شناسهٔ خبر: 66956905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گزارشی از ثبت نام چهره های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری

سومین روز ثبت‌نام؛ چه کسانی آمدند؟ + تصاویر | نامزد اصلاح طلب با دخترش آمد | نخستین سخنرانی رسمی حقانیان | ثبت نام شهردار، نخستین زن و نخستین روحانی

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح شنبه - ۱۲ خرداد - در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش همشهری آنلاین، سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ۸ صبح شنبه - ۱۲ خرداد - آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت که در دو روز گذشته ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است.

محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان از جریان مستقل، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی از جناح اصلاح‌طلب، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش از جبهه اصولگرا و علی لاریجانی با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر، اسامی این ۹ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

ستاد انتخابات کشور از کاندیداها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

ثبت نام رسولی‌نژاد به عنوان نخستین کاندیدا در سومین روز 

نماینده ادوار مجلس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. سید احمد رسولی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه شعار من «دولت خوب و اقتصاد خوب» است، گفت: دولت خوب از همکاری سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای مردمی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، رسولی‌نژاد پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت الله آقای رئیسی و همراهان او، گفت: در دولت اینجانب با به کارگیری افراد نخبه، توانمند، کاردان، متخصص متعهد، مجرب، ساده زیست و پاکدست ـ به معنای واقعی کلمه خارج از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی ـ اولویت اول در برنامه‌ها و خط مشی های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست های کلی نظام، اقتصادریال اشتغال، مسکن و رفع مشکلات معیشتی خواهد بود که به تفصیل تقدیم ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وی افزود: انشاءالله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و پذیرش این مسئولیت خطیر، با پرهیز از شعار و تکرار شعارهای انتخاباتی، با توانایی و اراده‌ای که در خود سراغ دارم ـ تجربه کار در سه قوه مجریه مقننه و قضائیه ـ با عملکرد و انجام وعده‌های انتخاباتی ثابت خواهم کرد که مردم ایران شاهد تاثیر آن بر سر سفره های خود و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهند بود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهور گفت: این روزها با شروع ثبت نام برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم شاهد حضور و اظهار نظر برخی از اشخاص هستیم که ما آنها را بانیان وضع موجود می دانیم، کسانی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۳۳ سال قوه مجریه را در اختیار داشتند و توقع دارند رئیس جمهور فقید و دولت ایشان در ۳۳ ماه تمامی خرابی‌ها، ناکارآمدی ها و ویرانی‌های ناشی از عملکرد جریان غربگرا را جبران کند. ملت قهرمان و عزیز ایران خزانه خالی و انبارهای خالی در پایان دولت دوازدهم را فراموش نکرد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه شعار تبلیغاتی اینجانب «دولت خوب، اقتصاد خوب» است، اظهار کرد: در عصر حاضر ضرورت‌های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی های کلی باشد و بر اساس قانون، بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری کند. امروز در کشورهای توسعه یافته، دولت و حاکمیت خوب از جمله مواردی است که کشورها بر اساس آن رتبه بندی اقتصادی می شود و از این طریق مردم را به پیشرفت می‌رسانند و سعادت و رفاه را برای آنان به ارمغان می آورند.

وی تاکید: به طور کلی دولت خوب از همکاری سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای مردمی تشکیل می شود. دولت خوب بر کاهش فقر ایجاد شغل رفاه رشد و توسعه تاکید دارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت و حکمرانی خوب به دنبال شش عامل تاثیر گذار می باشد که عبارتند از: ۱- پاسخ گویی و حق اظهار نظر، ۲ - حاکمیت قانون ۳- کیفیت قوانین و مقررات ۴- کارآیی و اثربخشی دولت، ۵- ثبات سیاسی و اقتصادی ۶ - مبارزه با فساد است.

وحید حقانیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

 «وحید حقانیان» با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. حقانیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهیم و صبور قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته ی مهم اول و ظاهری گذر کنم.

وی ادامه داد: شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی می نمایم. گذر از این مرحله تاریخی و بحران‌های ناشی از نظم نوین جهانی ، با تعاریف گوناگون و با توجه به منافع ملی کشورها ، نیازمند بهره گیری از خرد جمعی حضور گسترده مردم و استفاده از تمام توانایی های مادی و معنوی کشور است که در این میان، جایگاه مردم و خردمندان را برجسته و لازم می نمایاند ، زیرا عصر؛ عصر دانایی است.

