی: من نگران ایرانم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۶:۴۷

عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

آخوندی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری: من به ذخیره فرهنگی ملت واندیشه تک‌تک ایرانیان باور دارم. من گفتمان ایده ایران را در میان می‌گذارم و به اسلام و مدرنیته توجه دارم.

توانایی ملت ایران در صورت سامان‌یابی ذیل این گفتمان بی‌انتهاست.

 

 

ثبت‌نام ابراهیم عزیزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۶:۴۵

ابراهیم عزیزی، نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

وقف‌چی: باید دست در دست هم برای غلبه بر چالش‌ها تلاش کنیم 
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۶:۳۰

علی وقفچی، نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی وقفچی در جمع خبرنگاران، گفت:  اگر امروزه در دنیا چالش‌های بزرگی وجود دارد بخاطر این است که از انسانیت بدور هستیم. 

وی افزود: باید دست در دست هم با ایجاد عدالت در همه زمینه‌ها برای غلبه بر چالش‌ها تلاش کنیم.   

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

وقفچی گفت: مشکل کشور از روزی آغاز شد که پایه‌های اقتصادی کشور غلط ریخته شد و توزیع امکانات بر اساس میزان برخورداری انجام گرفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید با تک نرخی کردن ارز مسیر‌های  ایجاد رانت و فساد بسته و از  تولید داخل حمایت شود. 
 

موسوی: من مستقل امدم و وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستم 
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۶:۰۱

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آنچه اگر اصلاح شود روی بقیه بخشها نیز اثر مثبت خواهد گذاشت، این است که افراد سرجای خود باشند. اینگونه یقینا تحول شگرفی در اداره کشور ایجاد می شود 

وی افزود: اگر به مدیریت با دید شایسته سالاری بنگریم در کشور مشکلات حل می شوند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم امیدها و خواسته های زیادی همچون رشد نقدینگی و بهبود  اوضاع اقتصادی دارند. لذا ما داوطلبان انتخابات، قبل از اینکه از اینده صحبت کنیم باید بگوییم در گذشته چه کردیم. عملکرد گذشته،  آینده را روشن می کند. 

به گفته وی، من مستقل آدم و وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستم. 

 

نیکزاد: مشکلات اقتصادی و معیشتی با الهام گرفتن از راهبرد‌های شهید آیت‌الله رئیسی قابل حل است 
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۵:۴۸

اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن با حضور در ستاد مرکزی انتخابات واقع در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران، بنده با افتخار ۲۵ سال در قوه مجریه خدمتگزار شما بودم و ۲ سال به عنوان مشاور در کمیسیون شورا‌ها  به عنوان مشاور خادم شما بودم. 

نیکزاد افزود: کتابی بنام الفبای توسعه پایدار تالیف کردم و در آن مسائل عمده کشور را طرح  و پاسخ دادم. در طول  دوران خدمتگزاری همواره عملکردم در معرض دید شما بوده است. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

نیکزاد گفت: در طول ۲۷ سال خدمت با مسائلی روبرو شدم که برای حل آن‌ها به صورت شبانه روزی با همکاران وقت گذاشتم. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بیکاری جوانان، مشکلات  اقتصادی و معیشتی مردم با الهام گرفتن از راهبرد شهید آیت‌الله رئیسی و با تمرکززدایی، ایجادشفافیت و افزایش مسئولیت مردمی و با برنامه مدون قابل حل است. 

عبدالرحیم بهاروند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۵

عبدالرحیم بهاروند نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

ضرغام صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۲

ضرغام صادقی، نماینده سابق مجلس با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

قالیباف در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۵:۲۲

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پایان روند ثبت نام خود به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در محل برگزاری نشست خبری ضمن درود به روح پاک شهدا، امام شهدا و گرامیداشت یاد رئیس جمهور پرتلاش شهید دکتر رئیسی و سایر شهدای پرواز اردیبهشت، خطاب به مردم عزیز ایران، گفت: در آغاز درباره دو نگرانی با شما سخن می‌گویم؛ نگرانی اول مربوط به کشورمان ایران است و نگرانی دوم مربوط به صحنه دوم امروز انتخابات.

وی ادامه داد: نگرانی اول مربوط به همۀ ماست. ما امروز نگران پیشرفت و آیندۀ کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همۀ ما با دقت به شرایط پیچیدۀ کشور نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکرد‌ها باید تداوم پیدا کند؟ کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهم‌تر اینکه چه کسی می‌تواند، در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کار‌ها را بپذیرد؟

قالیباف ادامه داد: نگرانی دوم مربوط به صحنۀ انتخابات است. نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مسئله اقتصاد و معیشت شود در این عرصه، نسبت دشواری کار‌های زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیرواقعی به راهکار‌های عملی برای حل مشکلات وجود دارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408144" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408144?width=400&height=300"></script></div>
هاجر چنارانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/ چنارانی: آمده‌ام تا دولتی انقلابی داشته باشیم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۵:۱۴

هاجر چنارانی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

چنارانی بعد از ثبت نام در انتخابات  ریاست جمهوری، گفت: آمده‌ام تا دولتی انقلابی بر پایه اشتی ملی بین گروهها و استفاده از ظرفیت همه گروه‌ها و جناح ها داشته باشیم.  

 وی افزود: آمده ام تا با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، برای زنان هم حق مطالبه گری داشته باشیم، زنان باتجربه و اندیشمند و شایسته زیادی داریم و کمتر توانستیم بالاترین کرسی های سیاسی را به آنها اختصاص دهیم.  

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز آمدیم و حرف های زیادی برای گفتن داریم، مشارکت مردم حلقه مفقودی است که اکثر دولتها آن را به فراموشی سپردند. آمدیم برای بکارگیری متخصصان و برنامه ریزی نخبگان و با بهادادن به ورزش و هنر و  اموزش و پرورش. 

وی افزود: آمدیم برای ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و جلوگیری از فرار مغزها و توسعه گردشگری و رفع مشکلات نظام سلامت و توجه به کادر درمان و رفع مشکلات جامعه خبرنگاران را برطرف کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سخنگوی ستاد انتخابات: مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۵۴

محسن اسلامی در ظهر آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پرتردد‌ترین روز ثبت نام را داشتیم، تعداد ۸۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند که از این میان از ۲۲ نفر از آن‌ها ثبت نام به عمل آمد.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: از این تعداد یک نفر خانم و ۲۱ نفر آقا بودند و در مجموع ۵۹ داوطلب تا این ساعت داشتیم که ۲۱۳ نفر مراجعه کردند.

اسلامی گفت: فرایند ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت. امروز روز آخر است و تمدید هم نخواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

شمس الدین حسینی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/حسینی: برای تحول اجتماعی و اقتصادی یه میدان امدم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۳۸

شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و نماینده مجلس دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حسینی بعد از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم، من دردهای شما را دیده و سختی هایتان را شناخته‌ام، مشارکت شما کلید اصلاح امور است؛ ظرفیت‌های مختلف کشور با راستی و درستی حکمرانان بالفعل شده و شکوفا می‌شود. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تحول اجتماعی و اقتصادی یه میدان امدم، توسعه ایران را از مسیر فرزانگی و شایسته سالاری دنبال می‌کنم. 

وی با بیان اینکه سیاست خارجی را در مسیر گشایش فرزانگی و خدمت توسعه می بخشم، افزود: گشایش اقتصادی و امنیت پایدار از مهمترین برنامه‌های من است. 

پورمحمدی در انتخابات ثبت‌نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۲۲

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر اسبق کشور و دادگستری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 پورمحمدی پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت عزیز ایران من جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده ام، کشور ما سرشار از آرزوهای بالابلند بود  اما امروز در جایی که می‌خواستیم نیستیم. 

وی افزود: بی‌گمان گام‌های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی‌ها و کاستی‌های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، ادامه داد: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می شناسم و می توانم بگویم در 45 سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم. 

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته ام و بی خبر از ظرفیت های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

وزیر اسبق دادگستری در خاتمه تأکید کرد: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت‌های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

آیا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود؟
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۲۰

براساس شنیده‌ها محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس قصد دارد تا دقایقی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. قالیباف در سال های ١٣٨۴ و ١٣٨٨ و ١٣٩٢ و ١٣٩۶ برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بود.

اصغر سلیمی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۱۸

اصغر سلیمی نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

این نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: نباید در توزیع منابع تنها به استان‌های کم‌برخوردار نگاه کنیم. امروز مشکلات کشور کاملا مشخص است. 

وی افزود: رئیس جمهور باید مشکلات را الویت‌بندی کند چون نمی‌توان انتظار داشت در ۴ سال همه مشکلات را حل کرد. 

سلیمی ادامه داد: فرزند‌آوری یکی از بحران‌های کشور است آیا یک جوان برای داشتن خانواده با مشکل مسکن و اشتغال روبه‌رو نیست؟ 

وی مسکن را دغدغه اصلی جوانان خواند و گفت: اگر بتوانیم مشکل مسکن را حل کنیم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم به تدریج مشکل فرزند‌آوری نیز حل خواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ نمی‌کند
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۱۲

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «باسلام و با تشکر از لطف شما و دیگر عزیزان و لزوم احترام به همه سلایق؛ قصد بر عدم حضور در انتخابات است.

ان شالله دلایل آن به زودی گفته خواهد شد. برای شما و همه مردم عزیز کشورم آرزوی روزهای بهتر را دارم.»

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سردار علیرضا افشار در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۰۸

سردار علیرضا افشار باحضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

محمد مهدی زاهدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۰۶

محمد مهدی زاهدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی باحضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

زاهدی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: با کوله‌باری از تجربه از سفارت تا وزارت در انتخابات حاضر شدم. 

وی افزود: امروز با برنامه و کارنامه خود را به تماشای شما گذاشته‌ام. باور دارم برخی موانع کشور ریشه در ناآگاهی از سرمایه‌های انسانی دارد. 

زاهدی ادامه داد: خانه‌نشینی افراد شایسته سبب می‌شود فرصت‌ها سوخته و از دست برود. 

وزیر سابق علوم، اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و شفافیت  را در دولت خویش جایگزین رانت و رابطه عنوان کرد و گفت: ایجاد نظام هوشمند و شفاف تحقق خواهد یافت. 

وی تاکید کرد: تورم با آمارسازی و بولتن‌سازی از میان نخواهد رفت و تنها سفره مردم کوچک می‌شود.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محسن نامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۴:۰۳

امیر محمدحسن نامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 نامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این برهه سرنوشت‌ساز به عنوان یک سرباز پای بر عرصه انتخابات می‌گذارم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مهمترین مشکل کشور بحران معیشتی مردم است و سعی می‌کنیم با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور این مشکل رااز پیش رو برداریم. 

وی ایجاد دولت هوشمند را نیاز کشور دانست و افزود: ظرفیت اینترنت برای نسل جوان باید به سهولت در اختیار باشد و دسترسی به فناوری‌های نوین از الویت‌های مهم است و در پی ان به دنبال خلق ایرانی هوشمند و دانش‌بنیان هستیم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی  توان کشور را به حداکثر خواهیم رساند.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محسن کوهکن‌ریزی در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۳:۳۹

محسن کوهکن‌ریزی نماینده ادوار مجلس با حضور در وزارت کشور در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نماینده اداوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به این دلیل اخرین ساعات ثبت نام را انتخاب کردم که ببینم اگر فردی برنامه ویژه‌ای دارد، وارد نشوم اما این چنین نبود. 

کوهکن افزود: کاندیدا باید بداند که با ظرفیت قانون اساسی فعلی باید کار کند و باید به قوانین بالادستی نیز معتقد باشد. 

وی گفت: فرهنگ از صحبت‌های داوطلبان در انتخابات آغاز می‌شود و بخشی از مشکلات ما به این مسائل فرهنگی باز می‌گردد. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محمدعلی وکیلی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۳:۳۴

محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وکیلی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه می‌دانیم چه میزان غرق در مشکلات هستیم. 

نماینده اداوار مجلس با بیان اینکه آمده‌ام تا ناترازی را از میان بردارم افزود: مگر از سیاست، خلق امکان را انتظار نداریم؟ بدیهی است روزنه با چند تصمیم درست شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: کشور نیاز به شعار ندارد، باید  در نظام اداری  انقلاب ایجاد کرد، باید علم و عالم را با سیاست آشتی داد. باید غیر متخصصان را از مدیریت کنار گذاشت که هزینه‌های فراوان به کشور وارد کرده‌اند. 

نماینده اداوار مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مردم سال‌هاست گوششان از شعار پر شده است. باید در سیاست خارجی تحول و تفاتم ایجاد کرد. 

وی مهمترین ناترازی را موضوع مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: نظام تصمیم‌ساز تابع چینش مدیران است. 

 

حجت الاسلام مهدی شیخ در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۲:۵۷

حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شیخ پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم ایران شما با رهبری امام راحل و خون شهدا، انقلاب خود را بنیان نهادید. 

وی با بیان اینکه مردم ایران همه خواست من ایران آباد است گفت: من مستقل در انتخابات حاضر شدم و معتقدم در عرصه سیاست نیازمند اخلاق هستیم و من سیاست اخلاق بنیان را دنبال می‌کنم. 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه دولت من همان برنامه توسعه هفتم و ابلاغیه‌های رهبر انقلاب است. 

به گفته نماینده ادوار مجلس، حلقه اتصال دولت‌های مختلف اسناد بالادستی است و مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی تنها راه توسعه است. 

شیخ در ادامه تاکید کرد: ما برای رسیدن به ایرانی پیشرفته باید به نخبگان اتکا کنیم و سهم دانش‌بنیان‌ها را در کشور افزایش دهیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

ثبت‌نام «حسین گروسی» در انتخابات
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۲:۵۲

حسین گروسی نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نام‌نویسی کرد.

گروسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: عرصه اجرا قطعا نیازمند فردی است که بتواند در امور اجرایی تصمیمات درستی اتخاذ کند. 

این  نماینده ادوار مجلس افزود: با توجه به اینکه در سطوح مختلف مدیریتی کشور خدمت‌رسانی کرده‌ام با مشکلات کشور آشنایی دارم. تمام کارشناسان اقتصادی، مسیر توسعه اقتصادی را از پیرامون به مرکز می‌دانند و رهبر انقلاب نیز به این مهم تاکید دارند. 

به گفته گروسی تامین اجتماعی، مسکن، اشتغال و تحصیل و آموزش برای همه اقشار مختلف جامعه باید به سهولت در دسترس باشد. 

وی تاکید کرد: برای هر چهار مورد یاد شده ایده‌های مختلفی طراحی کرده‌ام. 

محمد رویانیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۲:۳۳

محمد رویانیان رئیس اسبق پلیس راهور با حضور ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 رویانیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به دنبال ایجاد ایرانی قوی و فرهنگی متعالی و اقتصادی پایدار و دانش‌بنیان هستم. 

وی افزود: ما با اتکا به مردم و تاریخ کشورمان باید به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شویم. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: ما در مقابل امپریالیسم موفق بودیم کشور ما در جبهه‌های مختلف پیروز شد. اما در نظام مدیریتی کشور اشتباه کردیم و در این حوزه باید تغییر ایجاد کنیم. در کمتر از یکسال آینده اقتصاد را باید کاملا مردمی کنیم. حاکمیت دولت بر اقتصاد باید تغییر کند. 

رویانیان ادامه داد: من به دولت پاسخگو معتقد هستم و باید هر سه ماه یکبار از طریق صداوسبما به مردم پاسخگو باشم. 

وی در خاتمه افزود: من قدرت ملی را در گرو اتحاد ملی می‌دانم. 

ثبت‌نام نوروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۲:۳۲

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد وحدتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/وحدتی: عدالت را برای همگان بکار می‌گیریم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۵۹

محمد وحدتی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وحدتی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد: مقاومت این ملت بزرگ همراه با تقدیم شهدای عزیزشان، چهره خبیث مستکبران جهان را برای مردم جهان روشن کرده است. 

وی افزود: امروز با ثبت نام‌خود، قصد دارم در صورت انتخاب، کشور را با توسعه دیپلماسی و گسترش ارتباط با همه کشورها بجز اسراییل و با اولویت کشورهای همسایه موجب توسعه سیاسی و اقتصادی گشته و با رفع تحریم‌ها  موفق به رفع مشکلات کشور شویم. 

وحدتی گفت: در بعد سیاست داخلی با گزیدن شایستگان و جوانان  از بین زنان و مردان، جهت سکانداری نظام اسلامی و با تفکر اسلامی و جهادی و با مبارزه با فساد اقتصادی و اداره و با نهادینه کردن قانون و شفاف سازی عدالت را برای همه بکار می گیریم و برای رفع بیکاری تلاش می کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

«جهانگیری» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۵۰

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

وی اظهار کرد: حال ایران خوب نیست. همه دستاورد‌های متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند.

جهانگیری گفت: تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه از جمله پایداری مسایلی، چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، ناترازی‌های نگران کننده در همه بخش‌ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی؛ احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد؛ کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت؛ رویکرد‌های تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی می‌چرخد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_407934" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/407934?width=400&height=300"></script></div>
اردشیر مطهری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد/اردشیر مطهری: مبارزه با فساد باید ادامه یابد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۲۹

اردشیر مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

مطهری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسیر تحقق آرمان‌های این ملت و سربلندی ایران و رفع مشکلات جز با مشارکت حداکثری در انتخابات و دلسوزی همگان میسر نخواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

وی افزود: مشکلات متعددی در کشور داریم اما آنچه که هر کشوری را درمسیر توسعه قرار می دهد، خواست مردم و همدلی برای رفع مشکلات است که نقطه عطف آن نیز انتخابات است. 

مطهری افزود: شهید  آیت‌الله رئیسی با سیاست خارجی کشور را از حالت انزوایی خارج کرد، رییس جمهور می تواند حضور میدانی و در بین مردم داشته و هم دولت را مدیریت و ولایتمداری را در حد اعلا پیاده کند و از ظرفیت های قانون استفاده کند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات  با اشاره به عنوان دولتش به نام(دولت بی‌منت) گفت: اگر دولت بعدی از ابزار اماده استفاده نکند فرصت سوزی کرده است. 
 
وی گفت: مبارزه با غول فساد باید ادامه یابد، رعایت عدالت در توسعه امکانات از جمله برای اقشاری همچون کارمندان و کارگران نیز باید ادامه یابد، مقابله با اثرات تحریم‌ها نیز دنبال شود و توجه به ظرفیت‌های گسترده داخلی و اولویت بندی برای طرح های نیمه تمام از اهمیت خاصی برخوردار است. 

 

وحید جلال‌زاده در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد/ جلال‌زاده: «دولت مردم مدار» خود را وقف ایران خواهد کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۲۷

وحید جلال‌زاده نماینده ادوار مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره یازدهم با حضور در وزارت کشور در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره یازدهم مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به راه دولتی هستند که بتواند بر اساس میثاقی که با ملت خواهد بست. پیشرفت همه جانبه و قابل لمسی بویژه در وضعیت رفاهی و معیشتی جامعه صورت دهد در عدالت گستری توزیع برابر فرصت‌ها و مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری، هر گونه مماشات و تعارفی را کنار گذاشته برای تقویت هر دو بعد هویت و فرهنگ ملی و دینی ایران بکوشد.  

وی افزود: سیاست خارجی فعال عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد. فرآیندی که نتیجه آن افزایش رضایت عمومی تقلیل آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی و افزایش اقتدار و امنیت داخلی و منطقه‌ای رسیدن به تفاهم گفتمانی در حوزه قدامات و رفتار‌های فرهنگی و گسترش مناسبات همه جانبه با تمامی کشور‌های جهان به جز دولت‌های متخاصم خواهد بود.  

جلال زاده گفت: رسیدن به چنین شرایطی دست یافتنی است، زیرا هم مردم ایران عزم خود را برای مشار کردن صومی در مسیر توسعه و پیشرفت جزم کرده اند و هم خود اتکایی صورت گرفته در سال‌های داشته میتواند ضامن این حرکت باشد.  

نماینده پیشین مجلس گفت: بر این اساس «دولت مردم مدار» خود را وقف ایران خواهد کرد تا نشان دهد که از دل و جان پای کار ایران است و رای مردم ایران مانتی گرانبها میداند که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ور و ارتقای شاخص‌های گوناگون توسعه رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پر مهر ایران خواهد بود.  

وی ادامه داد: قطعا حرکت در چنین مسیری نیازمند تحولی بنیادین در زمینه‌ها و حوزه‌های گوناگونی است. تحولی که برای نیل به آن باید وحدت و همدلی مردم و مسئولین و نقش آفرینی نخبگان کشور به خوبی برجسته شود. دولت مردم مدار خود را موظف میداند برای اجرای درست دقیق و صادقانه وظایف و تکالیف یاد شده خدمتگذاری خود به مردم را برا ساس این ۱۰ بند که کتابچه تفصیلی آن نیز آماده است آغاز نماید.  

۱ برنامه محوری با بهره گیری از شایستگان 
۲ اولویت دادن به تقویت زیر ساخت‌های تولیدی و اشتغال آفرین 
۳ پی ریزی اقتصادی علمی و عادلانه جهت رفع فقر و محرومیت و ایجاد رفاه عمومی.۴ توسعه آموزش و پرورش و بهداشت و تربیت بدنی رایگان 
۵ حمایت همه جانبه و امنیت آفرین از بخش غیر دولتی  
۶ اهتمام به عدالت گستری و توزیع برابر فرصت‌ها مقابله بی امان و بدون تعارف با فساد رانت خواری و تجمل گرایی‌های حکومتی در هر سطح و جایگاه و رفع تبعیضات.۷ تلاش برای ایجاد همگرایی و همفکری حداکثری ملی با حضور رنگین کمان اقوام ایرانی 
۸ اعتلای منزلت و جایگاه دختران و بانوان پر استعداد و پر انگیزه ایران برای حضور بدون تبعیض در تمام عرصه‌های سیاسی فرهنگی، علمی اقتصادی اجتماعی و مدیریتی کشور  
۹ طراحی و اجرای الگویی از سیاست خارجی فعال مستقل و عزتمندانه با تمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای در امتداد سیاست داخلی و جدیت برای از میان برداشتن تحریم‌ها 
۱۰ تقویت کامل بنیه دفاعی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور 

جلال زاده بیان داشت: طبعاً در پیمودن این مسیر همه اقشار جامعه بویژه نخبگان دانشگاهیان حوزویان جوانان و بانوان میدان دار و همیار اصلی دولت خواهند بود مشروط بر اینکه دولت آینده صداقت جدیت، تلاس قانونمداری و مردم دوستی را سرلوحه خود قرار دهد مردم به وظایف خودشان در این چند دهه عمل کرده اند همراهی و صبر و تحملشان در مقابل مشکلات و کاستی‌ها تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها را نشان داده اند اکنون نوبت دولت چهاردهم است که لیاقت و توانایی و اهتمام خود را نشان بدهد.  

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محمدرضا اسکندری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/اسکندری: موجبات تحولات سازنده درونی و تعاملات عزتمند بیرونی را محقق می‌کنم
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۵

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمدرضا اسکندری از وزرای دولت نهم، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ‌گفت: شرایط کنونی کشور حساس است و با وجود فعالیت دولت های قبل کماکان با کاستی‌ها و ماموریت های نیمه تمام مواجهیم.  

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

وی افزود: این کاستی ها با توجه به ظرفیت های کشور قابل تامل است و با نگاه تحولی به سمت رفع کمیودها  به سمت ایران قوی گام خواهیم برداشت 

اسکندری تصریح کرد: با مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی می توان  به سمت توانمند و قدرتمند شدن گام برداشت. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: صرفا ایده و نظریه ندارم بلکه کوله باری از تجربه دارم که می خواهم موجبات تحولات سازنده درونی و تعاملات عزتمند بیرونی را محقق کنم. 

علی آذری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/آذری: رئیس جمهور باید چابک سازی دولت را در اسرع وقت اجرایی کند
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۳

علی آذری نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نماینده مجلس در دوره دوازدهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: مهمترین مسئله برای ما این است که در همین ایام خادمی شویم که ایران و شهدای پروازش به ما افتخار کنند. 

وی افزود: تعداد عرصه هایی که دولت می تواند اثر گذار باشد متعدد و فراوان است. دنبال رئیس جمهور عالم به همه علوم و توانمندی ها نیستیم بلکه نکته مهم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است که رئیس جمهور باید از این نیروها  برای خدمت به مردم استفاده کند. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

آذری با تاکید براینکه شخص رئیس جمهور باید در چند مسند تصمیم ساز و مدیر باشد، عنوان کرد: اولین کاری که باید انجام دهد اینکه روابط بین قوا و جامعه مدنی را به سمت منافع ملی هدایت کند.  

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ما به وحدت ملی با توانمندی رییس جمهور نیاز داریم همچنین برای ایجاد رویه واحد در توسعه کشور حتما به حضور نخبگان نیازمندیم. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

آذری اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که هنوز با توسعه نیافتگی درگیریم سنگینی بدنه د‌ولت است و رئیس جمهور باید چابک سازی دولت را در اسرع وقت انجام دهد. 

حمید کریمی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۰:۲۱

حمید کریمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 کریمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری بیان‌کرد: بر اساس تکلیف و احساس وظیفه برای ثبت نام در  در ستاد انتخابات حضور یافتم؛ امیدوارم اگر توفیق داشته و خادم ملت شدم با برنامه های مدون ایران سرافراز، قوی و مقتدر بسازیم. 

وی افزود: با وجود اینکه کشوری غنی و مستعد از نظر نیروی انسانی و ذخایر طبیعی داریم اما متاسفانه مردم مشکلات معیشتی دارند. 

کریمی گفت: بنده با این دیدگاه که از بطن مردم برخاستم از شهر مهران که پیشانی زوار کربلاست به عرصه آمدم. در زمان جنگ از آغاز تا پایان، از کیان مملکت دفاع کردم و بعد از ان مدتی فرماندار و مدتی هم راهی مجلس شدم و به عنوان یکی از افراد و وکلای قانونگذار انجام وظیفه کردم. 

وی با بیان اینکه ذخایر نفتی فروانی داریم، گفت  اما زندگی و معیشت مردم از اوضاع مناسبی برخوردار نیست، با تیم منسجم اقتصادی و برنامه های علمی می توان ظرفیت منابع خدادادی را به فعلیت دربیاوریم و مردم ما غنی شوند. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سیدقاسم جاسمی در انتخابات ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۰:۰۳

سید قاسم جاسمی در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: یاد و خاطره شهید رییسی که با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر ادامه مسیر خدمت را به ما آموخت گرامی میدارم

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم افزود: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم برای انتخابات بیایم، این است که ما در یک دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی دهم  من نمایند بودم  این نشانگر این است که ما میتوانیم در آینده هم برنامه های خود را اجرایی کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

جاسمی ادامه داد: ما در مجلس ناظر بر دولت بودیم، من در وزارت دفاع هم به عنوان عضو ناظر بودم، در فراکسیون ورزش پهلوانی، ایثارگران مجلس هم حاضر بودم و در کمپین های فعالی که جناب آقای ملایی انجام میداد حضور داشتم.

وی تصریح کرد: عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی و سخنگوی فراکسیون پاسخگویی وزیران به نمایندگان بودیم و نسبت به عملکرد این عزیزان بیشتر آشنا می‌شدیم،

جاسمی گفت: همچنین عضو شورای برنامه ریزی کشور و شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بودم و نسبت به مسائل دولت آگاهی دارم. ایران عزیز ما با برخورداری از ۶۸ گونه ماده معنی میان تمام کشورهای دنیا جایگاه دهم را دارد و بیش از هفت درصد از ذخایر معدنی کل دنیا در اختیار ماست.

 

علیرضا ورناصری در انتخابات ثبت نام کرد/ورناصری: رئیس جمهور منتخب باید مردم‌دار، مقتدر و عدالت‌گستر باشد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۰:۰۱

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ورناصری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز مردم خواسته هایی مبنی بر افزایش کمیت و کیفیت خدمت در سطوح محتلف و همچنین تداوم مبارزه با فساد دارند. 

وی افزود: رئیس جمهوری باید عهده دار مسئولیت اجرایی کشور شود که مردم دار، مقتدر و عدالت گستر باشد. مردم می‌دانند تحقق این هدف با شعار امکانپذیر نیست و باید از ظرفیت های کشور در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

ورناصری با بیان اینکه چیزی از قوانین و احکام کم نداریم گفت: چرا بعد از اجرای ۶ برنامه در کشور معدل تحقق برنامه ها ۳۵ درصد است؟ در تداوم خدمت باید به این‌ کاستی‎ها توجه کنیم. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور در بعد مدیریت با این مشکلات مواجه است و رئیس جمهور باید به همه ظرفیت ها در عمل توجه کند. برنامه های ۶ گانه در اختیار همه دولت‌های قبلی بود اما چرا معدل عملکرد  پایین ۳۵ را شاهد هستیم؟ 

وی با بیان اینکه امیدوارم کسی که رئیس جمهور می‌شود بتواند با بسیج همه امکانات  اهداف متعالی کشور را به نتیجه برساند، تاکید کرد: همچنین برای اجرای منویات رهبر انقلاب مبنی بر مردمی سازی اقتصاد و رساندن ایران به جایگاه  واقعی خود در منطقه و عرصه بین الملل برنامه اجرایی خوبی داشته باشد. 

گزارش تصویری روز پنجم ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۹:۳۲

ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح روز پنجشنبه (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) با دستور وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

کاندیدا‌ها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

گزارش تصویری روز پنجم ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اینجا مشاهده کنید.

«حمیده زرآبادی» در انتخابات نام‌نویسی کرد/ زرآبادی: امیدوارم روزی شاهد رقابت آزاد با حضور همه بانوان باشیم 
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۹:۰۵

سیده حمیده زرآبادی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زرآبادی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با ذکر نام مرحوم شجاعی و  طالقانی گفت: این بزرگواران تلاش زیادی برای تفسیر رجل سیاسی داشتند و امروز ثمره تلاش هایشان می‌بینیم. امیدوارم روزی شاهد رقابت آزاد با حضور همه بانوان باشیم تا مردم، زنی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: تغییر سیاست خارجی از دیپلماسی ترسان و سپردن کار به افراد توانمند جهان شناس، دانا و منع نهاد‌های دیگر از دخالت در آن، اولویت دادن به سیاست تنش زدایی و اعلام اینکه سیاست اصلی ایران صلح، برپایی عدالت، توسعه، امنیت و مردم سالاری در منطقه است و با اینکه طرفدان محرومان و مخالف سرکوب و ترور است، اما تعامل با همه را بر هر شیوه دیگر ترجیح میدهد. 

زرآبادی گفت: همچنین حاکم کردن شایسته سالاری و تعطیل کردن سلطه پنهان امنیتی در انتصابات ، گزینش‌های مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها ، لزوم اهتمام به توسعه اقتصادی و عزم ملی برای بازسازی همه حوزه‌های اقتصادی کشور با هدف بهبود زندگی مردم را در دستورکار دارد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت توسعه و مبارزه با فساد و همچنین آزادی اطلاع رسانی و حمایت از رسانه‌های مستقل، از دیگر برنامه دیگر من است.

