شناسهٔ خبر: 62620652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از روز جمعه؛

احتمال بارش تگرگ و سیلاب در آذربایجان شرقی

از روز جمعه، نفوذ سامانه بارشی به استان موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

صاحب‌خبر -

احتمال بارش تگرگ و سیلاب در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر روز جمعه تا روز یکشنبه موجب افزایش ابر، وزش باد، گاهی نسبتا شدید و در برخی نواحی شمالی و شرقی استان موجب بارش باران به صورت رگبار و غرش آذرخش می شود.

وی اظهار کرد: به دنبال بارش های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد؛ بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان، گفت: احتمال بروز خسارت به باغ‌ها وجود دارد؛ بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

وی ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد؛ بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: امروز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم بوده و پدیده غالب وزش باد گاهی به نسبت شدید است.

نظر شما