شناسهٔ خبر: 66959049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه، ۱۲ خرداد) آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری امروز شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

طی دو روز گذشته ۵۷ داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که با بررسی مدارک آنان، تنها ۹ نفر موفق به ثبت‌نام شدند.

تاکنون سعید جلیلی، علی لاریجانی، عبدالناصر همتی، مصطفی کواکبیان، محمد خوش‌چهره، قدرتعلی حشمتیان، محمدرضا صباغیان، محمود احمدی بیغش و عباس مقتدایی داوطلبانی هستند که ثبت‌نامشان قطعی شده و منتظرند ببینند در مهلت باقیمانده چه چهره‌های جدیدی به رقابت‌های انتخاباتی وارد خواهند شد.

پس از پایان مهلت ۵ روزه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای نگهبان طی روز‌های ۱۵ الی ۲۱ خرداد وارد فرآیند بررسی صلاحیت‌ها شده و اسامی نامزد‌های نهایی انتخابات دولت چهاردهم ۲۲ خرداد منتشر خواهد شد.

مهلت تبلیغات کاندیدا‌ها نیز به مدت دو هفته از ۲۳ خرداد الی ۶ تیرماه است و رأی‌گیری برای انتخابِ نهمین رئیس‌جمهور ایران در روز ۸ تیر ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

سیداحمد رسولی‌نژاد ثبت‌نام کرد
طبق گزارش‌های رسیده از ستاد انتخابات کشور، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس اولین نامزد واجد شرایطی بود که امروز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در وزارت کشور حاضر شد. با ثبت‌نام او، تعداد نامزدهای ثبت‌نام‌کرده به عدد ۱۰ رسید.

رسولی‌نژاد -۶۱ ساله- پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت پس از پیروزی در انتخابات، با توانایی که در خود سراغ دارد و با عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش، مردم شاهد تاثیر آن بر سر سفره‌ها خواهند بود. او شعار دولت خود را نیز «دولت خوب، اقتصاد خوب» اعلام کرد.

مسعود پزشکیان هم آمد
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همانطورکه پیشتر اعلام کرده بود، امروز دومین نفری بود که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. پزشکیان نمایندگی دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس را نیز در کارنامه دارد.

نماینده ۷۰ ساله مردم تبریز گفت که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری با بزرگان اصلاحات مشورت نکرده و با توجه به اینکه جبهه اصلاحات هنوز برای انتخابات به جمع‌بندی نهایی نرسیده، به صورت مستقل وارد انتخابات شده است.

پزشکیان در جمع خبرنگاران، هدف خود از ثبت‌نام در انتخابات را اجرایی کردن سیاست‌های کلی رهبری عنوان کرد و گفت: مشکل این است که آنچه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و حرف‌های جدیدی را مطرح می‌کنیم. او همچنین گفت که برای ایجاد مشارکت پرشور وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

وحید حقانیان، سومین داوطلب ریاست‌جمهوری
بلافاصله پس از پزشکیان، وحید حقانیان هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وارد وزارت کشور شد. او سومین نفری بود که امروز در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد تا تعداد نامزدهای ثبت‌نام‌کرده تا اینجای کار به عدد ۱۲ برسد. حقانیان ۶۳ ساله و متولد تهران است.

نکته جالب توجه اینکه همزمان با ثبت‌نام حقانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، برق ستاد انتخابات کشور برای دقایقی قطع شد و همه جا در تاریکی فرو رفت! قطعی برق باعث شد که سخنرانی پنج دقیقه‌ای نامزدها در جمع خبرنگاران هم با تاخیر مواجه شود.

وحید حقانیان پس از ثبت‌نام در انتخابات در جمع خبرنگاران حضور یافت و دلیل نامزد شدن خود را “شرایط ایران و جهان در این برهه خاص” عنوان کرد. وی همچنین گفت که از ۱۸ سالگی در حزب جمهوری اسلامی فعالیت کرده و در طول ۴۵ سال اخیر با سفر به همه استانها، شهرها و روستاها، اقوام و فرهنگهای مختلف را بخوبی می‌شناسد.

حقانیان تاکید کرد که در طول دوران خدمت ۴۵ ساله خود هیچوقت پای‌بند به جناح‌ها نبوده اما [در صورت پیروزی در انتخابات] همکاری و همراهی لازم را با همه جناح‌ها خواهد داشت.

نظر شما