شناسهٔ خبر: 66995781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

درگیری و زد و خورد در جلسه انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت در حسینیه جماران

رئیس جمهوری اسبق ایران در خاطرات خود به نحوه درگیری و زد و خورد در جلسه انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت در حسینیه جماران، پرداخته است.

صاحب‌خبر -

خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت: روزنامه‌هاى دیروز نوشته‌اند که در جلسه انتخاباتى دفتر تحکیم وحدت در حسینیه جماران، با حضور آقایان [سیدمحمد] خاتمى و [مهدی] کروبى، بین دو جناح تحکیم، درگیرى و زد و خورد پیش آمده و آقایان خاتمى و کروبى، جلسه را ترک کرده‌اند، ولى آقایان کروبى و خاتمى، دیشب در جلسه رهبرى گفتند، بعد از رفتن آن‌ها درگیرى پیش آمده است.

به گزارش شرق، اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

۱۳ خرداد ۱۳۸۰: پریشب در کشور نپال، گویا ولیعهد شاه در یک مجلس خانوادگى سلطنتى، اقدام به کشتن شاه و ملکه و هفت تن دیگر از خانواده سلطنتى کرده و گلوله‌اى هم به خود شلیک کرده که به سختى مجروح است و نمى‌تواند وظایف خود را به عنوان جانشین قانونى شاه انجام دهد و عمویش به عنوان نایب او، وظیفه شاه را به عهده گرفته است.

روزنامه‌هاى دیروز نوشته‌اند که در جلسه انتخاباتى دفتر تحکیم وحدت در حسینیه جماران، با حضور آقایان [سیدمحمد] خاتمى و [مهدی] کروبى، بین دو جناح تحکیم، درگیرى و زد و خورد پیش آمده و آقایان خاتمى و کروبى، جلسه را ترک کرده‌اند، ولى آقایان کروبى و خاتمى، دیشب در جلسه رهبرى گفتند، بعد از رفتن آن‌ها درگیرى پیش آمده است.

دیروز شوراى امنیت سازمان ملل، تحریم [نفت در برابر غذا در] عراق را یک بار دیگر تمدید کرده و عراق در عکس‌العملى صدور نفت خود را قطع کرده و خطر انفجار قیمت در نفت پیش‌آمده و عربستان سعودی، اعلام کرده که کمبود را جبران مى‌کند. یاسر عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، تحت فشار آمریکا و اسراییل، دستور آتش‌بس به فلسطینى‌ها در برخورد با اسراییلى‌ها داده است، ولى پیش‌بینى مى‌شود که فرمان او را نپذیرند.

جمعى از گروه [مؤسسه فرهنگى] نینوا آمدند؛ از طلاب آزاده هستند و براى امور فرهنگى مربوط به آزادگان برنامه دارند. گله‌هایى از ستاد [رسیدگی به امور]آزادگان دارند؛ کمک خواستند، نیم میلیون تومان کمک کردم. آقای اعتمادى گفت، بعد از خطبه اخیر من، خواب دیده است که ائمه به من رخت بزرگى داده‌اند.

آقاى [عبدالمجید]معادیخواه، [رییس بنیاد تاریخ انقلاب]آمد وگزارشی در پیشرفت کار اجازه ساختمان بنیاد تاریخ را داد. گفتم، آماده تحریر تاریخ انقلاب شوند. پیشنهاد داشت، گفتمانى با مجموعه افرادی که براى ریاست‌جمهورى ثبت‌نام کرده بودند، شروع شود. اشکالات کار را توضیح دادم.

خانواده‌هاى شهداى ورامین آمدند. آقاى [حسین] نوش‌آبادى، نماینده ورامین، گزارش داد و من هم صحبت کردم و به نقش ورامین در حادثه پانزده خرداد اشاره کردم. عصر آقاى [علی] عباسپور، نامزد انتخابات میان‌دوره‌اى مجلس براى مشورت آمد.

شب براى سخنرانى [در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره)] به مرقد امام رفتم. در اتاق انتظار که جمعى از دوم خردادى‌ها جمع بودند، نتیجه آقاى [سیدمحمد موسوی] بجنوردى، ابوالزوجه حسن‌آقا خمینى‌گفت، آقاى احمد توکلى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، اوایل انقلاب در بهشهر، به عنوان دادستان انقلاب، تُندروى‌هاى زیادى داشته؛ جمعى را اعدام و مصادره اموال کرده و دادستانی او هم پایه قانونی نداشته است. خانه‌کارگر هم در نامه سرگشاده‌اى، اشکالات کار آقای توکلی در دوران وزارت [کار و امور اجتماعی] او را منتشر کرده است.

نظر شما