شناسهٔ خبر: 66964570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ حقانیان، پزشکیان، زاکانی و رسولی‌نژاد ثبت‌نام کردند/ضرغامی:«شورای نگهبان بعضی از رویه‌های گذشته‌اش را اصلاح کند»/ صالح‌آبادی: «اصلاح‌طلبان باید واقع‌بین و واقع‌نگر باشند»

صاحب‌خبر -

شفقنا-سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ۸ صبح شنبه – ۱۲ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت که در دو روز گذشته ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است.

به گزارش شفقنا، محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی  عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش و علی لاریجانی ، اسامی این ۹ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

تصاویر: ثبت نام «علیرضا زاکانی»در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام «وحید حقانیان»در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

زاکانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد/ قرار است گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود

شهردار تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

علیرضا زاکانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم گفت: قرار است با برنامه و کارنامه، برای پیشرفت ایران و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و رفع فساد و تبعیض تا آخر پای کار مردم بمانم. قرار است با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالش ها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود.

متن کامل صحبت های زاکانی را در این لینک بخوانید.

وحید حقانیان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد/ با تصمیم شخصی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم

وحید حقانیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد کشور شد.

حقانیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت صبور و فهیم قرار بگیرم. از آخرین لایه مغز نظام به پوسته اول گذر کنم. با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی می‌کنم. گذر این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها نیازمند بهره گیری از خرد جمعی حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است.

متن کامل صحبت های حقانیان را در این لینک بخوانید.

حضور «پزشکیان» در ستاد انتخابات کشور/  باید به دنبال تنظیم اثربخش رابطه دولت و مردم باشیم

«مسعود پزشکیان» نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم وارد ستاد انتخابات کشور شد.

مسعود پزشکیان نماینده فعلی و ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: «برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم. آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف میگذاریم و از خودمان حرف های دیگری میزنیم.»

متن کامل صحبت های پزشکیان را در این لینک بخوانید.

میرتاج الدینی ثبت نام کرد/ اصلاحات اقتصادی که نه باید انقلاب اقتصادی کرد

میرتاج الدینی، نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

میرتاج الدینی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران بیان کرد: کلید تحول كشور را در دستان معلمانی می دانم که با جان و دل نسل های آینده را تربیت می کنند. راهبرد توسعه اقتصاد کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان کارگران و تولیدکنندگان می بینم. با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور دارم با صراحت عرض می کنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گام های بلند و اصلاحات اساسی دارد. اصلاحات اقتصادی که نه باید انقلاب اقتصادی کرد.

وی گفت: پایه اصلی این انقلاب اقتصادی برنامه ریزی دانش بنیان جهش تولید و مشارکت واقعی مردم، محور اصلی آن، عدالت، ثمره ملموس آن، پیشرفت کشور، رفاه و رضایتمندی مردم عزیزمان است.

«الهیان» وارد ستاد مرکزی انتخابات شد/ شعارم «دولت سالم،‌ اقتصاد سالم، جامعه سالم» است

زهره الهیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وارد ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور شد.

الهیان پس از ثبت نام گفت: ما در عرصه‌های مختلف ایران اسلامی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرده است ولی در این نقطه از تاریخ افتخار می‌کنم که به همه دستاوردهای ایرانی اسلامی و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه‌ای دارد.

وی ادامه داد: ما در شرایط موجود این اقتدار را در وعده صادق بود با رهبری و تدبیر و نگاه حکمت‌محور رهبری عزیز و خون شهدا داریم. با نگاه جدیدی به حوزه مدیریت و آسیب‌شناسی و ناکارآمدی‌ها به این صحنه آمدم و شعارم دولت سالم،‌اقتصاد سالم ، جامعه سالم است.

حبیب‌الله دَهمَرده نامزد انتخابات ۱۴۰۳ شد/ وعده دادن آسان و عمل کردن سخت است

حبیب‌الله دَهمَرده نماینده ادوار مجلس و استاندار سابق استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و کرمان داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

دهمرده، استاندار سابق سیستان و بلوچستان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مهاجرت نخبگان را معکوس میکنم و برای دانشگاه رسانه و اصناف جایگاه بسیار محترم‌تر پدیده می‌آورم.مردم عزیز ایران حرف زدن و وعده دادن آسان است و عمل کردن و وفای به عهد دشوار است. خودم و شما را دعوت می‌کنم به مقایسه سوابق افراد در حرفها رفتارهاشان.

فداحسین مالکی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد/ در حوزه اقتصاد کشور مشکل داریم

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مالکی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران بیان کرد: استراتژی سیاست خارجی منطبق با جایگاه کشورمان نیست و باید به موضوعات کشورهای همسایه و منطقه توجه بیشتری داشته باشیم.

مالکی اضافه کرد: اگر کسی گفت مشکلات کشور یک شبه قابل حل است و از روش‌های سنتی بخواهد مشکلات را حل کند، این اشتباه محض است. اگر برنامه و استراتژی جدید نداشته باشیم، دچار سردرگمی خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد کشور مشکل داریم و تمام توان شهید رییسی بر این بود که گره‌ها باز شود و اقدامات خوبی هم انجام داد‌.

