شناسهٔ خبر: 66994343 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۳ خرداد ۱۳۸۰: درگیری و زد و خورد در جلسه انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت در حسینیه جماران

خاطرات هاشمی رفسنجانی: روزنامه‌هاى ديروز نوشته‌اند كه در جلسه انتخاباتى دفتر تحكيم وحدت در حسينيه جماران، با حضور آقايان [سیدمحمد] خاتمى و [مهدی] كروبى، بين دو جناح تحكيم، درگيرى و زد و خورد پيش آمده و آقايان خاتمى و كروبى، جلسه را ترك كرده‌اند، ولى آقايان كروبى و خاتمى، ديشب در جلسه رهبرى گفتند، بعد از رفتن آنها درگيرى پيش آمده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۳ خرداد ۱۳۸۰: پريشب دركشور نپال، گويا وليعهد شاه در يك مجلس خانوادگى سلطنتى، اقدام به كشتن شاه و ملكه و هفت تن ديگر از خانواده سلطنتى كرده و گلوله‌اى هم به خود شليك كرده كه به سختى مجروح است و نمى‌تواند وظايف خود را به عنوان جانشين قانونى شاه انجام دهد و عمويش به عنوان نايب او، وظيفه شاه را به عهده گرفته است. 
 
روزنامه‌هاى ديروز نوشته‌اند كه در جلسه انتخاباتى دفتر تحكيم وحدت در حسينيه جماران، با حضور آقايان [سیدمحمد] خاتمى و [مهدی] كروبى، بين دو جناح تحكيم، درگيرى و زد و خورد پيش آمده و آقايان خاتمى و كروبى، جلسه را ترك كرده‌اند، ولى آقايان كروبى و خاتمى، ديشب در جلسه رهبرى گفتند، بعد از رفتن آنها درگيرى پيش آمده است.  
 
ديروز شوراى امنيت سازمان ملل، تحريم [نفت در برابر غذا در] عراق را يك بار ديگر تمديد كرده و عراق در عكس‌العملى صدور نفت خود را قطع كرده و خطر انفجار قيمت در نفت پيش‌آمده و عربستان سعودی، اعلام كرده كه كمبود را جبران مى‌كند.ياسر عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، تحت فشار آمريكا و اسرایيل، دستور آتش‌بس به فلسطينى‌ها در برخورد با اسرایيلى‌ها داده است، ولى پيش‌بينى مى‌شود كه فرمان او را نپذيرند.  
 
جمعى از گروه [مؤسسه فرهنگى] نينوا آمدند؛ از طلاب آزاده هستند و براى امور فرهنگى مربوط به آزادگان برنامه دارند. گله‌هايى از ستاد [رسیدگی به امور] آزادگان دارند؛ كمك خواستند، نيم ميليون تومان كمك كردم. آقاي اعتمادى گفت، بعد از خطبه اخير من، خواب ديده است كه ائمه به من رخت بزرگى داده‌اند.  
 
آقاى [عبدالمجید] معاديخواه، [رییس بنیاد تاریخ انقلاب] آمد وگزارشی در پيشرفت كار اجازه ساختمان  بنياد تاريخ را داد. گفتم، آماده تحرير تاريخ انقلاب شوند. پيشنهاد داشت، گفتمانى با مجموعه افرادي كه براى رياست‌جمهورى ثبت‌نام كرده بودند، شروع شود. اشكالات كار را توضيح دادم. 
 
خانواده‌هاى شهداى ورامين آمدند. آقاى [حسین] نوش‌آبادى، نماينده ورامين، گزارش داد و من هم صحبت كردم و به نقش ورامين در حادثه پانزده خرداد اشاره كردم.  عصر آقاى [علی] عباسپور، نامزد انتخابات ميان‌دوره‌اى مجلس براى مشورت آمد.  
 
شب براى سخنرانى [در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره)] به مرقد امام رفتم.  در اتاق انتظار كه جمعى از دوم خردادى‌ها جمع بودند، نتيجه آقاى [سیدمحمد موسوی] بجنوردى، ابوالزوجه حسن‌آقا خمينى‌گفت، آقاى احمد توكلى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، اوایل انقلاب در بهشهر، به عنوان دادستان انقلاب، تُندروى‌هاى زيادى داشته؛ جمعى را اعدام و مصادره اموال كرده و دادستاني او هم پايه قانوني نداشته است. خانه‌كارگر هم در نامه سرگشاده‌اى، اشكالات كار آقای توكلي در دوران وزارت [کار و امور اجتماعی] او را منتشر كرده است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما