شناسهٔ خبر: 66994202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی بارش‌های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در دو روز آینده بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

پیش بینی بارش‌های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی،امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بارش‌های رگباری به ویژه بعد از ظهر و اوایل شب در منطقه ارسباران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پنجشنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه شنبه احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای در این روز سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان ضروری است.

وی یادآور شد: از لحاظ شرایط دمایی نیز در روز‌های آینده دما به طور نسبی روزانه یک تا دو درجه سانتی گراد در استان افزایش می‌یابد.

نظر شما