 

ناظمی‌ اردکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد/ناظمی اردکانی: نام دولتم پیشرو و خدمتگزار خواهد بود
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۹:۰۲

محمدناظمی‌ اردکانی وزیر کار دولت نهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات دور چهاردهم ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

اردکانی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دوران مدیریت ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد.

وی افزود: امروز  باید در امتداد مسیر اعتلای اسلام و ایران برای ادای دین به شهیدان و با تعهد به قانون و اسلام نقشه راهی داشته باشیم. 

ناظمی اردکانی گفت: مردم باید طعم شیرین حکمرانی بر اساس اسلام را حس کنند. مردم و نهادهای دینی  باید در کشور جایگاه یابند و اصولی همچون عدالت، مشارکت مردم، پاسخگویی مسئولان،  شفافیت و قانومداری با جدیت عملیاتی شود. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولتی که تشکیل بدهم دیپلماسی عزتمند و مقتدر بدون وقفه با تلاش مضاعف با همکاری دولت های همسایه و محور مقاومت پیشروی کند. 

وی گفت: در دولت پیشرو و خدمتگزار ، خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه را مد نظر داریم تا اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق یک شیفت کفاف هزینه های زندگی را بدهد. 

ناظمی اردکانی اظهار کرد: دولت ما از هرگونه اشرافیت گرایی پرهیز می کند تا رفتار مردمی در ذاتش نهادینه شود. 

 

آیا اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام خواهد کرد؟
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۵۱

پیام چند ساعت پیش اسحاق جهانگیری در شبکه‌های اجتماعی اینطور نشان می‌دهد که امروز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام خواهد کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

احمد اکبری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۴۰

حجت‌الاسلام احمد اکبری مدرس حوزه علمیه برای ثبت نام دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

اکبری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی بدنبال حل مشکلات است ولی دستانی پنهانی، تورم را به ماتحمیل کرده ولی ما نمی گذاریم این روند ادامه یابد. 

وی افزود: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، فشار اقتصادی برای مردم را رفع می کنیم و دست کسانی که آن را بوجود اوردند قطع می کنیم. 

اکبری گفت: در صورت انتخاب، تمامی مسئولانی که در دولت شهید رییسی حضور دارند را ابقا می کنم و راهش را ادامه می دهم، راه ما راه امامین انقلاب است. 

وی خطاب به جوانان گفت: هرگز به هیچ کمک خارجی اعتقاد نداشته باشید؛ اینده مردم ایران در دست خود ما نهفته است و باید جایگاه کشور را با قدرت بومی بالا ببریم. 
 
اکبری اضافه کرد: ما می خواهیم مردم ایران قدرتمند و ثروتمند و الگوی مردم جهان باشند و ظرف ۴ سال مردم را در همه حوزه ها به قله پیشرفت برسانیم. 

انتهای پیام/

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

ثبت‌نام کامران در انتخابات
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۲۹

حسن کامران نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم ثبت‌نام کرد.

کامران بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: به پاکدستی اعتقاد زیادی دارم، بنده میزان ثروتم را طی نامه‌ای که مجلس خواسته بود به قوه قضاییه اعلام کردم و در سال‌های خدمت ریالی به ثروتم اضافه نکردم؛ سند آن موجود است.

وی با اشاره به اینکه در دوران نمایندگی مجلس پا روی دم کارچاق کن‌ها گذاشتم، گفت: متاسفانه امروز آن‌ها بروز و ظهور زیادی در جامعه دارند و هنوز کسی نتوانسته با آن‌ها مقابله کند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

حسن سبحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۲۴

«حسن سبحانی» نماینده ادوار مجلس، برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

حسن سبحانی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضمن اذعان به انبوه مشکلات خطیری که کشور با آن روبرو است، الزام به اعمال ریاست قوه مجریه را صرفاً از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی، تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همدلی و همراهی مردم صبور ایران طی یک برنامه منضبط و نفس‌گیر میان مدت باشد.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنین دستاوردی هرچند نمی‌تواند موضوع تبلیغات قرار گیرد لکن می‌تواند زمینه‌ساز انعطاف در سیاست و سیاست گذاری رونق و توسعه اقتصادی و در نهایت امید و شادابی اجتماعی باشد.

 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ریاست‌جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۲۲

مجموع ثبت‌نام‌ها در چهار روز به ۳۷ نفر رسیده است.

دیروز از ۵۷ نفر مراجعه‌کننده، ۲۰ نفر ثبت‌نام کردند.

داوطلبان امروز می‌توانند برای نام‌نویسی از ساعت ۸ تا ۱۸ به وزارت کشور مراجعه کنند و فرصت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود.

صلاحیت داوطلبان از ۱۵ تا ۲۱ خرداد بررسی خواهد شد.

اگر بررسی صلاحیت‌ها در ۵ روز نخست به پایان نرسد، این مهلت ۵ روز دیگر تمدید خواهد شد. 

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود.

الیاس نادران در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۸:۱۹

 الیاس نادران نماینده پیشین مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

نادران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۲۰سال به عنوان مشاور اقتصادی نماینده‌ها در اننخابات‌های مختلف حضور داشتم، اما مشکلات حل نشد لذا احساس وظیفه کردم تا خود وارد عرصه انتخابات شوم.

وی افزود: هیچ یک از احزاب از من دعوت نکردند و مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و بنا دارم رئیس جمهور مردم باشم و نه احزاب سیاسی که نظام مدیریت کشور را بین خود دست به دست می‌کنند.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

 

کاندیدا‌های روز اول ثبت‌نام انتخابات:

محمدرضا صباغیان
 مصطفی کواکبیان
 عباس مقتدایی
قدرت‌علی حشمتیان
 سعید جلیلی

کاندیدا‌های روز دوم ثبت‌نام انتخابات:

 علی اردشیر لاریجانی
 محمود احمدی بیغش
 محمد خوش‌چهره
 عبدالناصر همّتی

کاندیدا‌های روز سوم ثبت‌نام انتخابات:

 سیداحمد رسولی‌نژا‌د
 وحید حقانیان
 مسعود پزشکیان
 حبیب‌الله دهمرده
 علیرضا زاکانی
 حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی
 زهره الهیان
 فداحسین مالکی

کاندیدا‌های روز چهارم ثبت‌نام انتخابات:

 محمدمهدی اسماعیلی
 مسعود زریبافان
 حسین افشارزاده
 محمود احمدی‌نژاد
 حسینعلی قاسم‌زاده
 محمود صادقی
 صادق خلیلیان
 سیدمحمد مقیمی
 ایرج شاهوردی
 محمدحسن قدیری ابیانه
 حسن محمدیاری
 سیدمجتبی محفوظی
 شهریار حیدری
 علی صوفی
 محمدرضا پور ابراهیمی
 حسین میرزایی
 غلامحسین رضوانی
 محمد شریعتمداری
 جلیل جعفری
 سیدغنی نظری

کاندیدا‌های روز پنجم ثبت‌نام انتخابات:

الیاس نادران
 حسن سبحانی
 حسن کامران
 احمد اکبری
 حمیده زرآبادی
 محمد ناظمی اردکانی
 سید قاسم‌جاسمی
 علیرضا ورناصری
 حمید کریمی
 علی آذری
 محمدرضا اسکندری
 وحید جلال زاده
 اردشیر مطهری
 اسحاق جهانگیری
 محمد وحدتی
 حسن نوروزی
 محمد رویانیان
 حسین گروسی
 مهدی شیخ
 محمدعلی وکیلی
 محسن کوهکن
محمدمهدی زاهدی
 علیرضا افشار
محمدحسن نامی
 مصطفی پورمحمدی
اصغر سلیمی
 شمس الدین حسینی
 علیرضا افشار
 ضرغام‌صادقی
 هاجر چنارانی
 محمدباقر قالیباف
عبدالرحیم بهاروند
 اکبر نیکزاد
 سید احمد موسوی
 ابراهیم عزیزی
 عباس آخوندی
 داوود منظور
 سیدعلی نیشابوری
 مهرداد بذرپاش 
 علی وقفچی
 امیرحسین قاضی زاده هاشمی
 سیدصولت مرتضوی
 علی نیکزاد
 رفعت بیات

محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در دوره دوازدهم هزار و ۶۳۶ نفر و در دوره سیزدهم تعداد۵۹۲ نفر بود.

وی افزود: در این ۵ روز ثبت نام حدود ۲۷۸ مراجعه کننده داشتیم. از این تعداد ۸۰ نفر واحد شرایط ثبت نام بودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: روز ۲۲ خرداد اسامی حائزان شرکت در انتخابات منتشر می‌شود و بمدت ۱۵ روز این افراد تبلیغ می‌کنند و روز ۸ تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور برای اخذ رای مشخص شده است، افزود: در ۹۰ هزار نقطه رای گیری انجام می‌شود و همه بستر‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم است.

شاهچراغی گفت: اسامی ۸۰ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مشخص می‌شود. امروز ۴۳ نفر از واجدان شرایط ثبت نام کردند. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408299" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408299?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408298" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408298?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه در‌های ستاد انتخابات بسته شده است گفت: داوطلبان داخل ستاد انتخابات، مشغول تکمیل فرایند ثبت‌نام هستند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گرامی میدارم یاد و خاطره برادر شهیدم؛ سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت و سلام به روح سردار غیرت و میدان؛ حاج قاسم سلیمانی و اعلام همدردی میکنم با مردم مظلوم غزه و رفح، گفت: من علی نیکزاد؛ سرباز ولایت و نوکر مردم؛ فرزند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز و در این زمان، آمده ام تا نه از سر تکلیف، بلکه برحسب وظیفه هر آنچه در طول سال‌های عمر خدمتیام در کشکول تجربه اندوختهام در فعل زمان صرف کنم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408286" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408286?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: من یک مهندسم، مهندس عمران و آبادانی، از دانشگاهی که دو محور مهم را در نام خود یکجا دارد... علم و صنعت... من با ارقام و آمار و هندسه و واقعیات و تجربهام در دولت‌ها و مجلس، آموختهام که مهندسی حسابشده وقتی در زمانِ دقیق اجرا شود، نتیجه هر چه باشد درست خواهد بود، چه در توسعه و پیشرفت، چه در ثُبات اقتصادی و چه در ارتباط با دنیا و از همه مهمتر در عدالت اجتماعی و این‌ها همه بستری است که باید با شناخت و تدبیر میسر شود نه با شعار...

نیکزاد گفت: مهندسی نرم در تعامل با مردم و مهندسی سخت در برخورد با فساد و همچنین مهندسی معکوس و در مواجهه با بحرانِ معیشت و رفع تحریم‌ها در کمترین زمان و نیز معماری خردمندانهی بنای امنیت منطقه را باکشور‌های دوست و همسایه استوار کنم، آمدهام بار دیگر همانند موفقیت در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر برای ۵/۱۶ میلیون ایرانی، با عمل واژهسازی کنم، نه با حروف و برای صرفهجویی در زمان و با اعتراف به ندانستنِ آنچه نمیدانم به جای داشتن توهم دانای کل و سپردن امور تخصصی به متخصصین زبده و توجه واقعی به توانمندی بخش خصوصی وطندوست و احیای دوباره شایستهسالاری به جای فامیلسالاری، خصوصیسازی به جای خصوصیبازی، و حقیقت به جای هیاهو دولت خود را به پشتوانه رای مردم آسیبدیده از گردنکشی‌های جناحی، برقرار کنم..‌ی ادامه داد: در این دورانِ عیانِ بیحاجت به بیان، با احترام به تمامیِ دولت‌ها
رویکرد دولت پیشنهادی من این است که دولتمرد باید، به جای پرسشگری ومقصریابی پاسخگویی و پذیرش را سرلوحه کار خود قرار دهد و اِعمال سلیقه‌ها را حقیقتا به زبالهدانِ تاریخ بسپارد.

نیکزاد اظهار کرد: در این دولت تنها مسئل‌های که مهندسی نخواهد داشت، پاسخگویی دولت به ملت است، با این تفاسیر، دولت راپس از مجاهدت و مراقبت و کار کرامت، «دولتِ مردم و زمان» نامگذاری مینمایم.

نیکزاد گفت: امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که هر داد به طرف مقابل، سِتَدی متقابل داشته باشد.

وی با بیان اینکه امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که جوان ایرانی سودای مهاجرت در سر نداشته باشد، اظهار کرد: هر گفتگوی عزتمندان‌های که از آلام مردم بکاهد، با آغوش بازِ دولتِ مردم و زمان روبرو خواهد شد، بِدون اعتنا به اخم‌ها و لبخندها.
نیکزاد گفت: دولتِ مردم و زمان هرگز قیّمِ مردم نبوده و مردم را نیز به چشم مددجو نخواهد دید و دیپلماسیِ حکمت، عزت و مصلحت را فقط در تامین منافع ملی میبیند نه منافعِ مِیلی...

نیکزاد گفت: و در پایان، زنِ الگوی سوم در منطق ما فرصت است نه تهدید!

شرح این هجران و این سوزِ جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر
 
لازم میدانم از اصحاب رسانه نیز به خاطر تلاشهایشان در این چند روز، تشکر کنم.

 

رفعت بیات نماینده اسبق مجلس در آخرین دقایق روز آخر ثبت‌نام، در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

صولت مرتضوی، وزیر کار در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سیدصولت مرتضوی بعد از پایان روند ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امید به آینده و متعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم، گفت: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه برخی از اقدامات این دولت را برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نتیجه و گواه اقدامات شبانه روزی من و همکارانم در دولت مردمی است. اکنون ایران انقلابی و اسلامی ما در گام دوم با توکل به خدا و با اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با قدرت و مقاومت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند.

وی افزود: امروز از دیپلماسی لبخند عبور کرده ایم و بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است.

 

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهادت آیت الله رئیسی عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ ایران و خانواده محترم و فرهیخته ایشان تسلیت عرض میکنم، همچنین سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادیخواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه میدارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد، ان شاالله.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408267" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408267?width=400&height=300"></script></div>


وی تاکید کرد: مردم عزیز ایران! تصور نمیکردم که پس از ۳ سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.


قاضی زاده هاشمی ادامه داد: زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.


وی اظهار کرد: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.


قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها گردیده است؟!


وی با بیان اینکه مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعوا‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکرد‌های قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیر‌های شکست خورده و راهکار‌های تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نمی‌باشد، اظهار کرد: حرکت در مسیر برداشتن دیوار‌های میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکار‌ها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه‌های مختلفی در برخی دولت‌های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.


قاضی زاده هاشمی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم. 


وی افزود: انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختار‌ها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانوادهدغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد. 


 قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.


وی گفت: امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ.

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408264" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408264?width=400&height=300"></script></div>

مهرداد بذرپاش پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار من با رئیس جمهورِ شهید هنوز برقرار است؛ شهیدی که قول داده بود مساله حل‌کن باشد؛ در میدان و کنار مردم، افزود: ما پای وعده‌های رئیس جمهورِ شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد؛ اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند.

وی ادامه داد: تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل در سال، تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی دولت، حل ناتراز‌های کشور در بخش‌های انرژی اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه‌های کشور و سایر وعده‌های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت پیشرفت ایران، دهیاران و بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیاراتشان افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می‌نماییم.

بذرپاش گفت: ما به پشتوانه‌ی شما مردم، پیش‌برنده‌ی این راه نیمه تمام خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌پایه و فناور شرکای راهبردی دولت هستند و با کمک آن‌ها ایران را می‌سازیم.

وی اظهار کرد: دیپلماسی نتیجه‌گرا و مبتنی بر توسعه‌ی روابط با همسایگان که اولویت آقای رئیسی هم بود، دستاورد‌های کم سابقه‌ای داشته است که آن را توسعه خواهیم داد.

بذرپاش با بیان اینکه به لبخند دشمنان اعتماد نمی‌کنیم و مبتکرانه و مقتدرانه با دنیا مذاکره خواهیم کرد، افزود: درد کارگران. سفره‌ی بازنشستگان، کرامت معلمان، صلابت نظامیان، دغدغه‌ی پرستاران، معیشت هنرمندان و ورزشکاران را به جان می‌خریم.

وی افزود: مسایل و مشکلات ایران را می‌شناسم؛ در دولت‌های نهم و دهم و سیزدهم، در مجلس نهم و در دیوان محاسبات به شناخت عمیق و دقیق از شبکه مسائل کشور رسیده‌ایم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کشورداری و حکمرانی درست با بگومگو‌های خسته کننده و ملال آور راه به جایی نمی‌برد؛ مردم از ما کار می‌خواهند و خدمت بی منت، ادامه داد: امکانات کشور نباید قربانی رقابت‌های سیاسی شود؛ فرصتی برای ماندن در حواشی نداریم؛ کار‌ها زیاد است و وقت کم و مردم منتظر.

وی گفت: فراگیرسازی حرکت پرتلاش رئیس جمهور شهیدمان نیاز به یک نهضت بزرگ مردمی و ملی دارد و کارگاهی به وسعت ایران می‌خواهیم.

بذرپاش تصریح کرد: اگر در ادامه دولت مردمی، ایرانی قوی و پیشرفته می‌خواهیم باید همه به میدان بیاییم و یکصدا بخوانیم: ایران به پیش

سید علی حسینی نیشابوری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

وی بعداز پایان ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای دنبال کردن راه رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا بتوانم دولت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشم. 

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، دیوار‌های تحریم فروریخت و سیاست خارجی کشور همه دنیا را در نوردید، گفت: فرهنگ در اربعین، هنر در مشارکت مردم، سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه کرد. اقتصاد ایران بعد از یک دهه رکود رونق گرفت و ۳ سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و بیکاری به حداقل آمار خود می‌رسد. 

منظور در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق در این دولت با اقتدار به انجام رسید، عنوان کرد: سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاقمداری، خستگی ناپذیری، کارآمدی، عدالت محوری، فتح قله‌های پیشرفت است و این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی، وحدت ملی، دیپلماسی اقتدار و تحول گرایی و ترکیب میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرایی و واقع نگری است. 

وی افزود: در گفتمان شهید رئیسی، دولت میدان ساز است و میدان را هیچگاه به دشمن نمی‌دهد. مسائل را تا حل نکند، رها نمی‌کند و با تدبیر و عقلانیت به مصاف مشکلات می‌رود. 
منظور ادامه داد: اینجانب با اتکا به فضل الهی و استناد به کارنامه ۳۰ ساله خود و مدیریت در تمامی سطوح و سوابق علمی در سطح دانشیاری رشته اقتصاد، امیدوارم توفیق داشته باشم با کسسب اعتماد شما مردم عزیز مسیر طی شده در دولت شهید رئیسی را در جهت رونق و جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و فقردایی و توزیع عادلانه منابع به کار ببندم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است.

 

عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

آخوندی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری: من به ذخیره فرهنگی ملت واندیشه تک‌تک ایرانیان باور دارم. من گفتمان ایده ایران را در میان می‌گذارم و به اسلام و مدرنیته توجه دارم.

توانایی ملت ایران در صورت سامان‌یابی ذیل این گفتمان بی‌انتهاست.

 

 

ابراهیم عزیزی، نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

علی وقفچی، نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی وقفچی در جمع خبرنگاران، گفت:  اگر امروزه در دنیا چالش‌های بزرگی وجود دارد بخاطر این است که از انسانیت بدور هستیم. 

وی افزود: باید دست در دست هم با ایجاد عدالت در همه زمینه‌ها برای غلبه بر چالش‌ها تلاش کنیم.   

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

وقفچی گفت: مشکل کشور از روزی آغاز شد که پایه‌های اقتصادی کشور غلط ریخته شد و توزیع امکانات بر اساس میزان برخورداری انجام گرفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید با تک نرخی کردن ارز مسیر‌های  ایجاد رانت و فساد بسته و از  تولید داخل حمایت شود. 
 

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آنچه اگر اصلاح شود روی بقیه بخشها نیز اثر مثبت خواهد گذاشت، این است که افراد سرجای خود باشند. اینگونه یقینا تحول شگرفی در اداره کشور ایجاد می شود 

وی افزود: اگر به مدیریت با دید شایسته سالاری بنگریم در کشور مشکلات حل می شوند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم امیدها و خواسته های زیادی همچون رشد نقدینگی و بهبود  اوضاع اقتصادی دارند. لذا ما داوطلبان انتخابات، قبل از اینکه از اینده صحبت کنیم باید بگوییم در گذشته چه کردیم. عملکرد گذشته،  آینده را روشن می کند. 

به گفته وی، من مستقل آدم و وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستم. 

 

اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن با حضور در ستاد مرکزی انتخابات واقع در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران، بنده با افتخار ۲۵ سال در قوه مجریه خدمتگزار شما بودم و ۲ سال به عنوان مشاور در کمیسیون شورا‌ها  به عنوان مشاور خادم شما بودم. 

نیکزاد افزود: کتابی بنام الفبای توسعه پایدار تالیف کردم و در آن مسائل عمده کشور را طرح  و پاسخ دادم. در طول  دوران خدمتگزاری همواره عملکردم در معرض دید شما بوده است. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

نیکزاد گفت: در طول ۲۷ سال خدمت با مسائلی روبرو شدم که برای حل آن‌ها به صورت شبانه روزی با همکاران وقت گذاشتم. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بیکاری جوانان، مشکلات  اقتصادی و معیشتی مردم با الهام گرفتن از راهبرد شهید آیت‌الله رئیسی و با تمرکززدایی، ایجادشفافیت و افزایش مسئولیت مردمی و با برنامه مدون قابل حل است. 

عبدالرحیم بهاروند نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

ضرغام صادقی، نماینده سابق مجلس با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پایان روند ثبت نام خود به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در محل برگزاری نشست خبری ضمن درود به روح پاک شهدا، امام شهدا و گرامیداشت یاد رئیس جمهور پرتلاش شهید دکتر رئیسی و سایر شهدای پرواز اردیبهشت، خطاب به مردم عزیز ایران، گفت: در آغاز درباره دو نگرانی با شما سخن می‌گویم؛ نگرانی اول مربوط به کشورمان ایران است و نگرانی دوم مربوط به صحنه دوم امروز انتخابات.

وی ادامه داد: نگرانی اول مربوط به همۀ ماست. ما امروز نگران پیشرفت و آیندۀ کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همۀ ما با دقت به شرایط پیچیدۀ کشور نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکرد‌ها باید تداوم پیدا کند؟ کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهم‌تر اینکه چه کسی می‌تواند، در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کار‌ها را بپذیرد؟

قالیباف ادامه داد: نگرانی دوم مربوط به صحنۀ انتخابات است. نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مسئله اقتصاد و معیشت شود در این عرصه، نسبت دشواری کار‌های زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیرواقعی به راهکار‌های عملی برای حل مشکلات وجود دارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_408144" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/408144?width=400&height=300"></script></div>

هاجر چنارانی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

چنارانی بعد از ثبت نام در انتخابات  ریاست جمهوری، گفت: آمده‌ام تا دولتی انقلابی بر پایه اشتی ملی بین گروهها و استفاده از ظرفیت همه گروه‌ها و جناح ها داشته باشیم.  

 وی افزود: آمده ام تا با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، برای زنان هم حق مطالبه گری داشته باشیم، زنان باتجربه و اندیشمند و شایسته زیادی داریم و کمتر توانستیم بالاترین کرسی های سیاسی را به آنها اختصاص دهیم.  

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز آمدیم و حرف های زیادی برای گفتن داریم، مشارکت مردم حلقه مفقودی است که اکثر دولتها آن را به فراموشی سپردند. آمدیم برای بکارگیری متخصصان و برنامه ریزی نخبگان و با بهادادن به ورزش و هنر و  اموزش و پرورش. 

وی افزود: آمدیم برای ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و جلوگیری از فرار مغزها و توسعه گردشگری و رفع مشکلات نظام سلامت و توجه به کادر درمان و رفع مشکلات جامعه خبرنگاران را برطرف کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محسن اسلامی در ظهر آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پرتردد‌ترین روز ثبت نام را داشتیم، تعداد ۸۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند که از این میان از ۲۲ نفر از آن‌ها ثبت نام به عمل آمد.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: از این تعداد یک نفر خانم و ۲۱ نفر آقا بودند و در مجموع ۵۹ داوطلب تا این ساعت داشتیم که ۲۱۳ نفر مراجعه کردند.

اسلامی گفت: فرایند ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت. امروز روز آخر است و تمدید هم نخواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و نماینده مجلس دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حسینی بعد از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم، من دردهای شما را دیده و سختی هایتان را شناخته‌ام، مشارکت شما کلید اصلاح امور است؛ ظرفیت‌های مختلف کشور با راستی و درستی حکمرانان بالفعل شده و شکوفا می‌شود. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تحول اجتماعی و اقتصادی یه میدان امدم، توسعه ایران را از مسیر فرزانگی و شایسته سالاری دنبال می‌کنم. 

وی با بیان اینکه سیاست خارجی را در مسیر گشایش فرزانگی و خدمت توسعه می بخشم، افزود: گشایش اقتصادی و امنیت پایدار از مهمترین برنامه‌های من است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر اسبق کشور و دادگستری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 پورمحمدی پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت عزیز ایران من جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده ام، کشور ما سرشار از آرزوهای بالابلند بود  اما امروز در جایی که می‌خواستیم نیستیم. 

وی افزود: بی‌گمان گام‌های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی‌ها و کاستی‌های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، ادامه داد: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می شناسم و می توانم بگویم در 45 سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم. 

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته ام و بی خبر از ظرفیت های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

وزیر اسبق دادگستری در خاتمه تأکید کرد: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت‌های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

براساس شنیده‌ها محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس قصد دارد تا دقایقی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. قالیباف در سال های ١٣٨۴ و ١٣٨٨ و ١٣٩٢ و ١٣٩۶ برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بود.

اصغر سلیمی نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

این نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: نباید در توزیع منابع تنها به استان‌های کم‌برخوردار نگاه کنیم. امروز مشکلات کشور کاملا مشخص است. 

وی افزود: رئیس جمهور باید مشکلات را الویت‌بندی کند چون نمی‌توان انتظار داشت در ۴ سال همه مشکلات را حل کرد. 

سلیمی ادامه داد: فرزند‌آوری یکی از بحران‌های کشور است آیا یک جوان برای داشتن خانواده با مشکل مسکن و اشتغال روبه‌رو نیست؟ 

وی مسکن را دغدغه اصلی جوانان خواند و گفت: اگر بتوانیم مشکل مسکن را حل کنیم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم به تدریج مشکل فرزند‌آوری نیز حل خواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «باسلام و با تشکر از لطف شما و دیگر عزیزان و لزوم احترام به همه سلایق؛ قصد بر عدم حضور در انتخابات است.

ان شالله دلایل آن به زودی گفته خواهد شد. برای شما و همه مردم عزیز کشورم آرزوی روزهای بهتر را دارم.»

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سردار علیرضا افشار باحضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

محمد مهدی زاهدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی باحضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

زاهدی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: با کوله‌باری از تجربه از سفارت تا وزارت در انتخابات حاضر شدم. 

وی افزود: امروز با برنامه و کارنامه خود را به تماشای شما گذاشته‌ام. باور دارم برخی موانع کشور ریشه در ناآگاهی از سرمایه‌های انسانی دارد. 

زاهدی ادامه داد: خانه‌نشینی افراد شایسته سبب می‌شود فرصت‌ها سوخته و از دست برود. 

وزیر سابق علوم، اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و شفافیت  را در دولت خویش جایگزین رانت و رابطه عنوان کرد و گفت: ایجاد نظام هوشمند و شفاف تحقق خواهد یافت. 

وی تاکید کرد: تورم با آمارسازی و بولتن‌سازی از میان نخواهد رفت و تنها سفره مردم کوچک می‌شود.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

امیر محمدحسن نامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 نامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این برهه سرنوشت‌ساز به عنوان یک سرباز پای بر عرصه انتخابات می‌گذارم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مهمترین مشکل کشور بحران معیشتی مردم است و سعی می‌کنیم با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور این مشکل رااز پیش رو برداریم. 

وی ایجاد دولت هوشمند را نیاز کشور دانست و افزود: ظرفیت اینترنت برای نسل جوان باید به سهولت در اختیار باشد و دسترسی به فناوری‌های نوین از الویت‌های مهم است و در پی ان به دنبال خلق ایرانی هوشمند و دانش‌بنیان هستیم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی  توان کشور را به حداکثر خواهیم رساند.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محسن کوهکن‌ریزی نماینده ادوار مجلس با حضور در وزارت کشور در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نماینده اداوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به این دلیل اخرین ساعات ثبت نام را انتخاب کردم که ببینم اگر فردی برنامه ویژه‌ای دارد، وارد نشوم اما این چنین نبود. 

کوهکن افزود: کاندیدا باید بداند که با ظرفیت قانون اساسی فعلی باید کار کند و باید به قوانین بالادستی نیز معتقد باشد. 

وی گفت: فرهنگ از صحبت‌های داوطلبان در انتخابات آغاز می‌شود و بخشی از مشکلات ما به این مسائل فرهنگی باز می‌گردد. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وکیلی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه می‌دانیم چه میزان غرق در مشکلات هستیم. 

نماینده اداوار مجلس با بیان اینکه آمده‌ام تا ناترازی را از میان بردارم افزود: مگر از سیاست، خلق امکان را انتظار نداریم؟ بدیهی است روزنه با چند تصمیم درست شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: کشور نیاز به شعار ندارد، باید  در نظام اداری  انقلاب ایجاد کرد، باید علم و عالم را با سیاست آشتی داد. باید غیر متخصصان را از مدیریت کنار گذاشت که هزینه‌های فراوان به کشور وارد کرده‌اند. 

نماینده اداوار مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مردم سال‌هاست گوششان از شعار پر شده است. باید در سیاست خارجی تحول و تفاتم ایجاد کرد. 

وی مهمترین ناترازی را موضوع مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: نظام تصمیم‌ساز تابع چینش مدیران است. 

 

حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شیخ پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم ایران شما با رهبری امام راحل و خون شهدا، انقلاب خود را بنیان نهادید. 

وی با بیان اینکه مردم ایران همه خواست من ایران آباد است گفت: من مستقل در انتخابات حاضر شدم و معتقدم در عرصه سیاست نیازمند اخلاق هستیم و من سیاست اخلاق بنیان را دنبال می‌کنم. 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه دولت من همان برنامه توسعه هفتم و ابلاغیه‌های رهبر انقلاب است. 

به گفته نماینده ادوار مجلس، حلقه اتصال دولت‌های مختلف اسناد بالادستی است و مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی تنها راه توسعه است. 

شیخ در ادامه تاکید کرد: ما برای رسیدن به ایرانی پیشرفته باید به نخبگان اتکا کنیم و سهم دانش‌بنیان‌ها را در کشور افزایش دهیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

حسین گروسی نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نام‌نویسی کرد.

گروسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: عرصه اجرا قطعا نیازمند فردی است که بتواند در امور اجرایی تصمیمات درستی اتخاذ کند. 

این  نماینده ادوار مجلس افزود: با توجه به اینکه در سطوح مختلف مدیریتی کشور خدمت‌رسانی کرده‌ام با مشکلات کشور آشنایی دارم. تمام کارشناسان اقتصادی، مسیر توسعه اقتصادی را از پیرامون به مرکز می‌دانند و رهبر انقلاب نیز به این مهم تاکید دارند. 

