شناسهٔ خبر: 66977160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/ احمدی‌نژاد، شریعتمداری، اسماعیلی و زریبافان ثبت‌نام کردند/ از تاکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تا عزم برای مبارزه با فساد و تبعیض

صاحب‌خبر -

شفقنا – چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح یکشنبه – ۱۳ خرداد – در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

‌به گزارش شفقنا، چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح یکشنبه – ۱۳ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان وقت چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: امروز ۵۷ نفر مراجعه کننده به ستاد انتخابات کشور داشتیم که ۷ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا بودند. امروز ۲۰ نفر از مراجعه کننده برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: در طی چهار روز گذشته ۱۳۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۱۵ نفر خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند.

وی گفت: مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری ۳۷ نفر بوده است.

اسلامی تأکید کرد: فردا آخرین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری است و این فرایند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ انجام می گیرد.

در چهارمین روز ثبت نام، آقایان محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج شاهوردی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پور ابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری و سیدغنی نظری داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند.

محمود احمدی نژاد در انتخابات ثبت نام کرد/ مشکلات اقتصادی مردم تاب و تحمل هر انسانی را سلب کرده

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مشکلاتی که در ابعاد مختلف ،اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی فرهنگی و نیز امنیتی ، از نقطه نظر کمی و کیفی به مراتب فراتر از سال ۹۲ است.

وی افزود: اعتقاد راسخ دارم که مبارزه جامع با مظاهر فقر و تنگدستی و ارتقاء سطح درآمدها و شاخصهای رفاه و ،برخورداری از طریق تولید حداکثری -ثروت از نظر هدفگذاری و برنامه ریزی شالوده اساسی برای ریل گذاری دیگر برنامه ها در توسعه همه جانبه کشور و تامین منافع و تضمین مصالح ،ملی منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

متن صحبت های احمدی نژاد را در این لینک بخوانید.

شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/ نه حاکمیت دوگانه شکل می‌دهم و نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد

محمد شریعتمداری، عضو کابینه‌دولت دوازدهم برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

شریعتمداری، وزیر کار دولت دوم حسن روحانی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: می‌دانم حال ایران ما، این میراث مشترکمان خیلی خوب نیست اما باور دارم که می‌شود اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آباد و شاد ساخت.

وی تأکید کرد: نه حاکمیت دوگانه شکل می‌دهم و نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد بلکه تلاش می‌کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود آورم.

شریعتمداری گفت: آمده‌ام که با پشتوانه رای شما حق زیستن توام با عزت و رفاه مردم این سرزمین در سایه کاهش منازعات و رفع مخاصمات را ادا کنم و در این مسیر متعهد هستم نه به شما دروغ بگویم، نه به رهبری و نه به خودم .

متن کامل صحبت های شریعتمداری را در این لینک بخوانید.

مسعود زریبافان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد/ جایگاه ریاست جمهوری را طعمه ای برای منافع خود نمی دانم

مسعود زریبافان، سخنگوی جمعیت امنا با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زریبافان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: دولت من، دولت جمهوری اسلامی ایران است با دو بال جمهوریت و اسلامیت و با وظایف تعیین شده در قانون اساسی، من دولت خود را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم و کشور می دانم.

وی بیان کرد: کشور را براساس مبانی اسلامی، شرعی، قانن اساسی و سیاست های ابلاغی رهبری، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای نگهبان اداره می کنم.

زریبافان با تأکید بر اینکه خود را مقید به قوانین مجلس و رهبری می دانم، گفت: هنر خود را شناخت ظرفیت های انسانی، طبیعی و آگاهی شناسایی واقعی، بهره گیری از ظرفیت های کشور و نظام می دانم همانگونه که تجربیات من نشان می دهد.

وی عنوان کرد: مردم را ولی نعمت و خود را خادم مخلص و سرباز ولایت می دانم.

زریبافان تأکید کرد: جایگاه ریاست جمهوری را فرصت و توفیق خدادادی برای خدمت به مردم و نظام و توشه ای برای آخرت می دانم و نه طعمه ای برای منافع خود.

وزیر ارشاد داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد/ مردم نمی خواهند دوباره جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتاد

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری و میثم نیلی، آقای اسماعیلی را همراهی کردند.

اسماعیلی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و بیان کرد: مردم نمی خواهند دوباره جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتاد. مردم نمی خواهند دوباره به اسم خصوصی سازی حقوق کارگران پایمال شود. مردم نمی خواهند مسئولین از جنس اشرافیت باشند. مردم نمی خواهند دوباره واردات چرخ تولید متوقف شود. مردم می خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه یابد. مردم خدمت بی منت می خواهند، مردم دیپلماسی عزت مند را می خواهند نه دیپلماسی التماسی.

متن کامل صحبت های اسماعیلی را در این لینک بخوانید.

صادق خلیلیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد/ کشور به رییس جمهوری توانمند، عدالت گرا و فسادستیز نیاز دارد

صادق خلیلیان، وزیر سابق کشاورزی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شد.

خلیلیان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران بیان کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیت هایی رسیده و در عین حال عقب ماندگی هایی در برخی از زمینه ها از جمله فرایند صنعتی شدن و عدالت اجتماعی داریم.

وی ادامه داد: باید با تشکیل یک دولت مقتدر و با پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی این عقب ماندگی ها را جبران و از این پیچ تاریخی عبور کنیم. از نظر بنده کشور در شرایط حاضر به رییس جمهوری توانمند، عدالت گرا و فسادستیز نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقتصاد دان باشد و با توجه به شعار سال، بتواند در بخش تولید موثر واقع شود و سابقه کار اجرایی در این زمینه داشته باشد.

خلیلیان تأکید کرد: وزارتخانه به خصوص وزارتخانه های تخصصی و فنی باید توسط مدیران حرفه ای اداره شود. مسئولیت وزارت محل کسب تجربه نیست، بایستی افراد مجرب به کار گرفته شوند؛ افرادی که صاحب تجربه و علم در رشته تخصصی خود باشند.

خلیلیان عنوان کرد: اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی برطرف شود باید مشارکت مردم در عرصه اقتصادی و تولید را اولویت قرار دهیم.

رییس دانشگاه تهران کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد/ رئیس جمهور باید برنامه جدید بنویسد

سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران امروز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: رشته تخصصی من در مدیریت مالی و اقتصاد بخش عمومی و حوزه تخصصی بودجه ریزی دولت است. دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل شعار بنده است، در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیار دارم تلاشم این است که با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه به گونه‌ای عمل کنیم که رئیس‌جمهور کارآفرین و کابینه کارآفرین داشته باشیم.

مقیمی گفت: برنامه‌ها روشن است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منویات رهبری و اخیرا برنامه هفتم توسعه هفتم ایران که به تصویب مجلس رسیده است. یکی از آسیب‌هایی که در ادوار ریاست جمهور داشتیم ناشی از این مسئله بوده که رئیس جمهور باید دوباره برنامه جدید بنویسد.

محمود صادقی در انتخابات ۱۴۰۳ ثبت نام کرد/ راه حل مشکلات کشور رفع تبعیض و تحقق عدالت است

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم، با حضور در ساختمان وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد.

محمود صادقی پس از ثبت نام در انتخابات بیان کرد: پیش نیاز اصلاح همه سیاست ها توجه به کرامت انسانی آحاد مردم، پاسداشت حقوق آزادی های اساسی و احترام به حقوق برابر مردم ایران اعم زن و مردم و از هر قوم و نژاد و به رسمیت شناختن حاکمیت قانون و حق حاکمیت ملی و مشارکت آحاد مردم به همه تنوع ها در سرنوشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است. من در این مسیر با شما مردم پیمان می بندم که در تمام فراز و فرودها همچون گذشته در کنار شما باشم.

متن صحبت های محمود صادقی را در این لینک بخوانید.

ثبت‌نام قاسم‌زاده در انتخابات ریاست جمهوری/ برخی از مسئولان آنگونه که باید عمل نکرده‌اند

حسینعلی قاسم‌زاده نماینده مجلس هفتم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

قاسم زاده نماینده مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جهت حاکمیت قانون مجدانه تلاش خواهم کرد.

قاسم زاده بیان کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی؛ نماد حاکمیت دین و مردم ایران است. شعارهایی که عملیاتی کردن آن پرهزینه است که قاطعانه شما ملت آنچه باید هزینه کنید، کرده و می‌کنید اما برخی از مسئولان آنگونه که باید در این عرصه عمل نکرده‌اند.

وی افزود: در صورت توفیق در عرصه رقابت و رفاقت تلاش می‌کنم که شما ولی نعمتان از زندگی عزتمندانه بهره‌مند و از مسئولان گوی سبقت را بربایید.

وی گفت: تلاش مجدانه در جهت حاکمیت قانون خواهم داشت چرا که بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه وصول و دسترسی همگان به حق خویش است.

قاسم زاده در پایان خاطر نشان کرد: در چینش نیروهای متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف شده است.

ثبت نام امیر ایرج شاهوردی/ دولتی فراجناحی و مستقل تشکیل می دهم

امیر ایرج شاهوردی رئیس اداره اطلاعات نیروهای مسلح پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: فرامین رهبری نشان می‌دهد رئیس جمهور با نگاه تمدنی و فراجناحی باشد و من با نگاه غیر جناحی و آتش به اختیار آمدم چون معتقدم کشور باید تک قطبی اداره شود.

وی ادامه داد: اگر کشور دو قطبی شود مسیر حرکت بیضی میشود و مانع پیشرفت می شود. اما تک قطبی باعث ایجاد شکل هندسی دایره می شود و مدیریت متمرکز می‌شود.

وی بیان کرد: دولتی فراجناحی و مستقل تشکیل می دهم و فرایندی ایجاد می کنم که با تقسیم عادلانه ثروت و با ایجاد مدرسه حکم رانی همه بتوانند کار کنند و از هر استان یک نفر را به عنوان مسئول در کابینه قرار خواهم داد من مانند همه ارتشیان فدای ملت هستم.