وی افزود: راهبری کشور بزرگ و متمدن ایران در طول تاریخ این سرزمین کهن با فراز و فرودهایی همراه بوده که در زمان‌های اوج ، شکوه و عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشانده و آنان را شگفت زده کرده است .
حقانیان ادامه داد: در ۴۵ سال پسا انقلاب مردمی ایران با وجود مشکلات فراوان ایجاد شده برای کشور این رهبری نظام بوده است که توانسته کشور را از خطرات جنگ تحمیلی و چه بسا احتمال درگیر شدن در جنگ‌های بزرگتر که توسط دشمنان این مرز و بوم کهن ، طراحی شده نجات دهد.

وی گفت: ایران امروز نیازمند بهره گیری از هنر مدیریت ، با بکارگیری همه مدیران ، مردم وصاحب نظران کشور است.
حقانیان تصریح کرد: امروز که در خدمت مردم عزیز ایران حاضر شده ام فردی هستم که از سن هجده سالگی با شروع فعالیت در حزب جمهوری اسلامی و درک بزرگانی همچون ؛ شهید مظلوم ، آیت الله دکتر بهشتی، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان دیگر ، کار اجرایی ، فرهنگی و سیاست ورزی را آغاز کرده ام ، و در دوران ۴۵ ساله خدمت خود در نهاد ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری با ارتباط نزدیک با کلیه بزرگان نظام، همه رؤسای قوای مجربه ، مفتنه ، قضائیه ، وزرا ، استانداران، سفرا ، شهرداران و سایر مسئولان میانی کشور، تبادل نظر داشته و با مسائل کشور آشنایی کامل دارم.
وی اضافه کرد: در طول این ۴۵ سال به دلیل نوع وظیفه ، با سفر به کلیه استان‌ها ، خصوصاً استان‌های کمتر توسعه یافته و نقاط محروم کشور، شهرها و روستاها و آشنایی با طوایف ، صنوف ، اقوام ، بانوان با فرهنگ های متفاوت ، ادیان ، مذاهب و افکار گوناگون و نشست و برخاست با آنان و تهیه گزارشات مستمر از وضعیت مردم و کشور و ارائه آن برای تصمیم سازی ، تصمیم گیری و اجرا و حضور مستقیم در جنگ تحمیلی و بحرانهایی همانند سیل و زلزله و دیگر عرصه ها ، توانسته ام ، ارتباطات کافی با همه تفکرات جامعه برقرار کنم مسائل را به صورت غیر تشریفاتی و همراه مردم ببینم ، بشناسم و پیگیری کنم و از نزدیک با نقاط ضعف ، قوت ، کاستی ها ، نابسامانی ها ، پتانسیل ها و مهمتر از همه از توانایی های شگرف مردم گوشه و کنار کشور و افکار متکثر آنان آگاهی کامل یابم.
حقانیان اضافه کرد: در طول دوران خدمت مستمر ۴۵ ساله، در مراتب بالای سیستم اداری ، اجرایی و تصمیم سازی کشور هیچگاه عضو و پایبند به اصول جناحها نبوده و نخواهم بود، اما با همه آنان ، همکاری و مراوده داشته و خواهم داشت.

وی تصریح کرد: ناگفته نماند در زمان های مختلف نقدها و مخالفت های خود را با برخی روشها و منش های آنان ابراز داشته و این نبوده جز در جهت رعایت حال و حمایت از حقوق مردم دیگران در تاریکی قبل مدیریت را لمس کرده اند ، اما من از بالاترین سطح ممکن ، در ادوار گوناگون به روشنی دیده ام این فیل را ، گاه دست آموز و گاه بی مهار ، گاه باربر و گاه آبرو بر، وگاه مثمر و گاه بی ثمر ، یکی تحریم را به دست گرفته است و دیگری ستون دموکراسی و آن یکی فقط سقف شرع را اما من به روشنی دیده ام فیلی را که آنها در تاریکی لمس کرده اند.

حقانیان ادامه داد: از نزدیک با آمال و آرزوها و جاه طلبی های برخی از مدیران آشنایی دارم و از سوی دیگر شاهد تلاش‌ها و از خود گذشتگی‌های جمع کثیری از مدیران متخصص و متعهد در جهت ارتقاء سطح کشور بوده ام.
وی گفت: نگاه های متفاوت امنیتی و نظامی ، به همه ی موضوعات را میشناسم، از آنها هراسی ندارم و میتوانم آنها را به نفع عدالت و اتحاد و آرامش ملی هدایت کنم دشمنان ایران و نفوذیها را در لباسهای مختلف میشناسم و میدانم که آنان نه فقط به نابودی جمهوری اسلامی ایران که به نابودی ملت و سرزمین ایران ، طمع دارند.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرتمندان، مدیریت ، اقتصاد ، سیاست ، علم ، فرهنگ و اهمیت ویژه به دو بازوی اصلی نظام ، یعنی مردم و کاربلدان جامعه ، با هر نوع تفکر ، سلیقه و نگرش هستیم.

