شناسهٔ خبر: 66977056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پایان روز چهارم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری؛

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

زهرا علیدادی

روز چهارم ثبت‌نام داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با ثبت‌نام قطعی ۲۰ نفر به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه (۱۳ خرداد ماه) در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز و دقایقی پیش، با ارائه آمار از سوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور به اتمام رسید.

۲۰ نفر ثبت‌نام قطعی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امروز ۵۷ نفر مراجعه‌کننده به ستاد انتخابات وزارت کشور داشتیم که ۷ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا بودند. در نهایت امروز ۲۰ نفر ثبت‌نام قطعی کردند.

وی ادامه داد: در مجموع و طی این ۴ روز، ۱۳۷ نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که ۱۵ نفر خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: مجموع ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری به ۳۷ نفر رسید. فردا هم آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

دولت من دولت قانون است

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جعفری بنه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: برای خدمت به مردم آمدم. یک دوره نماینده مجلس بودم و با قوه مقننه کاملاً آشنا هستم. مجلس و دولت با یکدیگر بسیار تنگاتنگ هستند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های سطح اول کشور تحصیل کرده و در حوزه هسته‌ای فعال بوده و هستم.

جعفری تاکید کرد: از نیازهای طبقه محروم جامعه آگاه هستم و ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی مردمی بودن و خستگی‌ناپذیری ایشان بود؛ من هم خستگی‌ناپذیر هستم.

وی ادامه داد: دولت من دولت قانون است و اگر رئیس جمهور به قانون و اسناد بالادستی به خوبی عمل کند، بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.

وی گفت: شرایط برخی از مدارس ما خوب نیست و برخی از مدارس ما امکانات آموزشی خوبی ندارند. هر جوان باید شغل داشته باشد و هر فردی از آحاد ملت باید مسکن داشته باشد. باید مشکلات کشور حل و فصل شود.

ثبت‌نام نظری در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

برای افزایش مشارکت پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌ام

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: برای افزایش مشارکت پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌ام. شرایط و ضوابط لازم را هم دارم.

وی ادامه داد: نیروهای گام دومی باید وارد عرصه مدیریتی کشور شوند. انحصار مدیریتی در کشور باید از بین برود. از مجموعه نخبگان باید به نحو احسن استفاده کرد.

داوطلب نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی، کاهش تورم، رفع موانع تولید، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و حرکت به سمت سربازی حرفه‌ای از جمله برنامه‌های بنده است.

وی تاکید کرد: مبارزه جدی با فساد بسیار مهم است و باعث ایجاد امید در جامعه شود. ارزش‌گذاری به همه اقوام و استفاده از ظرفیت همه اقوام باعث توسعه همه‌جانبه خواهد شد. بودجه عمرانی کشور باید افزایش یابد.

سید غنی نظری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت

سید غنی نظری نماینده خلخال و کوثر در مجلس یازدهم در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

ثبت‌نام رضوانی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، غلام‌حسین رضوانی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

شریعتمداری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

ثبت‌نام شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

میرزایی برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات شد

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات شد.

در روز یوم الحساب از ما سوال خواهند کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرزایی نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: ضمن تسلیت بابت فرارسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب باید بگویم که حتماً می‌پرسید چه چیز باعث شده برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کردم که پاسخ دهم، انگیزه‌های اخروی و ظاهری از دلایل آن است.

وی‌افزود: در روز یوم الحساب از ما سوال خواهند کرد که آیا متحمل بار مسئولیت در نظام اسلامی شدید یا خیر و اگر از عمد کاری را انجام ندادید باید پاسخگو باشید.

میرزایی تاکید کرد: به همین خاطر بنده ثبت نام کرده‌ام تا در یوم الحساب پاسخ دهم که از بار مسئولیت در نظام اسلامی شانه خالی نکرده‌ام ان شاالله شورای محترم نگهبان بنده را جز داوطلبان نهایی قرار ندهد تا از پاسخ سوال دوم در یوم الحساب هم معاف شوم.

محمد رضا پورابراهیمی ثبت نام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا پورابراهیمی نماینده ادوار مجلس و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کرد.

