شناسهٔ خبر: 66969058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

این گزارش به روزرسانی می‌شود...

علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

صاحب‌خبر -
علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد
خبرگزاری آریا - سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 8 صبح شنبه 12 خرداد در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 8 صبح امروز (شنبه 12 خرداد) با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه خواهد یافت.
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
پزشکیان پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: برای اینکه بتوانم به شکل‌گیری مشارکت پرشور در انتخابات کمک کنم، وارد عرصه انتخابات شدم. 
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه است را کنار می‌گذاریم. باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین تمام گروه ها و جناح ها ایجاد شود. باید بپذیریم کسانی که در این مملکت زندگی‌ می‌کنند بر اساس توان، مهارت، تجربه و علمی که دارند باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس حزب و گروه و جناح. 
پزشکیان با بیان اینکه باید به دنبال کسانی برویم‌ که علم و مهارت و تجربه دارند، افزود: موظف هستیم سیاست های کلی را عملیاتی کنیم، کسی که قدرت را به دست می‌گیرد و پاسخگو نیست برخلاف سیاست ها عمل می‌کند. باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین تمام گروه ها و جناح ها بر اساس تقوا ایجاد شود.
وحید حقانیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. پیشتر برخی از رسانه ها از احتمال کاندیداتوری او خبر داده بودند.
حقانیان پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، گفت: با تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام.
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: راهبری کشور بزرگ و متمدن ایران در طول تاریخ این سرزمین کهن با فرازوفرودهایی همراه بود که در زمان‌های اوج، شکوه و عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشانده و آنان را شگفت‌زده کرده است.
احمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد سالن مرکزی انتخابات وزارت کشور شد.
حبیب‌الله ده‌مرده نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
طی روزهای نخست و دوم ثبت نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام 9 کاندیدا در انتخابات قطعی شده است. محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان از جریان مستقل، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی از جناح اصلاح‌طلب، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش از جبهه اصولگرا و علی لاریجانی با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر، اسامی این 9 کاندیدا را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است؛ پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از 15 خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در 22 خرداد به وزارت کشور اعلام شود.
پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات 15 روز (تا 6 تیر) فرصت تبلیغات دارند. از 7 تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه 15 تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است؛ واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند.

نظر شما