شناسهٔ خبر: 66984011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

انتخابات زودهنگام دوره چهاردهم ریاست جمهوری که پس از شهادت آیت الله رئیسی به جریان افتاده است وارد چهارمین روز مهلت ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری شد. تاکنون چهره‌های شاخصی مانند علی لاریجانی، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که همه منتظر بودند تا خرداد ۱۴۰۴ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، اما شهادت رئیس جمهور در ۳۰ اردیبهشت ۴۰۳ همه چیز را تغییر داد و بدین ترتیب کاندیدا‌ها زودتر از موعد برای ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند.

بیشتر بخوانید

اسامی کامل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

حال امروز چهارمین روز از فرصت پنج روزه ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و پس از آن شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیدا‌های تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

در ادامه به افراد شاخصی که تا این لحظه (ظهر روز یکشنبه) در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، اشاره می‌شود.

روز اول

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مجلس شورای اسلامی، اولین داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. شعار انتخاباتی او جراحی مشکلات موجود و راهبرد محوری اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی است.

عباس مقتدایی نماینده سابق مجلس هم با شعار ایران ما و راهبرد محوری رسیدگی به همه بخش‌های جامعه / اتخاذ رویکرد‌های تمدن‌ساز برای ایران فردا به عرصه انتخابات پا گذاشته است.

از چهره‌های مطرح که در روز اول ثبت نام کردند سعید جلیلی است؛ وی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، سابقه حضور در شورای امنیت ملی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور را دارد. جلیلی جز اولین نفراتی بود که وارد ساختمان میدان فاطمی شد.

شعار انتخاباتی او استمرار خدمت، صداقت و کارآمدی دولت و راهبرد محوری‌اش پیشبرد امور با عزم، اراده و برنامه / شکستن انحصار‌ها و برداشتن خط‌کشی‌های نادرست/ کار جهادی برای جهش بزرگ ایران است.

قدرتعلی حشمتیان، دبیر کل خانه احزاب نیز در روز اول ثبت‌نام کرد. او با راهبرد محوری تشکیل دولت رفاه در انتخابات حاضر شده است.

مصطفی کواکبیان هم جزء چهره‌های سیاسی مطرحی بود که حضورش را رسانه‌ای کرد. شعار انتخاباتی او «صداقت با مردم» است.

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

روز دوم

در روز دوم علی لاریجانی پا به ساختمان وزارت کشور گذاشت و برای ثبت نام این دوره از انتخابات اعلام آمادگی کرد. "ملت قوی، دولت زمینه‌ساز" شعار انتخاباتی لاریجانی در چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

دو نماینده سابق مجلس محمود احمدی‌بی‌غش و محمد خوش‌چهره به ترتیب دومین و سومین چهره‌های روز دوم ثبت‌نام بودند.

ازچهره‌های دیگر در دومین روز عبدالناصر همتی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت نام خود را رسانه‌ای کرد.

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

روز سوم

مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، وحید حقانیان، زهره الهیان، محمدرضا میرتاج الدینی، فداحسین مالکی، حبیب الله دهمرده و سید احمد رسولی نژاد چهره‌هایی بودند که امروز در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کردند.

سید احمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس بعنوان اولین کاندیدا در سومین روز ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد. او بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب، اقتصاد خوب است.

سپس مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام مراجعه کرد. پزشکیان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف‌های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می‌گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم. باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

وحید حقانیان  معروف به «سردار وحید» فعال سیاسی، از کسانی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حقانیان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت صبور و فهیم قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم. وی هم چنین تاکید کرد که با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی می‌کنم.

زاکانی شهردار تهران نیز پس از ثبت نام اظهار کرد: وی اظهار کرد‌: اکنون براساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده‌ایم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در دولت خدمت محور قرار دهیم.

ایسنا در گزارشی اشاره کرد تا پایان سومین روز از ثبت‌نام‌ها از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در مجموع ۸۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کرده بودند که شامل ۸ زن و ۷۲ مرد بودند. مجموع ثبت‌نام‌شده‌ها هم به ۲۲ داوطلب کاندیداتوری رسید.

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

روز چهارم

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین روز با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
وی پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آمده‌ام تا بار دیگر به ملت بزرگ ایران سلام کنم.
احمدی نژاد تاکید کرد مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت‌های بی‌رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در چهارمین روز ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی تداوم یابد.
وی بیان کرد شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

 محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حسین افشارزاده سرتیپ بازنشسته نیرو‌های مسلح آجودان ریاست‌جمهوری، حسینعلی قاسم‌زاده نماینده ادوار مجلس و مسعود زریبافان از جمله کسانی بودند که پیش از ظهر امروز ثبت نام کردند.

محمد مقیمی به خبرنگاران گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.

صادق خلیلیان هم گفت: باید با تشکیل دولت مقتدر و پایبندی به مبانی انقلاب مشکلات را جبران کنیم و در این مسیر به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فسادستیز نیاز داریم که اقتصاددان باشد

زریبافان هدف اصلی اش از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم بیان کرد.

حسینعلی قاسم‌زاده نیز اظهار کرد: معتقدم حاکمیت قانون در صورت صحت و جامعیت آن بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه وصول و دسترسی همگان بر حق خویش است. تلاش مجدانه در چینش نیرو‌های متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف‌شده مهمترین هنر یک مدیر کارآمد است.

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، تا روز چهاردهم خرداد ادامه دارد و کاندیدا‌ها با حضور در ستاد انتخابات کشور می‌توانند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیدا‌های انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما