شناسهٔ خبر: 66956635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در حال بروزرسانی؛

اولین داوطلب روز سوم که خبرنگاران او را نشناختند! /پزشکیان دست‌ در دست دخترش وارد ستاد انتخابات شد/ ثبت‌نام ۸ نفر قطعی شد +عکس‌وفیلم

در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، چهره‌های شاخص سیاسی تازه‌ای به ستاد انتخابات مراجعه کرده و برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ و تاریخ تعیین شده توسط شورای نگهبان، ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شده است.

اولین روز ثبت نام

رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات/ سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد +عکس و فیلم

دومین روز ثبت‌نام

همتی و لاریجانی ثبت‌نام کردند/ داوطلبان انتخابات ۹ نفر شدند +عکس و فیلم

بر اساس معیارهای اعلام شده توسط شورای نگهبان، داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام باید دارای حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشند.

داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باشند.

همچنین وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند. بر اساس این ابلاغیه، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی منعی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.

تا روز جمعه، روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری، آقایان سعید جلیلی، مصطفی کواکبیان، محسن صباغیان، نماینده بافق ، عباس مقتدایی، نماینده اصفهان و قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران، علی لاریجانی، عبدالناصر همتی، محمد خوش‌چهره، نماینده مردم تهران و محمود احمدی‌بی‌غش، نماینده سابق مردم شازند در ستاد انتخابات کشور حاضر شده و برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

با نزدیک شدن به روزهای آخر ثبت نام از داوطلبین، خبرنگاران، عکاسان و فیلم‌برداران از نخستین لحظات شروع به کار ستاد، آماده ثبت و پوشش اخبار هستند.

سخنگو شورای نگهبان/ همکاری قوه قضاییه با شورای نگهبان برای برخورد با تخلفات انتخاباتی

صبح روز شنبه، طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، نکاتی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم عنوان کرد. طحان‌نظیف از همکاری قوه قضاییه با شورای نگهبان برای برخورد با تخلفات انتخاباتی احتمالی گفت و تاکید کرد: یکی از کارهای ما تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است که این ستاد در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شده‌ است. نکته دیگر آموزش‌ ناظران شورای نگهبان است که این کار انجام شده و در ادامه هم انجام خواهد شد که با تخلفات چگونه برخورد کنند.

وی افزود: نکته دیگر کمیسیون بررسی تبلیغات است که درباره تبلیغات کاندیداها و مشخصاً تبلیغات تلویزیونی مقررات را باید مدنظر داشته باشد و آن‌جا همین نکته مدنظر خواهد بود.اخیراً انتخابات مجلس را داشتیم که همکاری خوبی با قوه قضاییه و شورای نگهبان انجام شد و امیدواریم در انتخابات پیش رو همین همکاری را داشته باشیم.

سخنگو شورای نگهبان/ مخالفتی با ثبت نام الکترونیکی در کار نبود

وی در پاسخ به سوالی درباره علت مخالفت شورای نگهبان با ثبت‌نام الکترونیکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: پیشنهادی از طرف وزارت کشور مطرح بود که مدارک به صورت غیرحضوری دریافت شود، چون اصل ثبت‌نام براساس قانون حضوری است، ما هم هیچ مخالفتی با این مسأله نداشتیم. ظاهرا دوباره بررسی کردند که خب قرار شد افراد حضوری برای ثبت‌نام بیایند و در همان زمان ثبت‌نام هم انجام شود؛ لذا مخالفتی در کار نبوده است

رسولی‌نژاد ؛اولین داوطلب روز سوم که خبرنگاران او را نشناختند!

سید احمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد؛ در ابتدای ورود خبرنگاران وی را نشناخته و از او خواستند خود را معرفی کند.

حضور رسولی‌نژاد در ستاد انتخابات

پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

پزشکیان دست در دست دخترش، برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

اولین داوطلب روز سوم که خبرنگاران او را نشناختند! /پزشکیان دست‌ در دست دخترش وارد ستاد انتخابات شد +عکس‌وفیلم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، به شرح جزئیات ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تا بعدازظهر روز سوم نام‌نویسی‌ها پرداخت.

اسلامی در این خصوص توضیح داد: آقایان سید احمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

روز اول ۵ نفر روز دوم ۴ نفر و روز سوم تا این لحظه ۳ نفر ثبت‌نام قطعی داشتند.

مجموعاً ۸ نفر دارای مدرک دکتری و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و این فرآیند تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور

حبیب‌الله دهمرده وارد ستاد انتخابات شد

حبیب‌الله دهمرده نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حبیب‌الله دهمرده، نماینده ادوار مجلس

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

همزمان با حبیب‌الله دهمرده، علیرضا زاکانی نیز وارد ستاد انتخابات شد و برای نامزدی ریاست جمهوری، ثبت‌نام کرد.

علیرضا زاکانی در ستاد انتخابات

میرتاج‌الدینی وارد ستاد انتخابات شد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده سابق مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

میرتاج‌الدینی: برای تداوم راه خدمت به ملت آمده‌ام

«سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» پس از انجام فرایند ثبت‌نام، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تداوم راه خدمت به ملت و برای ساماندهی معیشت مردمی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام.

وی ادامه داد: کلید تحول کشور را در دستان پینه‌بسته کشاورزان، کارگران و تولیدکنندگان می‌بینم.

«الهیان» وارد ستاد مرکزی انتخابات شد

زهره الهیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وارد ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور شد.

الهیان شعار دولتش را اعلام کرد

«زهره الهیان» پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: ایران عزیز در عرصه‌های مختلف، فرازونشیب‌های مختلفی را طی کرده است اما در این نقطه به دستاوردهای کشور افتخار می‌کنم.

فداحسین مالکی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

همزمان با حضور زهره الهیان در ستاد انتخابات، فداحسین مالکی، نماینده سیستان‌وبلوچستان در مجلس هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد .

مالکی: دولت قانون و خدمت باید سکان‌دار شود

«فداحسین مالکی» پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک دولت قانون و خدمت باید سکان‌دار شود.

مالکی گفت: اولین توجه بنده در زمان نمایندگی مجلس، توجه به مناطق مرزی و محروم بوده است و در این باره دو قانون تصویب کردیم.

وی افزود: سه کشور در دنیا از جمله ایران و چین وروسیه بیشترین مرزها را دارند اما توجهی به استفاده از این مرزها نداریم؛ لذا ما در مجلس این مهم را به قانون تبدیل کردیم تا از این مرزها به خوبی استفاده شود.

اسلامی: ثبت‌نام ۸ نفر قطعی شد

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان روز سوم ثبت‌نام ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تعداد ۸ نفر ثبت نام کردند؛ رسولی‌نژاد، پزشکیان، حقانیان، دهمرده، زاکانی، میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی امروز ثبت‌نام قطعی برای انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

اسلامی افزود: فرایند ثبت‌نام‌ها تا روز دوشنبه از ۸ صبح تا ۱۸ ادامه خواهد داشت.

نظر شما