شناسهٔ خبر: 66961616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

«وحید حقانیان» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

بنا دارم از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم/با تصمیم شخصی آمده‌ام

وحید حقانیان، از مسئولان بیت رهبری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: «شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، «وحید حقانیان» برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

«وحید حقانیان»، فعال سیاسی و از مسئولان بیت رهبری، برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد. 

وحید حقانیان، فعال سیاسی پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران درباره چرایی حضورش در انتخابات اظهار کرد: «امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهیم و صبور قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم. شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم.»

او ادامه داد: «گذر از این مرحله تاریخی و بحران‌های ناشی از نظم نوین جهانی ، با تعاریف گوناگون و با توجه به منافع ملی کشورها نیازمند بهره گیری از خرد جمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از تمام توانایی‌های مادی و معنوی کشور است که در این میان، جایگاه مردم و خردمندان را برجسته و لازم می‌نمایاند ، زیرا عصر ؛ عصر دانایی است. راهبری کشور بزرگ و متمدن ایران در طول تاریخ این سرزمین کهن با فراز و فرودهایی همراه بوده که در زمان‌های اوج ، شکوه و عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشانده و آنان را شگفت زده کرده است.»

حقانیان متذکر شد: «در ۴۵ سال پسا انقلاب مردمی ایران با وجود مشکلات فراوان ایجاد شده برای کشور این رهبری نظام بوده است که توانسته کشور را از خطرات جنگ تحمیلی و چه بسا احتمال درگیر شدن در جنگهای بزرگتر که توسط دشمنان این مرز و بوم کهن ، طراحی شده نجات دهد. ایران امروز نیازمند بهره گیری از هنر مدیریت ، با بکارگیری همه مدیران، مردم و صاحب نظران کشور است. امروز که در خدمت مردم عزیز ایران حاضر شده ام فردی هستم که از سن هجده سالگی با شروع فعالیت در حزب جمهوری اسلامی و درک بزرگانی همچون؛ شهید مظلوم، آیت‌الله دکتر بهشتی ، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان دیگر، کار اجرایی، فرهنگی و سیاست ورزی را آغاز کرده‌ام و در دوران ۴۵ ساله خدمت خود در نهاد ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری با ارتباط نزدیک با کلیه بزرگان نظام، همه رؤسای قوای مجریه، مقننه، قضائیه، وزرا، استانداران، سفرا، شهرداران و سایر مسئولان میانی کشور ، تبادل نظر داشته و با مسائل کشور آشنایی کامل دارم.»

او متذکر شد: «در طول این ۴۵ سال به دلیل نوع وظیفه، با سفر به کلیه استانها، خصوصاً استانهای کمتر توسعه یافته و نقاط محروم کشور، شهرها و روستاها و آشنایی با طوایف، صنوف، اقوام، بانوان با فرهنگ‌های متفاوت ، ادیان ، مذاهب و افکار گوناگون و نشست و برخاست با آنان و تهیه گزارشات مستمر از وضعیت مردم و کشور و ارائه آن برای تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا و حضور مستقیم در جنگ تحمیلی و بحرانهایی همانند، سیل و زلزله و دیگر عرصه ها، توانسته‌ام، ارتباطات کافی با همه تفکرات جامعه برقرار کنم، مسائل را به صورت غیر تشریفاتی و همراه مردم ببینم، بشناسم و پیگیری کنم و از نزدیک با نقاط ضعف، قوت ، کاستی‌ها، نابسامانی ها، پتانسیل‌ها و مهمتر از همه از توانایی‌های شگرف مردم گوشه و کنار کشور و افکار متکثر آنان آگاهی کامل یابم.»

حقانیان با بیان اینکه: «در طول دوران خدمت مستمر ۴۵ ساله، در مراتب بالای سیستم اداری ، اجرایی و تصمیم سازی کشور هیچگاه عضو و پایبند به اصول جناح‌ها نبوده و نخواهم بود اما با همه آنان ، همکاری و مراوده داشته و خواهم داشت»، گفت: «ناگفته نماند در زمان‌های مختلف نقدها و مخالفت‌های خود را با برخی روشها و منش های آنان ابراز داشته و این نبوده جز در جهت رعایت حال و حمایت از حقوق مردم دیگران در تاریکی فیل مدیریت را لمس کرده‌اند، اما من از بالاترین سطح ممکن ، در ادوار گوناگون به روشنی دیده ام این فیل را گاه دست آموز و گاه بی مهار ، گاه باربر و گاه آبرو بر و گاه مثمر و گاه بی ثمر، یکی تحریم را به دست گرفته است و دیگری ستون دموکراسی و آن یکی فقط سقف شرع را اما من به روشنی دیده ام فیلی را که آنها در تاریکی لمس کرده‌اند.»

