شناسهٔ خبر: 66963914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

آخرین آمار تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳؛ چند نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند؟/ ویدئو

اگرچه ساعت ابتدای روز سوم ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرام بود اما حضور با فاصله زمانی کم، «مسعود پزشکیان»، «وحید حقانیان» و «احمد رسولی‌نژاد» تنور ثبت‌نام‌ها را داغ داغ کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکخ شرق، سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، در سومین روز مهلت ثبت‌نام‌ها، از ساعت ۸ صبح امروز «شنبه، ۱۲ خرداد ماه» در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد. 

طی دو روز گذشته، ۵۷ داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که با بررسی مدارک آنان، تنها ۹ نفر موفق به ثبت‌نام شدند. پس از پایان مهلت پنج‌روزه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای نگهبان طی روز‌های ۱۵ الی ۲۱ خرداد ماه، وارد فرآیند بررسی صلاحیت‌ها شده و اسامی نامزد‌کاندیداهای نهایی انتخابات دولت چهاردهم، «۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳»، منتشر خواهد شد.

اگرچه ساعت ابتدای روز سوم ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرام بود اما حضور با فاصله زمانی کم، «مسعود پزشکیان»، «وحید حقانیان» و «احمد رسولی‌نژاد» تنور ثبت‌نام‌ها را داغ داغ کردند.

در سومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، تاکنون، «رسول حقانیان»، «احمد رسولی‌نژاد» و «مسعود پزشکیان» با حضور در وزارت کشور، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وحید حقانیان انتخابات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری

احمد رسولی نژاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

یکی از اتفاقاتی که در روز سوم ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، قطعی برق هنگام سخنرانی «وحید حقانیان» یکی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود که این اتفاق منجر به دلخوری حقانیان شد.

تاکنون و با گذشت سه روز از ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، «سعید جلیلی»، «قدرتعلی حشمتیان»، «مصطفی کواکبیان»، «محمدرضا صباغیان»، «عباس مقتدایی» در روز اول و «علی لاریجانی»، «محمود احمدی بی‌غش»، «محمد خوش چهره» و «عبدالناصر همتی» در روز دوم ثبت‌نام کرده‌اند. در سومین روز نیز تاکنون «رسول حقانیان»، «رسولی» و «مسعود پزشکیان» با حضور در وزارت کشور، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

در این دوره بر خلاف دوره‌های قبل، از افرادی که حائز شرایط نیستند، ثبت‌نام به عمل نمی‌آید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما