شناسهٔ خبر: 67302478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد در هرمزگان 

یاسین یوسف پور / محمدعظیم آتش‌پنجه

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد در هرمزگان پرداخت.

صاحب‌خبر -

مهدی باقری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دولت سیزدهم  کارنامه بسیار درخشانی در ارائه خدمات و برکات در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی برای ملت شریف ایران را دارد، خاطرنشان کرد: گسترش استانداردهای خدمات در کشور که برای اولین بار اتفاق افتاد ظرفیت جدیدی را در مجموعه ملی  استاندارد اضافه کرد و این نشان‌دهنده اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید در بخش خدمات و داشتن استاندارهای خدماتی بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان بواسطه گستردگی به‌ویژه در عرصه صادرات و واردات که عمده آن در کشور از طریق گمرکات هرمزگان جابه‌جا می شود، حجم بالایی از پرونده‌های صادراتی و وارداتی را در طول این مدت داشته است.

به گفته باقری، در ۳۳ ماه گذشته ۹۲ هزار ۱۸۵ مورد گواهینامه کالاهای وارداتی صادر و ۱۱ هزار و ۹۸۰ مورد گواهینامه کالاهای صادراتی از گمرکات هرمزگان صادر شده که حجم زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کارگروه نفتی هرمزگان حائز رتبه اول در کشور است و در طول ۳۳ ماه گذشته بیش از ۹ هزار ۶۵۴ مورد پرونده در کارگروه نفتی مطرح و بررسی شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: در زمینه نظارت بر اجرای استانداردها  نیز دستاورد بسیار خوبی در هرمزگان داریم که تنها در زمینه پروانه کاربرد عملیات اجرایی بیش ۱۱۱۹ پروانه جدید صادر و ۱۴۷ مورد نیز تمدید استاندارد اجباری بوده است.

باقری همچنین از انجام ۲۱۵۲ مورد بازرسی واحدهای تولیدی خبر داد و اضافه کرد: برای امسال نیز طرح ویژه نظارت بر بازار توسط سازمان ملی استاندارد  بویژه برای طرح سوخت مایع و نازل‌های سوخت و اوزان و مقیاس‌های آن در نظر گرفته شده است.


وی تصریح کرد:  طرح «طه» یا نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد برای بخش‌هایی که کالاهای وارداتی خود را از مراکز در بازار عرضه می‌کنند نمونه‌برداری و نسبت به کیفیت و سلامت آن کالا اظهار نظر می‌کنیم  که بر اساس اینن طرح در سال جاری ۱۴۰۸ مورد بازرسی انجام شده است. 

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: برای بیش از ۲۰ درصد ظرفیت‌های آزمایشگاهی در استان هرمزگان در ظرف مدت ۳۳ ماه مجوز داده شده و در توسعه پرونده‌های آزمایشگاه، ۱۸ مورد صدور گواهینامه ۱۷،۰۵ مورد بر اساس ایزو و روش اجرای ۲۵۲ داشته‌ایم .

باقری تاکید کرد:  ۱۸ مورد توسعه آزمایشگاهی استانی و صدور ۷ گواهینامه شرکت بازرسی در طول این مدت عرضه شده که رقم بسیار خوب و قابل توجهی در این ۳۳ ماه و برابر با چندین سال است.

وی همچنین اظهار کرد: بیش از ۴ هزار ۳۶۵ مورد آزمون نازل عرضه جایگاه سوخت در هرمزگان کنترل و نظارت شده تا مردم اطمینان داشته باشند که جایگاه داران کم فروشی نمی‌کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: از شهربازی‌های سطح شهر بندرعباس نیز بازرسی‌های متعددی انجام شده و شهربازی‌هایی که موارد غیراستاندارد داشتند با همکاری شهرداری مرتفع شده تا کودکان با امنیت خاطر به بازی مشغول شوند.

باقری در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: اتفاق مهمی که در این عرصه اتفاق افتاد پذیرش مجموعه سازمان ملی استاندارد ایران در مرکز اتحادیه  تأیید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه بود که با رای ۹۷ درصدی اعضا محقق شد و رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا رأی ندادند و دیگر کشورها عضویت ایران را تائید کردند.

وی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: با عضویت ایران تحول زیادی در زمینه جهش صادرات اتفاق افتاد چراکه امضای استاندارد ایران جهانی شده و شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاهی ما مدارکی صادر می‌کنند که در تمام دنیا اعتبار دارد و نیازمند آزمون مجدد نیست که تحقق این امر سبب کاهش زمان و هزینه‌ها می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: عضویت ایران در کشورهای مسلمان دارای نشان حلال نیز مورد پذیرش قرار گرفت و امروز ۵۶ کشور مسلمان دنیا عضو این مرکز هستند و همین امر ظرفیت بالایی برای محصولات ایران ایجاد کرده است.

انتهای پیام 

نظر شما