حقانیان ادامه داد: ایران عزیز، متفکران و اندیشمندان بزرگی را در خود جای داده که در علوم مخ مختلف مجتهد مسلم هستند. مجتهدینی در علوم روز دنیا ، همچون صنعت ، تجارت ، اقتصاد ، مدیریت ، روابط بین الملل ، هوا و فضا ، سیاست، فرهنگ، هنر، جامعه شناسی روانشناسی، پزشکی ، ارتباطات ، فقه به روز شده ، علوم نوین و دیگر علومی از این دست.هنر مدیریت کار را به کاردان سپردن و سپس هماهنگی و نظارت است.
وی گفت: افراد کاربلد ، باید در راس امور تخصصی، در دستگاههای گوناگون کشور قرار گیرند و باتخصص و کاردانی آنان امور کشور پیش برود رئیس جمهور باید مدیر هنرمندی باشد د که از هنرمدیریت ، در راه بکارگیری متخصصین و متفکران هر رشته ای ، به خوبی بهره ببرد.

حقانیان بیان کرد: اگر همه مردم در اداره کشور نقش واقعی خود را پیدا کنند ، میتوان مطمئن بود که کشورداری به معنای واقعی خود شکل خواهد گرفت.
وی افزود: جوانان امروز ایران ، همچون جوانان سایر نقاط جهان با چالشها و دغدغه های خاص خود روبرو هستند. مرتفع نمودن این دغدغه ها موجب ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و امید به آینده ،در آنان می شود. اگر نسل جوان نتوانند نتایج تلاشهای مدیران کشور را ، در زندگی و امور روزمره شان حس کنند ، نمیتوانند با کشور انقلاب و آرمانهای ملی و مذهبی، پیوند خود را مستحکم کنند و آنگاه شاهد مهاجرت ژنهای برتر از کشور عزیزمان خواهیم بود.

وی گفت: نقش اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی بانوان جامعه ایران ، ارتقا یافته ، و بیش از این ارتقا خواهد یافت. بانوان نیمی از بدنه اجتماعی جامعه را تشکیل می دهند ، و تاثیر گذاری آنان خارج از تصور عده ای است.
حقانیان بیان کرد: حفظ حرمت و جایگاه بانوان ، و شناخت حقوق نیازها و خواسته های آنان ، یکی دیگر ازمهمترین مسائل است.مسئولان باید همواره با مردم در کنار مردم و جزئی از مردم باشند.با وجود تلاشهای فراوانی که در دولتهای گذشته صورت گرفته است ، کشور هنوز با مشکلات وموانع جدی روبروست که با استفاده از تمام توان آحاد جامعه قابل حل بوده و تلاش جدی اثر گذار و واقعی برای رفع کامل تحریم ها و پیوستن به سازمانهای منطقه ای و بین المللی و ایجاد ساز و کارارتباطات گسترده با کلیه کشورهای جهان راهگشای مسائل کشور خواهد بود.
وی تاکید کرد: عشق ما ، سرزمین و مردم سرزمینمان است.رفاه ، آسایش ، امنیت ، توسعه ، شادی و شادابی ، عزت و تکریم فرد ، فرد ملت عزیزمان ،حداقل خواسته هر ایرانی وطن دوست میباشد که میتوان با مدیریت صحیح به آنان دست یافت .باید گره ها باز شود .

وی گفت : باید با تمام توان ، شکافهای اجتماعی و طبقاتی ایجاد شده را پر کنیم.مهم کشور عزیزمان ایران و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی است، که در اصول قانون اساسی آن تبلور یافته است. شکافهای اجتماعی خواست مسئولان کلان کشور و مردم نیست ، ریشه را درجای دیگر باید جستجو کرد.