ستاد انتخابات کشور: تعداد داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به ۱۲ نفر رسید

سخنگوی ستاد انتخابات کشور توضیح داد: تا ساعت ۱۳ امروز (شنبه ۱۲ خرداد) در مجموع ۱۲ نفر برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.از این تعداد ۸ نفر دارای مدرک دکترا و چهار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. از صبح امروز یک نفر از بانوان جهت ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد که شرایط لازم را دارا نبود.فرآیند نام‌نویسی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری امروز تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.دوشنبه نیز آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان خواهد بود.

ثبت‌نام «سید احمد رسولی نژاد» در انتخابات ریاست جمهوری

«سید احمد رسولی نژاد » معاون وزیر دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

رسولی نژاد بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران گفت: «در دولت اینجانب با به کارگیری افراد نخبه توانمند کاردان متخصص متعهد، مجرب، ساده زیست و پاکدست ) به معنای واقعی کلمه خارج از جریانها و جناح های سیاسی الویت اول در برنامه ها و خط مشی های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام اقتصاد اشتغال مسکن و رفع مشکلات معیشتی خواهد بود که به تفصیل تقدیم ستاد انتخابات وزارت کشور گردید.»

سخنگوی ستاد انتخابات: ۲۳ متقاضی داوطلبی در روز سوم/ کاندیداتوری بانوان در انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در دقایق پایانی وقت مقرر شده ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روز سوم، اعلام کرد: در روز سوم، ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد مراجعه کردند که ۳ خانم و ۲۰ آقا بودند.

به گزارش خبرنگار شفقنا، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با توجه به سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم بیان کرد: امروز ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد مراجعه کردند که ۳ خانم و ۲۰ آقا بودند.

وی افزود: امروز ۸ نفر ثبت نام کردند که عبارتند از سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیزضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طی سه روز ثبت‌نام‌ها ۸۰ مراجعه‌کننده داشتیم که ۸ خانم و ۷۲ آقا بودند و مجموع ثبت‌نام‌ها ۱۷ داوطلب است.

اسلامی اظهار داشت: این فرایند فردا هم ادامه خواهد داشت و روز ۱۴ خرداد روز پایانی نام‌نویسی خواهد بود.

ضرغامی:«شورای نگهبان بعضی از رویه‌های گذشته‌اش را اصلاح کند»

عزت الله ضرغامی به ایلنا گفت:«من واقعا یکی از عوامل مهم را نگاه شورای نگهبان می‌دانم، شورای نگهبان رویه‌ای در مورد انتخابات مجلس اخیرا انجام داد و تا حدی رویه‌های قبلی‌اش را اصلاح کرد و این اصلاحات در این که انتخابات بیشتر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد نتیجه مثبت در حوزه مشارکت داشته باشد، موثر بود؛ اگر شورای نگهبان همان رویه را ادامه دهد و بعضی از رویه‌های گذشته‌اش را اصلاح کند و زمینه را برای حضور جریان‌های مختلف فراهم کند، من پیش‌بینی‌ام این است یک انتخابات پر شور و استثنایی را خواهیم داشت و همه نیروهای درون نظام آماده هستند که در این رقابت‌ها شرکت کنند.»

ربیعی:« انتخابات را فرصتي براي بازيابي جامعه تبدیل کنند»

علی ربیعی در روزنامه اعتماد نوشت: «به نظر مي‌رسد بتوان رأي دادن را سازوكاري اجتماعي ميان مردم يك جامعه دانست كه رأي‌دهندگان با اين انگيزه كه ترجيحات جمعي و فردي سياسي و اجتماعي خود را بيان مي‌دارند به پاي صندوق‌هاي رأي رفته و با اعلام نظر خود تعدادي از افراد را برمي‌گزينند. رفتار رأي‌دهي پيامدي سياسي (هرچند از سوي رأي‌دهندگان به خوبي درك نشده باشد) دارد، همچنان كه خود پيامد يا معلول عوامل اجتماعي روانشناختي سياسي و جز آن است. اكنون كه باز فرصتي براي مطرح شدن صندوق رأي و فرصتي براي رأي‌دهندگان فراهم شده است، هم حكومت و هم جامعه مي‌توانند اين انتخابات را فرصتي براي بازيابي جامعه، فرصت‌يابي‌ها و برآورده كردن خواست عمومي تبديل كنند. بدون شك نقش تصميم‌گيران و سياست‌گذاران انتخابات و فرصتي كه به جامعه مي‌دهند، در اين ميان تعيين‌كننده است.»

مهدیان:«باید تلاش کردتا همین دولت با همین گفتمان استمرار یابد»

محسن مهدیان در سرمقاله امروز روزنامه همشهری نوشت:«به‌نظر می‌رسد فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی و گفتمانی، تغییر و تحول اساسی در دولت خلاف تدبیر و مصلحت اجرایی است. منطقا باید تلاش کردتا همین دولت با همین گفتمان استمرار یابد، اما اگر نه، نامزدهای محترم درخصوص لوازم اجرایی تغییر جهت‌گیری و جابه‌جایی مدیران و اثر آن بر اداره کشور چه برآوردی دارند؟»

صالح آبادی:«اصلاح طلبان باید «واقع بین» و «واقع نگر» باشند»

علی صالح آبادی در روزنامه ستاره صبح نوشت:«اصلاح‌طلبان نباید مثل افراطی‌ها و انقلابیون صفر و صدی و سیاه و سفید فکر کنند، بلکه باید «واقع بین» و «واقع نگر» باشند. در قالب این واقعیت، اگر کاندیدای موردنظر آن تأیید شد رستم گونه پشت او بایستند و تلاش کنند تا پیروز میدان باشد. در این راستا چنانچه کاندیدای میانه‌رو که برنامه‌اش به نفع مردم است از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد بهتر است آشکار یا پنهان از چنین کاندیدایی حمایت کنند تا بازی افراطی‌ها را به هم بزنند. بنابراین انتخابات پیش رو برای اصلاح طلبان و میانه روها هم می تواند شانس و فرصت باشد هم زمینه افول آن ها را فراهم کند.»

عبدی :«جبهه اصلاحات در يك سردرگمي تحليلي قرار گرفته است»

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: «باعث تأسف است كه بگويم دوستان جبهه اصلاحات در يك سردرگمي تحليلي قرار گرفته و قادر نيستند تصميمات سياسي جامعي را اتخاذ كنند. اين مشكل به علت نداشتن يك راهبرد كارآمد و مبتني بر تحليل پايدار و مستدل از وضعيت كنوني كشور است. به همين دليل در انتخابات ۱۴۰۰ آن رفتار را كردند كه هم چوب را خوردند و هم پياز را. نه شركت كردند و نه شركت نكردند. البته در انتخابات اسفند گذشته سياست قابل قبولي داشتند و به نظرم بيش از اينكه پايه تحليلي داشته باشد ناشي از تنها راه ممكن نزد آنان بود. ولي اين‌بار به تنظيمات كارخانه برگشته‌اند. دوستان اعلام كرده‌اند كه: «مشاركت جبهه در انتخابات منوط به تأييد صلاحيت حداقل يكي از نامزدهاي اختصاصي خود خواهد بود.» شايد همه بيانيه را بتوان به اين گزاره تقليل داد، و بايد گفت كه  موارد ديگر دورچين اين گزاره هستند.»

انتظامی: «کاش قانون انتخابات اجازه انصراف به نامزدهای تایید شده را نمی‌داد»

حسین انتظامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کاش قانون انتخابات به شکلی بود که اجازه انصراف به نامزدهای تایید شده نمی‌داد، اینجوری بساط نامزدهای پوششی و تخریبی که دستمزدهای خوبی هم می‌گیرند جمع می‌شد.

 

 

اخبار روزهای گذشته در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری را در زیر بخوانید:

گزارش تصویری: ثبت نام عبدالناصر همتی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام علی لاریجانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ راهنمای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ قائمی: «گمانه‌زنی‌ها درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قوی است»/ سیاوشی: «اگر شورای نگهبان کمک کند در انتخابات پیش رو می‌تواند یک صحنه بهتر در کشور رقم بخورد»/ مهاجری: «تنها یک سونامی سیاسی می‌تواند باعث رشد شدید مشارکت مردم در انتخابات باشد»

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ وزیر کشور دستور شروع انتخابات را صادر کرد/ کاندیداتوری جلیلی قطعی شد؟/ «ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضوری انجام می‌شود»

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ تصمیم نهایی اصلاح طلبان پس از ثبت نام ها / کم رنگ شدن احتمال کاندیداتوری قالیباف / نو اصوگرایان در تامل / ارزیابی حضور حسن روحانی

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ احتمال نامزدی محمد رضا ظفرقندی و جدی تر شدن محمد صدر / میراحمدی رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور شد

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری/ جلیلی و کواکبیان ثبت‌نام کردند

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ لاریجانی و همتی ثبت نام کردند/ جامعه اسلامی مهندسین: «ما وارد مذاکره با مصداق‌ها نشدیم اما درباره مصادیقی که در مظان بودند بررسی داشتیم»

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در دقایق پایانی وقت مقرر شده ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روز سوم، اعلام کرد: در روز سوم، ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد مراجعه کردند که ۳ خانم و ۲۰ آقا بودند.

به گزارش خبرنگار شفقنا، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با توجه به سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم بیان کرد: امروز ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد مراجعه کردند که ۳ خانم و ۲۰ آقا بودند.

وی افزود: امروز ۸ نفر ثبت نام کردند که عبارتند از سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیزضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طی سه روز ثبت‌نام‌ها ۸۰ مراجعه‌کننده داشتیم که ۸ خانم و ۷۲ آقا بودند و مجموع ثبت‌نام‌ها ۱۷ داوطلب است.

اسلامی اظهار داشت: این فرایند فردا هم ادامه خواهد داشت و روز ۱۴ خرداد روز پایانی نام‌نویسی خواهد بود.

نظر شما