به گفته گروسی تامین اجتماعی، مسکن، اشتغال و تحصیل و آموزش برای همه اقشار مختلف جامعه باید به سهولت در دسترس باشد. 

وی تاکید کرد: برای هر چهار مورد یاد شده ایده‌های مختلفی طراحی کرده‌ام. 

محمد رویانیان رئیس اسبق پلیس راهور با حضور ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 رویانیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به دنبال ایجاد ایرانی قوی و فرهنگی متعالی و اقتصادی پایدار و دانش‌بنیان هستم. 

وی افزود: ما با اتکا به مردم و تاریخ کشورمان باید به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شویم. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: ما در مقابل امپریالیسم موفق بودیم کشور ما در جبهه‌های مختلف پیروز شد. اما در نظام مدیریتی کشور اشتباه کردیم و در این حوزه باید تغییر ایجاد کنیم. در کمتر از یکسال آینده اقتصاد را باید کاملا مردمی کنیم. حاکمیت دولت بر اقتصاد باید تغییر کند. 

رویانیان ادامه داد: من به دولت پاسخگو معتقد هستم و باید هر سه ماه یکبار از طریق صداوسبما به مردم پاسخگو باشم. 

وی در خاتمه افزود: من قدرت ملی را در گرو اتحاد ملی می‌دانم. 

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد وحدتی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وحدتی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد: مقاومت این ملت بزرگ همراه با تقدیم شهدای عزیزشان، چهره خبیث مستکبران جهان را برای مردم جهان روشن کرده است. 

وی افزود: امروز با ثبت نام‌خود، قصد دارم در صورت انتخاب، کشور را با توسعه دیپلماسی و گسترش ارتباط با همه کشورها بجز اسراییل و با اولویت کشورهای همسایه موجب توسعه سیاسی و اقتصادی گشته و با رفع تحریم‌ها  موفق به رفع مشکلات کشور شویم. 

وحدتی گفت: در بعد سیاست داخلی با گزیدن شایستگان و جوانان  از بین زنان و مردان، جهت سکانداری نظام اسلامی و با تفکر اسلامی و جهادی و با مبارزه با فساد اقتصادی و اداره و با نهادینه کردن قانون و شفاف سازی عدالت را برای همه بکار می گیریم و برای رفع بیکاری تلاش می کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

وی اظهار کرد: حال ایران خوب نیست. همه دستاورد‌های متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند.

جهانگیری گفت: تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه از جمله پایداری مسایلی، چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، ناترازی‌های نگران کننده در همه بخش‌ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی؛ احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد؛ کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت؛ رویکرد‌های تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی می‌چرخد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_407934" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776394/407934?width=400&height=300"></script></div>

اردشیر مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

مطهری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسیر تحقق آرمان‌های این ملت و سربلندی ایران و رفع مشکلات جز با مشارکت حداکثری در انتخابات و دلسوزی همگان میسر نخواهد شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

وی افزود: مشکلات متعددی در کشور داریم اما آنچه که هر کشوری را درمسیر توسعه قرار می دهد، خواست مردم و همدلی برای رفع مشکلات است که نقطه عطف آن نیز انتخابات است. 

مطهری افزود: شهید  آیت‌الله رئیسی با سیاست خارجی کشور را از حالت انزوایی خارج کرد، رییس جمهور می تواند حضور میدانی و در بین مردم داشته و هم دولت را مدیریت و ولایتمداری را در حد اعلا پیاده کند و از ظرفیت های قانون استفاده کند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

این داوطلب انتخابات  با اشاره به عنوان دولتش به نام(دولت بی‌منت) گفت: اگر دولت بعدی از ابزار اماده استفاده نکند فرصت سوزی کرده است. 
 
وی گفت: مبارزه با غول فساد باید ادامه یابد، رعایت عدالت در توسعه امکانات از جمله برای اقشاری همچون کارمندان و کارگران نیز باید ادامه یابد، مقابله با اثرات تحریم‌ها نیز دنبال شود و توجه به ظرفیت‌های گسترده داخلی و اولویت بندی برای طرح های نیمه تمام از اهمیت خاصی برخوردار است. 

 

وحید جلال‌زاده نماینده ادوار مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره یازدهم با حضور در وزارت کشور در انتخابت ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره یازدهم مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به راه دولتی هستند که بتواند بر اساس میثاقی که با ملت خواهد بست. پیشرفت همه جانبه و قابل لمسی بویژه در وضعیت رفاهی و معیشتی جامعه صورت دهد در عدالت گستری توزیع برابر فرصت‌ها و مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری، هر گونه مماشات و تعارفی را کنار گذاشته برای تقویت هر دو بعد هویت و فرهنگ ملی و دینی ایران بکوشد.  

وی افزود: سیاست خارجی فعال عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد. فرآیندی که نتیجه آن افزایش رضایت عمومی تقلیل آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی و افزایش اقتدار و امنیت داخلی و منطقه‌ای رسیدن به تفاهم گفتمانی در حوزه قدامات و رفتار‌های فرهنگی و گسترش مناسبات همه جانبه با تمامی کشور‌های جهان به جز دولت‌های متخاصم خواهد بود.  

جلال زاده گفت: رسیدن به چنین شرایطی دست یافتنی است، زیرا هم مردم ایران عزم خود را برای مشار کردن صومی در مسیر توسعه و پیشرفت جزم کرده اند و هم خود اتکایی صورت گرفته در سال‌های داشته میتواند ضامن این حرکت باشد.  

نماینده پیشین مجلس گفت: بر این اساس «دولت مردم مدار» خود را وقف ایران خواهد کرد تا نشان دهد که از دل و جان پای کار ایران است و رای مردم ایران مانتی گرانبها میداند که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ور و ارتقای شاخص‌های گوناگون توسعه رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پر مهر ایران خواهد بود.  

وی ادامه داد: قطعا حرکت در چنین مسیری نیازمند تحولی بنیادین در زمینه‌ها و حوزه‌های گوناگونی است. تحولی که برای نیل به آن باید وحدت و همدلی مردم و مسئولین و نقش آفرینی نخبگان کشور به خوبی برجسته شود. دولت مردم مدار خود را موظف میداند برای اجرای درست دقیق و صادقانه وظایف و تکالیف یاد شده خدمتگذاری خود به مردم را برا ساس این ۱۰ بند که کتابچه تفصیلی آن نیز آماده است آغاز نماید.  

۱ برنامه محوری با بهره گیری از شایستگان 
۲ اولویت دادن به تقویت زیر ساخت‌های تولیدی و اشتغال آفرین 
۳ پی ریزی اقتصادی علمی و عادلانه جهت رفع فقر و محرومیت و ایجاد رفاه عمومی.۴ توسعه آموزش و پرورش و بهداشت و تربیت بدنی رایگان 
۵ حمایت همه جانبه و امنیت آفرین از بخش غیر دولتی  
۶ اهتمام به عدالت گستری و توزیع برابر فرصت‌ها مقابله بی امان و بدون تعارف با فساد رانت خواری و تجمل گرایی‌های حکومتی در هر سطح و جایگاه و رفع تبعیضات.۷ تلاش برای ایجاد همگرایی و همفکری حداکثری ملی با حضور رنگین کمان اقوام ایرانی 
۸ اعتلای منزلت و جایگاه دختران و بانوان پر استعداد و پر انگیزه ایران برای حضور بدون تبعیض در تمام عرصه‌های سیاسی فرهنگی، علمی اقتصادی اجتماعی و مدیریتی کشور  
۹ طراحی و اجرای الگویی از سیاست خارجی فعال مستقل و عزتمندانه با تمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای در امتداد سیاست داخلی و جدیت برای از میان برداشتن تحریم‌ها 
۱۰ تقویت کامل بنیه دفاعی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور 

جلال زاده بیان داشت: طبعاً در پیمودن این مسیر همه اقشار جامعه بویژه نخبگان دانشگاهیان حوزویان جوانان و بانوان میدان دار و همیار اصلی دولت خواهند بود مشروط بر اینکه دولت آینده صداقت جدیت، تلاس قانونمداری و مردم دوستی را سرلوحه خود قرار دهد مردم به وظایف خودشان در این چند دهه عمل کرده اند همراهی و صبر و تحملشان در مقابل مشکلات و کاستی‌ها تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها را نشان داده اند اکنون نوبت دولت چهاردهم است که لیاقت و توانایی و اهتمام خود را نشان بدهد.  

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمدرضا اسکندری از وزرای دولت نهم، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ‌گفت: شرایط کنونی کشور حساس است و با وجود فعالیت دولت های قبل کماکان با کاستی‌ها و ماموریت های نیمه تمام مواجهیم.  

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

وی افزود: این کاستی ها با توجه به ظرفیت های کشور قابل تامل است و با نگاه تحولی به سمت رفع کمیودها  به سمت ایران قوی گام خواهیم برداشت 

اسکندری تصریح کرد: با مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی می توان  به سمت توانمند و قدرتمند شدن گام برداشت. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: صرفا ایده و نظریه ندارم بلکه کوله باری از تجربه دارم که می خواهم موجبات تحولات سازنده درونی و تعاملات عزتمند بیرونی را محقق کنم. 

علی آذری نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نماینده مجلس در دوره دوازدهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: مهمترین مسئله برای ما این است که در همین ایام خادمی شویم که ایران و شهدای پروازش به ما افتخار کنند. 

وی افزود: تعداد عرصه هایی که دولت می تواند اثر گذار باشد متعدد و فراوان است. دنبال رئیس جمهور عالم به همه علوم و توانمندی ها نیستیم بلکه نکته مهم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است که رئیس جمهور باید از این نیروها  برای خدمت به مردم استفاده کند. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

آذری با تاکید براینکه شخص رئیس جمهور باید در چند مسند تصمیم ساز و مدیر باشد، عنوان کرد: اولین کاری که باید انجام دهد اینکه روابط بین قوا و جامعه مدنی را به سمت منافع ملی هدایت کند.  

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ما به وحدت ملی با توانمندی رییس جمهور نیاز داریم همچنین برای ایجاد رویه واحد در توسعه کشور حتما به حضور نخبگان نیازمندیم. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

آذری اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که هنوز با توسعه نیافتگی درگیریم سنگینی بدنه د‌ولت است و رئیس جمهور باید چابک سازی دولت را در اسرع وقت انجام دهد. 

حمید کریمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 کریمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری بیان‌کرد: بر اساس تکلیف و احساس وظیفه برای ثبت نام در  در ستاد انتخابات حضور یافتم؛ امیدوارم اگر توفیق داشته و خادم ملت شدم با برنامه های مدون ایران سرافراز، قوی و مقتدر بسازیم. 

وی افزود: با وجود اینکه کشوری غنی و مستعد از نظر نیروی انسانی و ذخایر طبیعی داریم اما متاسفانه مردم مشکلات معیشتی دارند. 

کریمی گفت: بنده با این دیدگاه که از بطن مردم برخاستم از شهر مهران که پیشانی زوار کربلاست به عرصه آمدم. در زمان جنگ از آغاز تا پایان، از کیان مملکت دفاع کردم و بعد از ان مدتی فرماندار و مدتی هم راهی مجلس شدم و به عنوان یکی از افراد و وکلای قانونگذار انجام وظیفه کردم. 

وی با بیان اینکه ذخایر نفتی فروانی داریم، گفت  اما زندگی و معیشت مردم از اوضاع مناسبی برخوردار نیست، با تیم منسجم اقتصادی و برنامه های علمی می توان ظرفیت منابع خدادادی را به فعلیت دربیاوریم و مردم ما غنی شوند. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

سید قاسم جاسمی در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: یاد و خاطره شهید رییسی که با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر ادامه مسیر خدمت را به ما آموخت گرامی میدارم

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم افزود: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم برای انتخابات بیایم، این است که ما در یک دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی دهم  من نمایند بودم  این نشانگر این است که ما میتوانیم در آینده هم برنامه های خود را اجرایی کنیم.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

جاسمی ادامه داد: ما در مجلس ناظر بر دولت بودیم، من در وزارت دفاع هم به عنوان عضو ناظر بودم، در فراکسیون ورزش پهلوانی، ایثارگران مجلس هم حاضر بودم و در کمپین های فعالی که جناب آقای ملایی انجام میداد حضور داشتم.

وی تصریح کرد: عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی و سخنگوی فراکسیون پاسخگویی وزیران به نمایندگان بودیم و نسبت به عملکرد این عزیزان بیشتر آشنا می‌شدیم،

جاسمی گفت: همچنین عضو شورای برنامه ریزی کشور و شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بودم و نسبت به مسائل دولت آگاهی دارم. ایران عزیز ما با برخورداری از ۶۸ گونه ماده معنی میان تمام کشورهای دنیا جایگاه دهم را دارد و بیش از هفت درصد از ذخایر معدنی کل دنیا در اختیار ماست.

 

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ورناصری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز مردم خواسته هایی مبنی بر افزایش کمیت و کیفیت خدمت در سطوح محتلف و همچنین تداوم مبارزه با فساد دارند. 

وی افزود: رئیس جمهوری باید عهده دار مسئولیت اجرایی کشور شود که مردم دار، مقتدر و عدالت گستر باشد. مردم می‌دانند تحقق این هدف با شعار امکانپذیر نیست و باید از ظرفیت های کشور در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

ورناصری با بیان اینکه چیزی از قوانین و احکام کم نداریم گفت: چرا بعد از اجرای ۶ برنامه در کشور معدل تحقق برنامه ها ۳۵ درصد است؟ در تداوم خدمت باید به این‌ کاستی‎ها توجه کنیم. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور در بعد مدیریت با این مشکلات مواجه است و رئیس جمهور باید به همه ظرفیت ها در عمل توجه کند. برنامه های ۶ گانه در اختیار همه دولت‌های قبلی بود اما چرا معدل عملکرد  پایین ۳۵ را شاهد هستیم؟ 

وی با بیان اینکه امیدوارم کسی که رئیس جمهور می‌شود بتواند با بسیج همه امکانات  اهداف متعالی کشور را به نتیجه برساند، تاکید کرد: همچنین برای اجرای منویات رهبر انقلاب مبنی بر مردمی سازی اقتصاد و رساندن ایران به جایگاه  واقعی خود در منطقه و عرصه بین الملل برنامه اجرایی خوبی داشته باشد. 

ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح روز پنجشنبه (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) با دستور وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

کاندیدا‌ها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

گزارش تصویری روز پنجم ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اینجا مشاهده کنید.

سیده حمیده زرآبادی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زرآبادی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با ذکر نام مرحوم شجاعی و  طالقانی گفت: این بزرگواران تلاش زیادی برای تفسیر رجل سیاسی داشتند و امروز ثمره تلاش هایشان می‌بینیم. امیدوارم روزی شاهد رقابت آزاد با حضور همه بانوان باشیم تا مردم، زنی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: تغییر سیاست خارجی از دیپلماسی ترسان و سپردن کار به افراد توانمند جهان شناس، دانا و منع نهاد‌های دیگر از دخالت در آن، اولویت دادن به سیاست تنش زدایی و اعلام اینکه سیاست اصلی ایران صلح، برپایی عدالت، توسعه، امنیت و مردم سالاری در منطقه است و با اینکه طرفدان محرومان و مخالف سرکوب و ترور است، اما تعامل با همه را بر هر شیوه دیگر ترجیح میدهد. 

زرآبادی گفت: همچنین حاکم کردن شایسته سالاری و تعطیل کردن سلطه پنهان امنیتی در انتصابات ، گزینش‌های مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها ، لزوم اهتمام به توسعه اقتصادی و عزم ملی برای بازسازی همه حوزه‌های اقتصادی کشور با هدف بهبود زندگی مردم را در دستورکار دارد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت توسعه و مبارزه با فساد و همچنین آزادی اطلاع رسانی و حمایت از رسانه‌های مستقل، از دیگر برنامه دیگر من است.

 

محمدناظمی‌ اردکانی وزیر کار دولت نهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات دور چهاردهم ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

اردکانی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دوران مدیریت ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد.

وی افزود: امروز  باید در امتداد مسیر اعتلای اسلام و ایران برای ادای دین به شهیدان و با تعهد به قانون و اسلام نقشه راهی داشته باشیم. 

ناظمی اردکانی گفت: مردم باید طعم شیرین حکمرانی بر اساس اسلام را حس کنند. مردم و نهادهای دینی  باید در کشور جایگاه یابند و اصولی همچون عدالت، مشارکت مردم، پاسخگویی مسئولان،  شفافیت و قانومداری با جدیت عملیاتی شود. 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولتی که تشکیل بدهم دیپلماسی عزتمند و مقتدر بدون وقفه با تلاش مضاعف با همکاری دولت های همسایه و محور مقاومت پیشروی کند. 

وی گفت: در دولت پیشرو و خدمتگزار ، خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه را مد نظر داریم تا اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق یک شیفت کفاف هزینه های زندگی را بدهد. 

ناظمی اردکانی اظهار کرد: دولت ما از هرگونه اشرافیت گرایی پرهیز می کند تا رفتار مردمی در ذاتش نهادینه شود. 

 

پیام چند ساعت پیش اسحاق جهانگیری در شبکه‌های اجتماعی اینطور نشان می‌دهد که امروز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام خواهد کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

حجت‌الاسلام احمد اکبری مدرس حوزه علمیه برای ثبت نام دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

اکبری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی بدنبال حل مشکلات است ولی دستانی پنهانی، تورم را به ماتحمیل کرده ولی ما نمی گذاریم این روند ادامه یابد. 

وی افزود: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، فشار اقتصادی برای مردم را رفع می کنیم و دست کسانی که آن را بوجود اوردند قطع می کنیم. 

اکبری گفت: در صورت انتخاب، تمامی مسئولانی که در دولت شهید رییسی حضور دارند را ابقا می کنم و راهش را ادامه می دهم، راه ما راه امامین انقلاب است. 

وی خطاب به جوانان گفت: هرگز به هیچ کمک خارجی اعتقاد نداشته باشید؛ اینده مردم ایران در دست خود ما نهفته است و باید جایگاه کشور را با قدرت بومی بالا ببریم. 
 
اکبری اضافه کرد: ما می خواهیم مردم ایران قدرتمند و ثروتمند و الگوی مردم جهان باشند و ظرف ۴ سال مردم را در همه حوزه ها به قله پیشرفت برسانیم. 

انتهای پیام/

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

حسن کامران نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم ثبت‌نام کرد.

کامران بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: به پاکدستی اعتقاد زیادی دارم، بنده میزان ثروتم را طی نامه‌ای که مجلس خواسته بود به قوه قضاییه اعلام کردم و در سال‌های خدمت ریالی به ثروتم اضافه نکردم؛ سند آن موجود است.

وی با اشاره به اینکه در دوران نمایندگی مجلس پا روی دم کارچاق کن‌ها گذاشتم، گفت: متاسفانه امروز آن‌ها بروز و ظهور زیادی در جامعه دارند و هنوز کسی نتوانسته با آن‌ها مقابله کند. 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

«حسن سبحانی» نماینده ادوار مجلس، برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

حسن سبحانی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضمن اذعان به انبوه مشکلات خطیری که کشور با آن روبرو است، الزام به اعمال ریاست قوه مجریه را صرفاً از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی، تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همدلی و همراهی مردم صبور ایران طی یک برنامه منضبط و نفس‌گیر میان مدت باشد.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنین دستاوردی هرچند نمی‌تواند موضوع تبلیغات قرار گیرد لکن می‌تواند زمینه‌ساز انعطاف در سیاست و سیاست گذاری رونق و توسعه اقتصادی و در نهایت امید و شادابی اجتماعی باشد.

 

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

 

مجموع ثبت‌نام‌ها در چهار روز به ۳۷ نفر رسیده است.

دیروز از ۵۷ نفر مراجعه‌کننده، ۲۰ نفر ثبت‌نام کردند.

داوطلبان امروز می‌توانند برای نام‌نویسی از ساعت ۸ تا ۱۸ به وزارت کشور مراجعه کنند و فرصت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود.

صلاحیت داوطلبان از ۱۵ تا ۲۱ خرداد بررسی خواهد شد.

اگر بررسی صلاحیت‌ها در ۵ روز نخست به پایان نرسد، این مهلت ۵ روز دیگر تمدید خواهد شد. 

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود.

 الیاس نادران نماینده پیشین مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

نادران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۲۰سال به عنوان مشاور اقتصادی نماینده‌ها در اننخابات‌های مختلف حضور داشتم، اما مشکلات حل نشد لذا احساس وظیفه کردم تا خود وارد عرصه انتخابات شوم.

وی افزود: هیچ یک از احزاب از من دعوت نکردند و مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و بنا دارم رئیس جمهور مردم باشم و نه احزاب سیاسی که نظام مدیریت کشور را بین خود دست به دست می‌کنند.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پوشش کامل اخبار و حواشی پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداها

نظر شما