حقانیان ادامه داد: ایران ، سرزمینی غنی است که با مدیریت اصولی و استفاده از تجربیات گذشته ، میتواند کشوری شاخص در جهان باشد.یاد شهدای عزیز ، خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی، حضرت امام رحمت الله علیه ، شهدای هفتم تیر ، شهید عزیز قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی و همراهان و شهدای جان برکف ، در راه استقلال ،آزادی ، تمامیت ارضی و سربلندی ایران زمین، در طول تاریخ کشورمان را گرامی میداریم.
وی در پایان گفت: سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان و سربلندی و هم ر عزیزمان و سربلندی و عزت ملت صبور ایران را از خداوند حکیم ومهربان خواستارم.‌


  ثبت نام مسعود پزشکیان؛ برای حل مشکلات باید با هم وحدت کنیم

 مسعود پزشکیان نماینده تبریز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم مشکل مملکت حل بشود باید با هم وحدت کنیم و به عالمان و دانشمندان و انسان‌های توانمند متکی شویم.‌ به گزارش فارس،مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز ،آذرشهر و اسکو پس  از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ‌در جمع خبرنگاران  ضمن تسلیت سانحه برای شهدای خدمت، گفت: برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم.

وی افزود: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف میگذاریم و از خودمان حرف های دیگری میزنیم.

پزشکیان گفت: باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بود ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.
وی اضافه کرد: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاستهای ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می‌داشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می بود.
داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناظق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا میشده و باید ارتباط منطقی با دنیا میداشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.
وی اضافه کرد: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی هایشان باید جایگاه ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید بدنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست‌های کلی باید عمل کنیم.

داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه ها، دسته ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را بدست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.
پزشکیان بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

ثبت نام حبیب الله دهمرده 

 حبیب الله دهمرده نماینده ادوار مجلس نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. دهمرده عصر شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت اظهار کرد: من از سیستان اساتیری آمدم حزب و گروهی ندارم و حزب و گروه من مردم شریف ایران هستند.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره زندگی‌نامه خود پرداخت و گفت: معتقدم برای مردان بزرگ بن‌بستی وجود ندارد، زیرا  آنها بر این باورند یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه داشتن نان بدون داشتن امنیت بی معناست، افزود: فراهم آوردن امنیت بی مشارکت ملی و محترم شمردن کرامت‌های انسانی همه سلایق ناشدنی این  را یک مرز نشین بیش از همه با گوشت و پوست خود چشیده است. تحریم ها را باید شکست و بازرگانی و تامین مواد اولیه را ارزان و صادرات را هرچه بیشتر تسهیل کرد و نیز هر آنچه از نیازهای خود که می‌توانیم را با بهترین کیفیت توسط صنعت گران ایرانی ساخت و با دنیا و به ویژه همسایگانمان به زبان استقلال و احترام و همکاری متقابل سخن گفت، روند مهاجرت نخبگان را معکوس کرد و برای دانشگاه ها رسانه ها و اصناف جایگاهی بسیار محترم‌تر پدید آورد.

ده مرده با تاکید بر اینکه حرف زدن و وعده دادن آسان و عمل کردن و وفای به عهد دشوار است، تصریح کرد: خودم و همه مردم را دعوت می‌کنم به مقایسه سوابق افراد در حرف‌ها و رفتارهایشان و مدعی‌ام آنکه از اعماق زمینی خشک سرسبزی برای هموطن اش بیرون کشیده و لقب پدر آبهای ژرف ایران را به خود اختصاص داده و نیز از دریای عمان به جای جای ایران آب رسانده، مرد عمل است و می‌تواند لایق اعتماد شما باشد. نهاد ریاست جمهوری را مرکز تجمع همه‌ی مومنان و ایران دوستان و سنگر فرماندهی برای ساختن ایرانی بی دلشوره، مستقل آباد، آزاد و امن و آرام خواهد ساخت.

ثبت نام علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهروی

علیرضا زاکانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. شهردار تهران با حضور ر ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش فارس علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: یاد و خاطره امام امت، شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، شهیدان مدافع امنیت و سلامت، شهدای محور مقاومت ازجمله زنان و کودکان مظلوم غزه و شهدای مدافع حرم بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش را گرامی می دارم.

وی افزود: رئیسی عزیز ما، مومن، متدین، انقلابی و اهل منطق و استدلال بود؛ لذا نسبت درست او با ولی و امام جامعه "تبعیت"، با مردم و "ایران عزیز"، "خدمت و صداقت" و با مسوولان نیز "تعامل و انسجام" بود. در عرصه بین الملل نیز نسبت "شهید جمهور" ما با دوستان انقلاب اسلامی و ایران عزیز، "حمایت" و با دشمنان آن، "مخالفت صریح و مقاومت شجاعانه" بود. منت می کشید تا خدمت کند و هیچ وقت برای بازی ریاست بلندی نجست، بلکه پیگیر اوج گرفتن به سوی خدا با خاکساری در برابر مردم بود.

