شناسهٔ خبر: 66977444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

روز چهارم ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

حضور احمدی‌نژاد با حاشیه‌های فراوان/ محمود صادقی هم نامزد ریاست جمهوری شد

در ساعات ابتدایی روز چهارم ثبت‌نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی، نخستین ثبت‌نام‌کننده بود و بیشترین خبرسازی نیز به ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق مربوط بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ چهارمین روز ثبت نام نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

در نخستین دقایق شروع ثبت‌نام، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور وارد وزارت کشور شد و برای انتخابات ثبت‌نام کرد.

محسن منصوری، معاون اجرایی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما هم قصد ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را دارید، گفت: خیر، من برای همراهی با وزیر ارشاد آمده‌ام.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی زمینه‌ساز و علمدار مرحله سوم انقلاب اسلامی و استقرار کامل دولت اسلامی است.

وی افزود: تغییرات در آستان قدس و دمیدن روح مخلصانه خدمت نمونه‌ای از خدمت رئیس‌جمهور ما بود.

اسماعیلی بیان کرد: مردم نمی‌خواهند دوباره به نام خصوصی‌سازی حقوق کارگران و مردم پایمال شود.

وی بیان کرد: مردم خدمت بی‌منت و مدیریت انقلابی می‌خواهند و دیپلماسی عزت را می‌خواهند نه دیپلماسی خواهش و التماس؛ همه این بایدها و نبایدها به دست مردم است.

مسعود زریبافان، عضو کابینه محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

وی به همراه محمد علی‌آبادی، وزیر دولت احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

حسین افشار زاده، سرتیپ بازنشسته ارتش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.
افشارزاده پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده کمترین، سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران داوطلب شدم تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.
وی افزود: من از همینجا سلام بلندی به همه مردم عزیز، سلحشور، با ایثار، باگذشت و وفادار کشور بزرگ ایران می‌کنم؛ انشالله که اگر خداوند سبحان مشیتش بر آن بود که انتخاب شوم؛ همانطور که در مشاغل مدیریتی داشته‌ام خود را خدمتگزاری راستین می دانم تا بتوانم خدمت شایسته ای را به مردم عزیز و فداکار این آب و خاک ارائه کنم.
حسینعلی قاسم‌زاده نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم نیز برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. شیخ الاسلامی وزیر کار احمدی نژاد و علی اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در کنار احمدی نژاد وارد ساختمان نظارت کشور شدند.
در پی حضور احمدی‌نژاد در وزارت کشور، خبرنگاران و عکاسان او را احاطه کردند تا جدیدترین اخبار و اطلاعات از حضور رئیس‌جمهور سابق را در رسانه‌ها منعکس کنند.
احمدی‌نژاد سپس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز امده ام تا بار دیگر به ملت بزرگ ایران سلام کنم. و حضور در عرصه انتخابات در زمان حاضر برای اینجانب از جهات مختلف حائز تاملات جدی است.

وی افزود: اینجانب اطمینان دارم همه مسائل کشور با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بهره گیری شایسته از متخصصان کارآمد و هم زیستی مسالمت آمیز و تعامل با جهان حل شدنی است و می‌توان دوره جدید و شکوهمندی را رقم زد.

رئیس دولت نهم و دهم با بیان اینکه آنچه عزم اینجانب را جزم کرد خواست اقشار مختلف مردم کشور است که به این عرصه ورود کنم، تصریح کرد: اینک محمود احمدی‌نژاد خدا را شاکر است در این مرحله به مسئولیت تاریخی و خواست مردم عمل کرده است؛ زنده باد بهار زنده باد ایران.

حسینعلی قاسمی‌زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در انتخابات ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق شعارهای اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی جمهوری اسلامی شکل گرفت؛ شعارهایی که نماد و ظهور حاکمیت دین و مردم ایران است؛ شعارهایی که عملیاتی کردن آن پرهزینه است و قاطعانه شما ملت در این عرصه آنچه را که باید هزینه کنید هزینه کرده و می‌کنید؛ اما متأسفانه برخی از مسئولین آنگونه که باید در این عرصه رخ نشان نداده‌اند و این بنده ناچیز اگر توفیق خدمت پیدا کنم در این عرصه مسئولیت به شما اقتدا می‌کنم.

محمود صادقی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با ورود به ساختمان وزارت کشور، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

وی در فرصتی که برای ارائه برنامه‌هایش داشت، اظهار کرد: پیش نیاز اصلاح همه سیاست‌ها توجه به کرامت انسانی همه مردم، پاسداشت حقوق و آزادی‌های اساسی، احترام به حقوق برابر مردم ایران اعم از زن و مرد از هر قوم و قبیله و به رسمیت شناختن اصل حاکمیت قانون و حق حاکمیت ملی و مشارکت آحاد مردم با همه تنوع‌ها و ویژگی رنگین کمانی ملت ایرانی در سرنوشت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

وی یادآور شد: من در این مسیر با شما مردم پیمان می بندم که در تمام فراز و فرودها همچون گذشته در کنار شما باشم؛ من به شما زنان، مردان، جوانان اقوام و همه آحاد ملت تعهد می‌دهم که همواره صدای شما در حاکمیت باشم.

صادقی اذعان کرد: شعار محوری من «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» است، راه حل مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره گیری از دانش و خرد کارشناسی، تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.
وی گفت: من بر آنم تا به رغم همه محدودیت‌های موجود با تکیه بر اراده ملی، اعتماد عمومی و قدرت مردم زمینه را برای آشتی ملی فراهم کنم.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شد.

وی پس از ثبت‌نم در جمع خبرنگاران با اشاره به رشته تحصیلی خود در حوزه مدیریت و بودجه‌ریزی دولتی گفت: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران شخصاً فرماندهی و هدایت وزارتخانه‌های اقتصادی و بودجه‌ای را بر عهده خواهم گرفت.

در ادامه نوبت به دیگر عضو کابینه احمدی‌نژاد رسید و صادق خلیلیان که سابقه وزارت کشاورزی را در کارنامه دارد، برای دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری کاندیدا شد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط موجود به رئیس‌جمهوری توانمند و عدالت گرا نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقتصاددان باشد و با توجه به شعار سال و همراه با سیاست‌های اصل ۴۴ بتواند در بخش تولید هم مؤثر واقع شود و سابقه کار اجرایی در این زمینه داشته باشد.

سرتیپ شاهوردی، معاون اسبق هماهنگ‌کننده ارتش برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شد و در چمع خبرنگاران اظهار کرد: با استفاده از پتانسیل مردان و زنان این سرزمین به صورت کارآمد و کارآزموده، دولت فراجناحی و مستقل تشکیل خواهم داد.

حسن محمدیاری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز دیگر کاندیدایی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای منصب ریاست‌جمهوری نامزد شد.

محمدیاری پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران بیان کرد: در جامعه با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستیم و می‌طلبد که راهکار مناسبی در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی نفر بعدی بود که با حضور در وزارت کشور، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: نگیزه اخروی و انگیزه ظاهری موجب شد در انتخابات شرکت کنم، در خصوص انگیزه اخروی باید توضیح دهم که یوم‌الحساب از ما سوال خواهند کرد.

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات هم برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده سابق مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد و در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی مردم گام اول کنار گذاشتن مجادلات مضر و دسته بندی‌های کاذب و استفاده از ظرفیت تمام مدیران و کارشناسان متخصص و معتقد به مبانی انقلاب برای ارتقای جایگاه نظام است.

محمد شریعتمداری نیز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نه حاکمیت دوگانه شکل می‌دهم و نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد بلکه تلاش می‌کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود آورم.

محمدحسین قدیری ابیانه دیپلمات اصولگرای ایرانی نیز برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد و بر ضرورت واقعی کردن قیمت‌ها به ویژه در حوزه سوخت تاکید کرد و گفت: شهید آیتالله رئیسی کارهای بزرگی را شروع کرد اما ناتمام گذاشت؛ در طول این مدت روزانه ۹ کارخانه احیا شده است؛ بنابراین می‌شود کار کرد، منتها باید از باند بازی و … دست کشید.

پس از آن غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس یازدهم برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد و بیان کرد: در این مقطع باید از مدیرانی استفاده کنیم که از جنس مردم‌اند و مسئولیت را طعمه نمی‌دانند؛ اولویت من مبارزه با مفاسد اقتصادی در بین کسانی است که در میان حکومت لانه کرده‌اند.

در پایان نیز سید غنی نظری در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد /.

نظر شما