شناسهٔ خبر: 66992381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی ۲۸ زندانی مالی در آذربایجان‌ غربی در پنج روز گذشته

۲۸ زندانی مالی جرایم غیرعمد در پنج روز گذشته در آذربایجان غربی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

آزادی ۲۸ زندانی مالی در آذربایجان‌ غربی در پنج روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در یازدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با تسلیت ایام سوگواری رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد گفت: حرکت امام (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ یک حرکت الهام بخش بود که آغاز قیام و انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

ناصر عتباتی افزود: قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت و قیام عاشوراست و پس از ۶۰ سال که از حرکت امام (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ می‌گذرد این ظلم ستیزی در بین دانشجویان آمریکا و جهان نشر و توسعه پیدا کرده و ان شاءالله پیروزی جبهه مقاومت و اسلام عزیز را موجب خواهد شد.

عتباتی اظهارکرد: این انقلاب با رنج و خون دل و جانفشانی انسانهای بزرگ بدست آمده است و بر همه ماست که در صیانت و حفاظت از آرمانهای شهدا و امام شهدا قدم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی، با اشاره به بازدید دیروز خود از حوزه قضایی اشنویه گفت: قسمتی از برنامه سفر به حل مشکلات مردم اختصاص یافته بود و تلاش شد مشکلات بویژه مشکلات اهالی ۱۵ روستای مجاور شهر اشنویه مرتفع شود.

عتباتی، حصول رضایتمندی مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: رضایت خلق الله یعنی رضایت خداوند متعال لذا باید در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفت.

وی، با اشاره به حضور معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه در استان گفت: افتتاح دادگستری نقده و پیشرفت ۹۰ درصدی دادگستری محمدیار و نیز کلنگ زنی و آغاز به کار طرح توسعه دادسرای ارومیه از کار‌های بسیار مهمی بود که با همت و زحمات همکاران  در دادگستری استان اتفاق افتاد و ان شاءالله بسیاری از کمبود‌های فضای اداری مرتفع خواهد شد.

عتباتی در ادامه صحبت‌های خود توجه به مقوله زندان بویژه محکومان مالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دیدار با زندانیان و بررسی وضعیت قضایی محکومان مالی آثار بسیار خوبی دارد و در دیدار اخیر در پنج روز گذشته بیشتر از ۲۸ نفر از زندانیان مالی آزاد شده اند که یقیناً دعای خیر خانواده آنها به دنبال همکاران خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان توصیه  کرد: ورود‌ها در مقوله زندان باید عمقی و دقیق باشد و مشکلات قضایی مددجویان با دقت بررسی و از تمام ظرفیتهای قانونی برای کمک به آنها باید بهره جست.

رئیس کل دادگستری استان به اجرای واقعی احکام هم تأکید و اضافه کرد: باید در اجرای احکام‌ها به دنبال اجرای واقعی بود و کمک کرد اجرای حق و عدالت به شکل ملموس اتفاق بیافتد.

نظر شما