او تصریح کرد: «از نزدیک با آمال و آرزوها و جاه طلبی‌های برخی از مدیران آشنایی دارم و از سوی دیگر شاهد تلاشها و از خود گذشتگی‌های جمع کثیری از مدیران متخصص و متعهد در جهت ارتقاء سطح کشور بوده‌ام. نگاه‌های متفاوت امنیتی و نظامی ، به همه موضوعات را می‌شناسم، از آنها هراسی ندارم و می‌توانم آنها را به نفع عدالت و اتحاد و آرامش ملی هدایت کنم. دشمنان ایران و نفوذی‌ها را در لباس‌های مختلف میشناسم و میدانم که آنان نه فقط به نابودی جمهوری اسلامی ایران که به نابودی ملت و سرزمین ایران طمع دارند.»

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرتمندان، مدیریت، اقتصاد ، سیاست، علم، فرهنگ و اهمیت ویژه به دو بازوی اصلی نظام ، یعنی مردم و کاربلدان جامعه ، با هر نوع تفکر، سلیقه و نگرش هستیم. ایران عزیز، متفکران و اندیشمندان بزرگی را در خود جای داده، که در علوم مختلف مجتهد مسلم هستند.مجتهدینی در علوم روز دنیا ، همچون صنعت ، تجارت ، اقتصاد ، مدیریت ، روابط بین الملل ، هوا و فضا ، سیاست، فرهنگ، هنر ، جامعه شناسی ، روانشناسی، پزشکی ، ارتباطات ، فقه به روز شده ، علوم نوین و دیگر علومی از این دست هنر مدیریت کار را به کاردان سپردن و سپس هماهنگی و نظارت است.»

او متذکر شد: «افراد کاربلد ، باید در راس امور تخصصی ، در دستگاههای گوناگون کشور قرار گیرند و با تخصص و کاردانی آنان امور کشور پیش برود. رئیس جمهور باید مدیر هنرمندی باشد که از هنر مدیریت ، در راه بکارگیری متخصصین و متفکران هر رشته ای ، به خوبی بهره ببرد. اگر همه مردم در اداره کشور نقش واقعی خود را پیدا کنند ، می‌توان مطمئن بود که کشورداری به معنای واقعی خود شکل خواهد گرفت. جوانان امروز ایران ، همچون جوانان سایر نقاط جهان با چالشها و دغدغه های خاص خود روبرو هستند مرتفع نمودن این دغدغه ها موجب ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و امید به آینده ، در آنان می شود اگر نسل جوان نتوانند نتایج تلاشهای مدیران کشور را در زندگی و امور روزمره‌شان حس کنند، نمیتوانند با کشور انقلاب و آرمانهای ملی و مذهبی پیوند خود را مستحکم کنند و آنگاه شاهد مهاجرت ژن‌های برتر از کشور عزیزمان خواهیم بود.»

حقانیان تصریح کرد: «نقش اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بانوان جامعه ایران ، ارتقا یافته  و بیش از این ارتقا خواهد یافت. بانوان نیمی از بدنه اجتماعی جامعه را تشکیل می‌دهند و تاثیرگذاری آنان خارج از تصور عده‌ای است. حفظ حرمت و جایگاه بانوان و شناخت حقوق نیازها و خواسته‌های آنان ، یکی دیگر از مهمترین مسائل است. مسئولان باید همواره با مردم در کنار مردم و جزئی از مردم باشند.»

این مقام مسئول با بیان اینکه «با وجود تلاش‌های فراوانی که در دولت‌های گذشته صورت گرفته است، کشور هنوز با مشکلات و موانع جدی روبروست، که با استفاده از تمام توان آحاد جامعه قابل حل بوده و تلاش جدی اثر گذار و واقعی برای رفع کامل تحریمها و پیوستن به سازمانهای منطقه ای و بین المللی و ایجاد ساز و کار ارتباطات گسترده با کلیه کشورهای جهان راهگشای مسائل کشور خواهد بود»، گفت: «عشق ما ، سرزمین و مردم سرزمینمان است. رفاه ، آسایش ، امنیت ، توسعه ، شادی و شادابی، عزت و تکریم فرد ، فرد ملت عزیزمان ، حداقل خواسته هر ایرانی وطن دوست میباشد که میتوان با مدیریت صحیح به آنان دست یافت . باید گره‌ها باز شود، باید با تمام توان ، شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی ایجاد شده را پر کنیم. مهم کشور عزیزمان ایران و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی است که در اصول قانون اساسی آن تبلور یافته است. شکاف‌های اجتماعی خواست مسئولان کلان کشور و مردم نیست ، ریشه را در جای دیگر باید جستجو کرد.»

او خاطرنشان کرد: «ایران ، سرزمینی غنی است ، که با مدیریت اصولی و استفاده از تجربیات گذشته ، میتواند کشوری شاخص در جهان باشد. یاد شهدای عزیز، خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی، حضرت امام رحمت الله علیه ، شهدای هفتم تیر، شهید عزیز قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی و همراهان و شهدای جان برکف ، در راه استقلال ، آزادی ، تمامیت ارضی و سربلندی ایران زمین، در طول تاریخ کشورمان را گرامی میداریم. سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان و سربلندی و عزت ملت صبور ایران را از خداوند حکیم و مهربان خواستارم.»

نظر شما