شناسهٔ خبر: 66970721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ داغ شد/ ۸ چهره‌ای که امروز ثبت نام کردند

اقتصادنیوز : ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، عصر امروز به پایان رسید و ستاد انتخابات وزارت کشور شاهد حضور چهره هایی چون علیرضا زاکانی و مسعود پزشکیان بود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش اقتصادنیوز، سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی ساعت ۱۸ امروز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) به پایان رسید که هشت داوطلب واجد شرایط از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند تا تنور رقابت برای حضور در ماراتن ریاست جمهوری حسابی داغ شود.

مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، وحید حقانیان، زهره الهیان، محمدرضا میرتاج الدینی، فداحسین مالکی، حبیب الله دهمرده و سید احمد رسولی نژاد چهره هایی بودند که امروز در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کردند.

در دو روز گذشته ستاد انتخابات وزارت کشور شاهد ثبت‌نام ۹ داوطلب بود که در بین آن‌ها اسامی چون عبدالناصر همتی، علی لاریجانی و سعید جلیلی به عنوان شاخص‌ترین چهره‌ها به چشم می خورد.  محمدرضا صباغیان، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، محمد خوش‌چهره و محمود احمدی‌بیغش دیگر داوطلبانی هستند که تا امروز ثبت نام خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ قطعی کرده اند.

پایان سومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

۱۸:۰۰ محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان سومین روز ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز 23 متقاضی داوطلب به ستاد مراجعه کردند که از این تعداد هشت نفر واجد شرایط برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

«دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود

۱۷:۴۷ فداحسین مالکی، داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: توفیق ۲ دهه خدمت با دوست‌داشتنی‌ترین افراد، شهدای گرانقدر شهید سلیمانی در حوزه سیاست خارجی (هنگامی که سفیر ایران در افغانستان بودم) و بیش از یک دهه خدمت و همکاری شهید گرانقدر جناب آقای رئیسی داشتم. «دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود تا نسبت به همه مشکلات کشور رسیدگی داشته باشد.

او افزود: روستازاده و اهل سیستان و بلوچستان هستم و اولین توجه بنده نسبت به استانهای مرزی و محروم کشور است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در استانهاست. با تشکیل فراکسیون استان‌های مرزی ظرفیت کشور را بررسی و ۲ قانون در جهت رفع مشکلات و معیشت مردم با استفاده از تمام ظرفیت کشور پیشنهاد کردیم.

در این نقطه به دستاوردهای کشور افتخار می‌کنم

۱۷:۳۸ «زهره الهیان» پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: ایران عزیز در عرصه‌های مختلف، فرازونشیب‌های مختلفی را طی کرده است اما در این نقطه به دستاوردهای کشور افتخار می‌کنم.

وی اوج اقتدار کشور را عملیات وعده صادق دانست.

الهیان افزود: شعار دولت من «دولت سالم، اقتصاد سالم و جامعه سالم »است.

فرزند ایران از دیار آذربایجان

۱۷:۱۵ محمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: فرزند ایرانم از دیار آذربایجان. با سابقه حضور در خانه ملت برای تداوم خدمت به ملت آمده‌ام. با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمانی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام. اصلاحات اقتصادی نه، بلکه انقلاب اقتصادی لازم است. پایه اصلی انقلاب اقتصادی برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، جهش تولید و مشارکت واقعی مردم است.  در دولت خدمت ما با اجماع نخبگان جامعه جهت تحول در نظام اقتصادی تلاش مضاعف خواهیم نمود.

او افزود: ایران اسلامی در حال پیشرفت است اما تا هنگامی که کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل نشود و منابع عظیم تامین و مدیریت نشود، محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت محور و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد.

ثبت نام فداحسین مالکی در انتخابات ریاست جمهوری

۱۶:۵۶ فداحسین مالکی، نمایندهٔ زاهدان در مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

اولین داوطلب زن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۶:۵۰ زهره الهیان نماینده ادوار مجلس عصر امروز برای ثبت‌نام در دوره چهاردهم ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

حضور محمدرضا میرتاج الدینی در ستاد انتخابات کشور

۱۶:۳۲ حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

زاکانی: آمده ام تا آخر پای کار بمانم

۱۶:۲۰ علیرضا زاکانی پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: آمده‌ام تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در دولت خدمت محور قرار دهیم.

وی تاکید کرد: قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و رفع فساد و تبعیض تا آخر پای کار بمانم.

برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد

۱۶:۱۱ حبیب الله دهمرده داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد زیرا آنها بر این باورند که یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت. داشتن نان بدون داشتن امنیت بی معناست؛ فراهم آوردم امنیت بدون مشارکت ملی و محترم شمردن کرامت انسانی همه سلایق ناشدنی است این را یک مرزنشین بیش از هم با گوشت و پوست خود چشیده است. هر آنچه از نیازهای خود را که می توانیم با بهترین کیفیت توسط صنعتگران ایرانی بسازیم با دنیا به ویژه همسایگان به زبان استقلال و همکاری متقابل سخن می گوییم

او ادامه داد: روند مهاجرت را معکوس و برای دانشگاه رسانه و اصناف جایگاه محترم‌تر پدید می آوریم، مدعی ام از اعماق زمینی خشک، سرسبزی برای هموطنانم بیرون می کشم و لقب پدر آب ژرف ایران را به خود اختصاص داده ام. از دریای عمان به جای جای ایران آب می رسانم نهاد ریاست جمهوری را مرکز تجمع همه مؤمنان و ایران دوستان و سنگر فرماندهی برای ساختن ایرانی مستقل آباد آزاد و امن و آرام خواهم کرد.

علیرضا زاکانی ثبت نام کرد

۱۵:۲۰ علیرضا زاکانی، شهردار تهران برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1403 وارد وزارت کشور شد.

حبیب الله دهمرده وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

۱۵:۱۸ حبیب الله دهمرده نماینده سابق ادوار سیستان و بلوچستان در مجلس در ستاد انتخابات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد.

حقانیان: با تصمیم شخصی داوطلب شده‌ام

۱۳:۰۴ وحید حقانیان پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: با تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام.

وی افزود: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهمیم و صبور قرار گیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم. شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم.

حقانیان تاکید کرد: گذر از این مرحله تاریخی و بحران‌های ناشی از نظم نوین جهانی، با تعاریف گوناگون و با توجه به منافع ملی کشورها، نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از تمام توانایی‌های مادی و معنوی کشور است که در این میان جایگاه مردم و خردمندان را برجسته و لازم می‌نمایاند، زیرا عصر، عصر دانایی است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: راهبری کشور بزرگ و متمدن ایران در طول تاریخ این سرزمین کهن با فرازوفرودهایی همراه بود که در زمان‌های اوج، شکوه و عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشانده و آنان را شگفت‌زده کرده است.

برق ستاد انتخابات کشور قطع شد

۱۲:۴۱ برق ستاد انتخابات کشور که امروز میزبان داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است برای دقایقی قطع شد.

پزشکیان: برای مشارکت پرشور در انتخابات، وارد این صحنه رقابت شدم

۱۲:۳۰ مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با عرض تسلیت در پی سانحه سقوط بالگرد که به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان منجر شد، برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور در انتخابات کنیم، وارد این صحنه رقابت شدم. کاری که باید ما و مجریان کشور انجام دهیم، ارائه حرف های جدید یا راه حل های جدید نیست بلکه مشکل ما این است که آنچه سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه است، را کنار می گذاریم و بعد از خودمان حرف های تازه درمی آوریم.

او افزود: من چند عبارت از سیاست های کلی نظام را می خوانم، آنچه باید دنبال کنیم، تلاش برای اجرایی کردن اهدافی است که در این سیاست ها آمده است. قرار بوده ایران کشوری توسعه یافته شده و جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی انقلابی باشد. عناوینی که از سیاست های کلی نظام باید پیگیری می شد؛ برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده و به دور از فقر و تبعیض و ایجاد محیط زیست مطلوب می توانستیم در منطقه جایگاه برتر را داشته باشیم؛ باید کاری می کردیم تا مردم از سلامت کامل برخوردار بودند، باید روندی را طی می کردیم که آموزش بر اساس عدالت بود؛ اما نکردیم.

پزشکیان گفت: ایجاد امکانات عادلانه و فرصت های برابر و رفع تبعیض ناروا در مناطق مختلف کشور،آیا الآن مناطق مختلف کشور از نظر عدالت، دسترسی و امکانات برابرند؟ آیا مدیران ما بر اساس این برابری اقدام کرده اند؟ قانون برنامه باید اجرا می شد؛ روندی که هست باید عمل می شد؛ ارتباط منطقی با دنیا باید برقرار می کردیم؛ چرا نشده؟»

دولت خوب، اقتصادی خوب/ شعار احمد رسولی نژاد

۱۲:۲۷ سید احمد رسولی نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربه کار در سه قوه را در کارنامه خود دارم. با عملکرد و انجام‌ وعده‌های انتخاباتی کاری خواهم کرد که مردم شریف ایران شاهد تاثیر اقدامات عملی و شعارهای اینجانب بر سر سفره خود و‌کاهش مشکلات اقتصادی و‌ معیشتی باشند.  این روزها با شروع ثبت نام برای دوره چهاردهم شاهد حضور و اظهار نظر برخی اشخاص هستیم که آنها را بانیان وضع موجود می‌دانیم. 

او افزود: کسانی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۳۳ سال قوه مجریه را در اختیار داشتند توقع دارند رئیس جمهور فقید و‌ دولت ایشان در ۳۳ ماه تمام خرابی‌ها و ناکارآمدی‌ها و‌ ویرانی‌های ناشی از عملکرد جریان غربگرا را جبران کند.  خزانه خالی و انبارهای خالی در پایان دولت دوازدهم را کسی فراموش نکرده است. شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب اقتصادی خوب است.

حضور مسعود پزشکیان در ستاد انتخابات وزارت کشور

۱۱:۲۲ مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1403، به ستاد انتخابات وزارت کشور وارد شد.

ثبت نام وحید حقانیان در انتخابات ریاست جمهوری

۱۱:۱۵ وحید حقانیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1403 وارد ستاد انتخابات کشور شد.

سید احمد رسولی نژاد ثبت نام کرد

۱۰:۳۲ سید احمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

آغاز سومین روز از ثبت نام داوطلبان

8:00 سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

 

نظر شما