علی صوفی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی صوفی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مشکل اصلی کشور اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری پس از ثبت نام به عنوان داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه کشور ما در دنیا دارای یک جغرافیای گسترده و مطرح است و ژئوپلتیک ایران امروز در قلب جهان قرار دارد، اظهار کرد: بنابراین من با شناختی که از جغرافیای کشور و استعدادهای کشور ایران اسلامی دارم، می‌گویم که اگر کسی این را به خوبی بفهمد و درک کند باید جزو کشورهای قدرتمند دنیا باشیم که الحمدلله ایران اسلامی به این سمت حرکت می‌کند.

وی گفت: امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد که نتیجه این مشکلات به دلیل بی توجهی به استعدادها و ظرفیت‌ها است؛ از این جهت من به ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور تکیه می‌کنم؛ من این سرزمین را به خوبی می‌شناسم، کار کارشناسی کردم، محیط را بخوبی می‌شناسم و قدرت نظامی را درک می‌کنم. با برنامه‌ای که ارائه دادم و ارائه خواهم داد، در صورت توفیق در این عرصه، اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود جایگاه ایران اسلامی بیش از گذشته مشخص و معین خواهد شد.

داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اطمینان دارم اگر قدرت ملی و ثروت ملی را افزایش دهیم، در حوزه بین‌الملل هم قدرت خواهیم داشت. ما یک درصد جمعیت جهان را داریم و ۷ درصد منابع جهان در اختیار نظام جمهوری اسلامی ایران است، باید با استفاده از این ظرفیت‌ها و شناخت و درک و بهره‌مندی از آنها کشور را از وضع موجود رها و به سمت اصلاح حرکت کنیم.

حیدری بیان کرد: من نماینده مناطق مرز نشین بودم و به این موضوع افتخار می‌کنم؛ بیش از ۷ و نیم میلیون نفر جمعیت مرز نشین در کشور داریم. امروز مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و مشکلات از مرزها شروع می‌شود و اگر مشکلات مناطق مرزی را حل کنیم قطعاً اثر مثبت در مناطق مرکزی و عمق کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر در این عرصه حضور پیدا کردم با شناخت دقیق آمده‌ام و امیدوارم در صورت انتخاب بتوانم با برنامه‌ای که دارم و معتقدم قابل اجرا و عملیاتی است کشور را بیش از گذشته در هه سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که همه اینها از مؤلفه‌های امنیتی و اثرگذار هستند، ارتقا دهیم.

حیدری گفت: تمام برنامه‌های من بر اساس مردم و مردمی محوری ترسیم شده است و اعتقاد دارم که اگر ظرفیت و استعداد و توان این مردم بکار گرفته شود توفیقات بیشتری نصیب کشور خواهد شد.

بازدید معاون دادستان کل کشور از ستاد انتخابات وزارت کشور

مهدی امیری اصفهانی معاون دادستان کل کشور ضمن بازدید از ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور در گفتگوی کوتاه با خبرنگاران و ضمن خدا قوت به آنها، گفت: شما خبرنگاران مسئولیت مهم و خطیری را در افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دارید.

هیچ معطلی هنگام ثبت‌نام داوطلبین وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امیری اصفهانی، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور در بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور، گفت: به اندازه کافی از نیروهای متخصص و کارشناس برای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده شده است.

وی ادامه داد: هنگام مراجعه داوطلبان به ستاد انتخابات کشور، با آنها کمال حرمت و ادب برخورد شده است و هیچ معطلی ندارند.

امیری اصفهانی بیان کرد: همچنین دقت می‌شود که تبعیضی بین نامزدها از لحاظ مختلف رفتار با آنان، روش ورود و خروج‌شان، تصویربرداری و گفت‌وگو با خبرنگاران نشود.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه از ابتدای شروع ثبت نام در حال رصد شرایط هستم، گفت: بر اساس تصاویر زنده که از ستاد انتخابات پخش می‌شود، نکته خاصی مبنی بر بی توجهی و جانبداری مشاهده نشده است. در صورت وجود مواردی، آن را به مسئولان مربوطه منعکس کرده تا مشکلی ایجاد نشود.

وی درباره برخورد با تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی، گفت: الان نمی‌توانم بگویم که درباره وضعیت تبلیغات در فضای مجازی چه بررسی‌هایی شده و باید این موضوع را از حوزه تخصصی آن جویا شویم تا بتوانیم پاسخ دقیق دهیم.

امیری اصفهانی گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی، شورای نگهبان و دستگاه‌هایی که وظیفه خاص کنترلی در بررسی فضای مجازی دارند، نکته خلاف قانون دیده و آن را به ما منعکس کنند، بدون ملاحظه و رودربایستی بررسی می‌کنیم.

«شهریار حیدری» داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

امروز ۳۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز روز چهارم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بود و از ساعت ۸ صبح پذیرای داوطلبان بودیم.

وی بیان کرد: امروز ۳۶ نفر تا این لحظه برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مراجعه داشتند که ۱۰ نفر ثبت نام کردند و یک نفر هم در حال ثبت نام است. تا ساعت ۱۸ فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: فردا آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است و از ساعت ۸ تا ۱۸ در خدمت داوطلبان خواهیم بود.

شهریار حیدری وارد وزارت کشور شد

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام محفوظی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

ثبت‌نام «حسن محمدیاری» در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام « حسن محمدیاری» در انتخابات ریاست جمهوری

وضع معشیت مردم اولویت اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدیاری نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام به عنوان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران گفت: ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت رئیس جمهور و همراهان بنده نماینده مجلس یازدهم بودم و در دوره انتخابات مجلس دوازدهم با رویش ۳۰ درصدی رأی توانستم اقبال عمومی رو در منطقه خود داشته به آرا را سمت و سوی خودم داشته باشم و این افتخاری است و خداوند از این جهت شاکرم اولین انتخابات ریاست جمهوری نیز احساس تکلیف کرده و شرکت کردم.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

وی افزود: وضعیت معیشت مردم جز اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و بنده احساس می‌کنم امروز هر کس که احساس وظیفه کند و برای خدمت‌رسانی و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود، یکی از مواردی که می‌تواند به طور جدی مورد توجه واقع شود، امر معیشت است.

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: بنده به عنوان شهرستان، یکی از نمایندگان شهرستان از صفر تا صد این ماجرا را تجربه کردم و برای آن مصداق دارم و این می‌تواند به کمک کشور آمده و به جهت کمک خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در تراز ملی عمل کند.

وی‌ادامه داد: بنده تجربه ۲۵ سال کار حقوقی را دارم. همانطور که در اکثر موارد شما واقف هستید که در اکثر کشورهای پیشرفته در مسند ریاست جمهوری افراد حقوقدان و مسلط به مسائل قانونی و حقوقی حضور دارند که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: من افتخار دارم که در عرصه حقوق و در مقام قضاوت و وکالت و هم علم آموزی و تدریس در دانشگاه در خدمت دوستان باشم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه گرانبهایی که در اختیار بنده و سایر نمایندگان مناطق کم برخوردار است، مردم متوقع هستند که از تلاش‌ها و تجربه‌های نمایندگان استفاده کنند و بنده این تجربه را در اختیار دارم می‌طلبد که یک راهکار مناسب در جهت حل مشکلات مردم داشته باشیم.

محمدیاری گفت: در حوزه بین‌الملل باید بگویم، بنده زمان رأی اعتماد به وزرای دکتر رئیسی بود صحبت کردم و گفتم که در حوزه بین الملل باید اقتدار داشته و فعال بوده و با حکمت حرکت کنیم و دچار هیجان نشویم.

وی با اشاره به اصحاب رسانه ادامه داد: شما به عنوان اصحاب رسانه وظیفه بسیار مهمی دارید. امانت دار هستید زیرا در یک فضای مجازی رها چارچوب‌ها از سوی برخی رهایت نمی‌شود و اگر یک خبرنگار به درستی به وظیفه خود عمل کند قطعاً کمتر دچار آسیب خواهیم شد.

سرتیپ شاهوردی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ ایرج سفلی شاهوردی، فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

قدیری ابیانه وارد ستاد انتخابات کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا وارد ساختمان وزارت کشور شد.

ثبت‌نام «سید محمد مقیمی» در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام «سید محمد مقیمی» در انتخابات ریاست جمهوری

شعار من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل» است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: روش، منش و سبک شهید رئیسی همچنان ادامه خواهد یافت. این روشی است که امامان انقلاب به ما آموختند.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

وی افزود: در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی وزارتخانه‌های بودجه‌ای و اقتصادی را برعهده می‌گیرم.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شعار من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل» است.

مقیمی گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.‌

صادق خلیلیان ثبت‌نام کرد

صادق خلیلیان وزیر اسبق جهاد کشاورزی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

کشور به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فساد ستیز نیاز دارد

خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی در نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعتی شدن کشور و عدالت اجتماعی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید با تشکیل دولت مقتدر جبران شود.

وی ادامه داد: مسئولیت وزارت محل کسب تجارت نیست باید افراد مجرب به کار گرفته شوند.

محمود صادقی وارد وزارت کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، لحظاتی قبل محمود صادقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام محمود صادقی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صادقی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها عمدتاً ریشه در نظام حکمرانی دارند نه تنها فرصت پیشرفت را از بین برده است بلکه باعث ناکامی و نا امیدی ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است

وی ادامه داد: ریشه این مشکلات در روی‌گردانی نظام تصمیم گیری های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوار شده که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کند.

صادقی افزود: نیروهای دانشمند را به حاشیه رانده و سرمایه‌های کشور فراری داده است اما با وجود این چالش‌ها، هنوز روزنه‌های امید به آینده وجود دارد اما هرگاه فرصتی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی و توسعه کشور بوده‌ایم.

نماینده سابق مجلس: شعار محوری من توسعه پایدار و متوازن بر پایه علم و تولید ملی و عدالت است.

اجتماع طرفداران محمود احمدی نژاد

تعدادی از طرفداران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با در دست داشتن پرچم ایران جلوی در وزارت کشور ایستادند تا از ورود احمدی نژاد به وزارت کشور استقبال کنند.

حرکت احمدی نژاد با همراهانش به سمت ستاد انتخابات کشور

محمود احمدی نژاد در خیابان شهید گمنام پیاده میان طرفدارانش به سمت در وزارت کشور حرکت می‌کند تا وارد ساختمان وزارت کشور شود.

ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

همه مسائل کشور با همدلی و همراهی جمعی حل شدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اینجانب همواره در ارتباط وسیع با اقشار مختلف مردم بوده‌ام. مردم مایل به شرایط بهتر برای زدودن فقر از کشور هستند.

وی تاکید کرد: همه مسائل کشور با همدلی و همراهی جمعی و در تعامل سازنده با جهان حل شدنی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: مردم از بنده مصرانه خواستند که حضور یابم. مهمترین انگیزه بنده تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی، پایان بخشیدن به رانت و گشایش برای بهبود فضای کسب و کار است.

تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی قاسم زاده» پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه برخی از مسؤولین آنطور که باید در این عرصه رخ نشان ندادند.

وی ادامه داد: تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم چرا که حاکمیت قانون بهترین عامل تضمین کننده عدالت اجتماعی است.

ثبت‌نام قاسم‌زاده در انتخابات ریاست جمهوری

حسینعلی قاسم‌زاده با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ترافیک شدید خیابان فاطمی

شایعه حضور اسحاق جهانگیری و مصطفی پورمحمدی به سرعت در میان خبرنگاران پخش شد.

حضور یک چهره نا آشنا در ستاد انتخابات

حسین افشار زاده، سرتیپ بازنشسته ارتش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه پیدا کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در حادثه بالگرد بیان کرد: آیت‌الله رئیسی زمینه‌ساز و علمدار مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی مرحله استقرار کامل دولت اسلامی بود.

وی افزود: او پرچمدار تحول و تغییرات در الگوری اداره کشور شد. تغییرات اساسی در آستان قدس و بازسازی چهره قوه قضائیه و دمیدن روح خدمتگزاری شبانه روزی در دولت نمونه‌ای از فعالیت‌های او بود.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدرقه بی‌نظیر مردم ایران در سعادت ایشان مهر تأییدی بود که نشان داد مردم خادم را تشخیص داده و می‌خواهند این مسیر ادامه یابد. این خواست ملت است و مردم نمی‌خواهند جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتد.