زاکانی بیان کرد: شهید رئیسی، به انقلابی بودن خود افتخار کرد و قرآن و تصویر حاج قاسم را سر دست گرفت، او به راه خویش مطمئن بود و با آرامش رفت. او بسیجی بود و بسیجی ماند و مگر نه اینکه پایان ماموریت بسیجی شهادت است؟
وی ادامه داد: اندوخته سه سال دولت رئیسی عزیز ما همان «راه جمهور» است، ترسیم جهت‌گیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای «ایران عزیز»؛ وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعا قابل مقایسه نیست.

زاکانی اضافه کرد: اکنون بر اساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده ام تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در "دولت خدمت" محور قرار دهیم.
زاکانی تأکید کرد: قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم.قرار نیست که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند.قرار نیست که از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم.قرار نیست که سختی ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد.
قرار نیست در برابر دشمنان انقلاب و ملت رشید ایران منفعل و تابع باشیم.

وی گفت: قرار است تا به مدد الهی و یاری شهیدان، در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به اتکای ملت با حرکتی جهادی و به پشتوانه شناخت مطلوب از شرایط امروز کشور و با برنامه ای جامع و دقیق، با تحولی معنوی و مادی، جهش بزرگی را در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم.
زاکانی تصریح کرد: قرار است با "برنامه و کارنامه" برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و رفع فساد و تبعیض، تا آخر پای کار مردم بمانم.
وی افزود: قرار است با "برنامه و کارنامه" بر مدار مردم زمینه رفع چالشها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود.
وی اضافه کرد: قرار است تا نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و "کتاب تاریخ" را "برنامه تحول" جا زنند و خاطرات سیاسی‌شان را به آرزوی مردم تبدیل کنند.

زاکانی تأکید کرد: قرار است به امید الهی با مشارکت مردم در هشت محور اصلی، "دولت خدمت" را در «راه جمهور» و برای تعالی "ایران عزیز" تشکیل دهیم:  ۱) استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور و سلایق جبهه انقلاب با نگاه تمدنی،۲) تمرکز زدایی و تقویت حکمرانی مشارکتی و محلی با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اقوام سرافراز ،۳) افزایش قدرت خرید، تامین سفره، ارتقای رفاه و آسایش مردم بر محور خانواده،۴) گسترش تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سلامت اجتماعی و مبارزه درست با آسیب‌های اجتماعی،۵) ارتقای آزادی، شایسته سالاری و عدالت با ایجاد فرصتهای برابر با تکیه بر جوانان،۶)  شفافیت و فسادستیزی و مبارزه بی امان با رانت خواری بدون هرگونه خط قرمز،۷) پیشرفت همه جانبه مردم پایه و دانش بنیان بر مدار نخبگان، زنان قهرمان و مردان پایمرد ایران،۸) دیپلماسی فعال منطقه ای و بین المللی با اولویت اقتصاد و با تقویت مولفه های درونی قدرت؛ تبدیل تهدید به فرصت و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های جهانی با رفع و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه.
زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: توفیق در اجرای این برنامه فقط با مشارکت و نقش آفرینی فرد فرد شما مردم میسر خواهد بود. ان شاءالله‌
 

ثبت نام نخستین شخصیت روحانی

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

ثبت‌نام نخستین داوطلب زن در انتخابات ریاست جمهوری 

زهره الهیان نماینده مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. الهیان هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار من «دولت سالم، اقتصاد سالم، جامعۀ سالم» خواهد بود، تصریح کرد: ما مدلی از حکمرانی مردم‌پایه را با کمک نخبگان ارائه می‌دهیم برای حل مشکلات این مرز و بوم.

وی در پاسخ به اینکه «با شورای نگهبان صحبت کردید؟» گفت بله.

همچنین  در پاسخ به «آیا تایید صلاحیت می‌شوید؟» گفت:در مرحله بعدی همراه با بقیه نمایندگان بررسی می‌شود تا ببینند رجل سیاسی هستیم یا نه.
 

فداحسین مالکی داوطلب ریاست جمهوری شد

«فداحسین مالکی» نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۴۰۳ برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. 

برچسب‌ها:

نظر شما