شناسهٔ خبر: 67302446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد پرونده وارده به تعزیرات حکومتی قم ۶۷ درصد رشد داشته‌است

قم- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: تعداد پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی قم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶۷ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

تقی حسام روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تعداد پرونده‌های تعزیرات در سه ماه اول سال گذشته از سه هزار و ۳۲۴ فقره به پنج هزار و ۵۵۸ فقره در سه ماه امسال رسیده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد گشت‌های مشترک اداره‌کل تعزیرات حکومتی با متولیان نظارت بر بازار از ۹۷۱ مورد به ۲ هزار و ۲۶۶ مورد افزایش یافته که معادل رشد ۱۳۳ درصدی است.

وی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال، پنج هزار و ۵۵۸ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی وارد شده که چهار هزار و ۵۵۳ پرونده مربوط به کالا و خدمات، ۵۸۷ پرونده مربوط به پرونده قاچاق کالا و ارز و ۴۱۸ پرونده نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بوده‌است.

حسام گفت:‌ تاکنون به تخلف چهار هزار و ۵۵۰ فقره پرونده رسیدگی و برای متهمین و متخلفان رای صادر شده‌است.

به گفته وی،‌ شعب تعزیرات پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را به پرداخت یک‌هزار و ۷۳ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال، کالا و خدمات ۷۰۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال و برای پرونده بهداشت، دارو و درمان ۱۱ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده‌است.

وی همچنین از همشهریان خواست مراتب هرگونه تخلف از سوی اصناف را با شماره ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا با سامانه tazirat۱۳۵.ir سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

نظر شما