اسماعیلی عنوان کرد: مردم نمی‌خواهند به اسم خصوصی‌سازی حقوق کارگران پایمال شود و مسئولان دولتی از جنس تنبلی و اشرافیت داشته باشند. مردم نمی‌خواهند مافیای واردات کارخانه‌های را متوقف کند و بلکه مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه یابد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

وی اظهار داشت: مردم مدیریت انقلابی و دیپلماسی عزتمندانه را می‌خواهند نه دیپلماسی التماسی؛ مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که امتداد دولت آیت‌الله شهید باشد.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امید محرومان نباید ناامید شود؛ همه این بایدها و نبایدها بسته به تصمیم بزرگ مردم ایران است. امروز با عزم راسخ ناشی از همراهی با بزرگمرد تاریخ ایران و برای تداوم خیرات و برکات این فصل نو به میدان آمدم تا دوره زیبای کامیابی‌های مردم ایران تداوم یابد.

اسماعیلی بیان کرد: باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد و کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه رسیده و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود.

وی گفت: شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سید ابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه روزی را یاد گرفتیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نماینده جمعی از همکاران رئیس‌جمهور شهید که به جای صرف شعار و برنامه، کارنامه خدمت دارد این پرچم را بر دوش گرفتم.

بذرپاش برای ثبت نام می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها از منابع مطلع مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فردا دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌آید.

زریبافان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود زریبافان با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

کاندیدای پوششی نیستم / ‏‬ فردی را اصلح از خود بدانم، به وی کمک می‌کنم

مسعود زریبافان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت تأیید صلاحیت تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانید، گفت: الان به عنوان کاندیدای پوششی نیامدم. اما اگر در ادامه فردی را اصلح از خود بدانم، به وی کمک می‌کنم.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تأیید صلاحیت خواهید شد، اظهار کرد: بنده این صلاحیت را در خودم دیدم که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم، اما شورای نگهبان را صالح‌تر از همه برای بررسی و اعلام صلاحیت‌ها می‌دانم.

دولت خود را «دولت خدمت و مجاهدت» برای حل مشکلات مردم میدانم

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود زریبافان» معاون رئیس جمهور دولت نهم و دهم پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: کشور را بر اساس مبانی اسلامی و شرعی قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قوانین مصوب مجلس و مورد تائید شورا نگهبان اداره می‌کنم و خود را مجری سیاست‌ها و رهنمودها و راهبردهای مقام معظم رهبری و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی میدانم و هیچگاه از آنها عدول نخواهم کرد.

این داوطلب نامردی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هنر خود را شناخت ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، جغرافیایی و آگاهی از نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها، شناسایی واقعی و ملموس مشکلات و مطالبات مردم و بهره گیری از ظرفیت‌های کشور و نظام می‌دانم. مجلس را ریل گذار برای عبور کشور از وضع موجود به وضع مطلوب میدانم و خود را مجری و قادر به عبور دادن موفق و ایمن کشور با استفاده از این ریل گذاری‌ها می‌دانم. مردم را ولی نعمت خود میدانم و خود را خادم مخلص و متواضع ملت و سرباز ولایت و برادر و همکار قوای مقننه و قضائیه و نیروهای مسلح کشور می‌دانم.

زریبافان گفت: جایگاه ریاست جمهوری را فرصت و توفیق خدادادی برای خدمت به مردم و نظام و توشه‌ای برای آخرت خود می‌دانم نه طعمه و ابزار برای منافع مادی خود و اطرافیان خود. همچنین کشور را دارای ثروت‌های مادی و انسانی فراوان و بالقوه میدانم و خود را قادر به تبدیل آن به ثروت بالفعل و توزیع عادلانه و منصفانه این ثروت‌ها بین آحاد مردم میدانم. حضور مستقیم و بدون واسطه و خاضعانه برای شنیدن مشکلات و مطالبات مردم را برای خود یک توفیق الهی می‌دانم و آحاد مردم را بهترین مشاور برای یافتن راه حل مشکلات‌شان میدانم.

وی اظهار کرد: معتقدم بسیاری از مشکلات کشور با استفاده از قوانین موجود قابل حل است و مابقی مشکلات مردم نیز عموماً با تدبیر مسئولان حل می‌شود و راه آن باز کردن درب دفاتر مسئولان به سوی مردم است. من درب دفاتر مسئولان را به روی مردم باز و همه مدیران را موظف به پاسخگویی و تلاش برای حل مشکلات مردم خواهم نمود.

این داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه «فساد مثل خوره به جان ثروت‌ها و منابع مادی کشور افتاده است»، عنوان کرد: من با عزمی راسخ و بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و جناحی با هر گونه رانت و ویژه خواری و فساد و هر مفسدی قاطعانه مبارزه خواهم کرد. من از مدیران کارآمد، متخصص متعهد و معتقد به نظام از هر سلیقه سیاسی استفاده خواهم نمود و گذشته مدیریتی اینجانب نیز گواه این مطلب است.

زریبافان تاکید کرد: معتقدم با تدبیر و ارتباط و تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌ها، می‌توان کشور را از خطر انزوای از بیرون و انسداد از درون نجات داد و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل نمود. همچنین معتقدم با بهره گیری از ظرفیت‌های کشور و کمک و مشارکت مردم و بخصوص جوانان با انگیزه می‌توان بسیاری از مشکلات مردم و کشور را حل نمود و کشور را به جایگاه رفیعی که در شأن نظام و مردم بصیر کشور است ارتقا داد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با تدبیر و کمک مردم، تحریم‌ها را بی اثر نموده و بر مشکلات اقتصادی و معیشتی نائل خواهیم آمد، گفت: فضای مجازی را با توسعه زیر ساخت‌ها به نفع اقتصاد و معیشت مردم و نشر دانش و فرهنگ، تقویت خواهم نمود و ضمن پاسخگویی صادقانه، کمتر حرف خواهم زد و بیشتر تدبیر و مجدانه عمل و تلاش خواهم نمود.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه مردم ما از اختلافات و فرافکنی‌ها خسته و رنجور هستند، عنوان کرد: من به جای اختلاف و فرافکنی، با همه سلایق سیاسی و اقتصادی رفاقت و برای حل مشکلات مردم همفکری نموده و از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تعالی کشور بهره خواهم گرفت. با تدبیر و تلاش برای اصلاح و درمان اقتصاد بیمار کشور و کاهش هزینه‌های کم اثر و تشریفاتی دولتی و کوچک و چابک نمودن دولت و مراقبت و جلوگیری از دخالت‌های باندهای مافیایی قدرت و ثروت ارزش پول ملی را حفظ و ارتقا خواهم داد.

زریبافان در پایان اظهار کرد: هدف اصلی من از حضور در انتخابات ریاست جمهوری کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تأثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم است و در نهایت آرزو می‌کنم هر آنچه به خیر و صلاح کشور نظام و مردم بصیر است با تشخیص مردم حاصل و موجب خوشنودی و رضایت قاطبه مردم، مقام معظم رهبری و خوشنودی قلب حضرت ولی عصر (عج) گردد.

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد محمد علی آبادی، زریبافان را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی کرد.

احمدی‌نژاد می‌آید

احمدی‌نژاد اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. مسعود زریبافان عضو کابینه محمود احمدی نژاد نیز صبح امروز وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام اسماعیلی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور

برای همراهی با آقای اسماعیلی آمده‌ام

محسن منصوری، معاون اجرایی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما هم قصد ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارید، گفت: خیر، بنده برای همراهی با آقای اسماعیلی وزیر ارشاد آمده‌ام.

میثم نیلی هم محمدمهدی اسماعیلی را همراهی می‌کند.

تا آخر می‌مانم

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا آخر در عرصه انتخابات می‌مانید، گفت: بله. ان‌شاالله. تا آخر می‌مانم.

محمدمهدی اسماعیلی وارد وزارت کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم رأی ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

ورود چهره‌های سیاسی مختلف به ستاد انتخابات کشور


ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات از پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و طی ۳ روز اخیر ۸۰ نفر که ۷۲ نفر آن‌ها آقا و ۸ نفر خانم بوده‌اند، به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده‌اند اما جز ۱۷ نفر ثبت نام شده، سایرین به دلیل نداشتن شرایط قانونی از ثبت نام بازمانده‌اند.

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور طبق قانون درج شده در اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات باشند.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند. حداقل سن کاندیداهای انتخابات باید ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن آنان نیز ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشد. واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند.

معاونان رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان رجال مذهبی و سیاسی هستند.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

به گزارش مهر، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا صبح ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گزارش مهر از روز سوم ثبت نام در ستاد انتخابات کشور
گزارش مهر از روز دوم ثبت نام در ستاد انتخابات کشور
گزارش مهر از روز اول ثبت نام در ستاد انتخابات کشور

نظر شما