شناسهٔ خبر: 67286116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سلیمی: تخریب چهره‌های نظام باعث کاهش مشارکت می‌شود

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با کسانی که در آستانه انتخابات سیاه‌نمایی و فضای کشور را مسموم می‌کنند، برخورد کنند.

صاحب‌خبر -

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با کسانی که در آستانه انتخابات سیاه‌نمایی و فضای کشور را مسموم می‌کنند، برخورد کنند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی ، با انتقاد از لجن‌پراکنی پروژه‌بگیرها و تلاش آنان برای سیاه‌نمایی چهره‌های نظام با هدف کاهش مشارکت در انتخابات، گفت: یکی از مسیرهای افزایش مشارکت این است که در آستانه انتخابات کسی به دنبال سیاه نمایی و تخریب دیگران نباشد.

وی بیان کرد: برخی از افراد گویا دچار یک بیماری شده‌اند و به جز تخریب، توهین، بداخلاقی و لجن پراکنی هنر دیگری ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از این افراد به اسم مطالبه‌گری، این گونه ادبیات را به کار می‌برند، اما مطالبه‌گری غیر از تخریب، سیاه‌نمایی و لجن‌پراکنی است. حتی در قرآن کریم هم آمده است که اگر خبری به شما رسید، خودتان بروید و درباره آن تحقیق کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مخالف مطالبه‌گری نیستیم، اما مطالبه‌گری فاصله زیادی با مسموم کردن فضا دارد. زمانی که شما همه ارکان نظام و افراد را زیر سوال می‌برید، با این کار خود باعث کاهش مشارکت می‌شوید و این خود یکی از تأثیرات لجن‌پراکنی است.

سلیمی گفت: البته در قانون، کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی شده است و باید اعضای این کمیته به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که این افراد این‌طور بی‌محابا با آبروی افراد بازی کنند.

عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: لجن‌پراکنی باعث می‌شود که مردم دچار تردید شوند و نتوانند انتخاب درست را تشخیص دهند و این با حق عمومی ملت مغایرت دارد. عامه مردم به دنبال آن هستند که گزینه اصلح را انتخاب کنند، اما لجن‌پراکنی‌ها باعث می‌شود که مردم درست نتوانند تصمیم بگیرند و به سمت رأی تصادفی حرکت کنند.

وی بیان کرد: رأی تصادفی و بدون تحقیق و شناخت ثمره همان سیاه‌نمایی‌ها، لجن‌پراکنی‌ها و بد اخلاقی‌ها است که باید از آن اجتناب شود. علاوه بر این، انتظار آن است که دستگاه‌های ذیربط که مسئولیت دارند، با جدیت به این موضوع ورود کنند و با کسانی که در پازل دشمن بازی می‌کنند و با بداخلاقی و تخریب چهره‌های نظام یا لجن‌پراکنی منجر به کاهش مشارکت در انتخابات و مسموم کردن فضای کشور می‌شوند، برخورد کنند./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما