شناسهٔ خبر: 67286095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی دادگاه‌های صلح در استان مرکزی؛ به زودی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگاه‌ها مکمل هیئت‌های حل اختلاف است به طوری که غالب مراجعات به شورا به دادگاه‌های صلح سپرده می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جزایی در نشست هم اندیشی و خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه این دادگاه‌ها به زودی و بعد از هفته قوه قضاییه افتتاح می‌شوند گفت: در استان مرکزی ۴۶ دادگاه صلح برقرار می‌شود که حدود نیمی از این تعداد در مرکز استان یعنی شهرستان اراک خواهند بود.
او افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری را از چالش‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: سال قبل بیش از ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ پرونده جدید تشکیل شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۳ درصدی را نشان داد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیشترین پرونده‌ها را در موضوعات مالی، طلاق، مالکیت زمین و مهریه دانست و عنوان کرد: تعداد پرونده‌های کثیر الشاکی در این مدت ۴۰ مورد بود که ۲۷ پرونده رسیدگی قرار گرفت.
حجت الاسلام جزایی حبس زدایی را از برنامه‌های اولویت دار قوه قضائیه اعلام کرد و افزود: سال قبل بیش از هفت هزار مورد جایگزین حبس اعمال شد که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.
او آزادی ۳۰۱ زندانی با کمک خیرین، هوشمند سازی فرآیند تشکیل پرونده و دادرسی، ممانعت از ۲۸ مورد طلاق از طریق مراکز مشاوره خانواده، اجرای اسناد جامع تصادفات و خشونت خانوادگی علیه زنان و رفع تصرف بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی دولتی را از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۲ دانست.

درودگر، دادستان اراک هم در این نشست در مورد حادثه معدن شن و ماسه شازند از تشکیل پرونده دادرسی خبر داد.

نظر شما