ثبت نام حسن محمدیاری/ معیشت مردم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

حسن محمدیاری نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام به عنوان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران گفت: وضعیت معیشت مردم جز اولویت‌هایی است که رهبری به آن اشاره داشتند و بنده احساس می‌کنم امروز هر کس که احساس وظیفه کند و برای خدمترسانی و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود، یکی از مواردی که می‌تواند به طور جدی مورد توجه واقع شود، امر معیشت است.

وی‌ ادامه داد: مردم متوقع هستند که از تلاش‌ها و تجربه‌های نمایندگان استفاده کنند و بنده این تجربه را در اختیار دارم. می‌طلبد که یک راهکار مناسب در جهت حل مشکلات مردم داشته باشیم .

محمد یاری گفت: در حوزه بین الملل باید اقتدار داشته و فعال باشیم و با حکمت حرکت کنیم و دچار هیجان نشویم.

نام‌نویسی سرتیپ افشارزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری

سرتیپ حسین افشارزاده آجودان ریاست‌جمهوری در دولت‌های نهم و دهم داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

سرتیپ حسین افشارزاده با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

ثبت نام سیدمجتبی محفوظی/ مشکل عمده کنونی در کشور معیشتی و اقتصادی است

سیدمجتبی محفوظی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

سیدمجتبی محفوظی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت جایگاه ویژه،خطیر و مهمی دارد و برای خدمت رسانی هرچه بهتر، کشور نیاز به دولت قوی و باتجربه دارد.

وی افزود: برای تعیین افراد کابینه د‌ولت، خلاف آنچه تاکنون شاهد بودیم دنبال شایسته سالاری و انتخاب افراد با دانش مورد نیاز، دلسوز و فراتر از جناح ها هستیم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در صورت انتخابم به عنوان رئیس جمهور‌، افراد کابینه و روسای نهادها را از اشخاص باتجربه، دلسوز، متعهد و رزومه دار و فرای جناح های شناخته شده انتخاب می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ایمان و تقوا مهم است اما تخصص و تجربه نیز برای من از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ در نظر دارم در صورت انتخاب، کابینه و دولتی قوی برای میهن عزیزمان تشکیل دهیم.دولت همه، دولت شایسته ها.

محفوظی با بیان اینکه شعارم دولت افکار ابکار است، افزود: مشکل عمده کنونی در کشور معیشتی و اقتصادی است که قابل حل هستند.

شهریار حیدری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد/ با استفاده از ظرفیت ها کشور را از وضعیت فعلی نجات دهیم

شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

شهریار حیدری پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اطمینان دارم اگر ما قدرت و ثروت ملی را افزایش دهیم افزایش دهیم، در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه بین الملل قدرت خواهیم داشت از این جهت بر توان کشور تأکید می کنم.

وی ادامه داد: باید با شناخت و استفاده از ظرفیت ها کشور را از وضعیت فعلی نجات دهیم و به سمت و سوی اصلاح سوق دهیم در عین حال باید شناختی از مشکلات داشته باشیم.

وی گفت: امروز با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم، مشکلات از مرزها شروع می شود لذا اگر مشکلات مناطق مرزی را حل کنیم قطعاً اثر مثبتی بر مناطبق مرکزی خواهد داشت.

حیدری بیان کرد: ایران در دنیا جزو سه کشور برتر است و 15 کشور همسایه داریم که ظرفیت های دیپلماسی مهمی محسوب می شود. باید با شناخت دقیق از ظرفیت های نظام و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

علی صوفی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شد/ برای جوانان یک زندگی و رفاه مناسب ایجاد کنیم  

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علی صوفی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه کاندیداتوری من از طرف حزب پیشرو اصلاحات است. آنچه باعث شد به این عرصه وارد شوم تجارب کاری بنده است که مدت زیادی را استاندار بودم و سپس به عنوان وزیر تعاون بازنشست شدم.

وی گفت: آشنایی کاملی به مسایل اجرایی دارم و از نظر تخصصی کارم را در مخابرات شروع کردم و کاملاً به مسایل فنی آشنا هستم.

صوفی عنوان کرد: آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد و مبنای کار باشد، سه مساله است که یکی از این مسایل «انقلاب دیجیتالی» است. انقلاب دیجیتالی یک واقعیت عظیمی است که بعد از انقلاب صنعتی به عنوان بزرگترین پدیده می باشد و جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی گفت: از آنجایی که انقلاب صنعتی باعث گسست اجتماعی شد و به شدت جهان را تحت تأثیر قرار داد، انقلاب دیجیتالی هم به شدت جهان را تحت تأثیر قرار داد و امروز مبنای توسعه است.

صوفی در پایان عنوان کرد: قرن 21 قرن تغییرات پرشتاب است، اما باید از این تغییرات در جهت مثبت استفاده کنیم و با ایجاد توسعه و اشتغال، برای جوانان یک زندگی و رفاه مناسب ایجاد کنیم و باعث شویم که در کشور ماندگار شوند.

گزینه حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری / اولویت اول کشور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است 

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات کشور شد.

پورابراهیمی گزینه حزب موتلفه اسلامی در این دوره انتخابات ریاست جمهوری است. بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی آقای پورابراهیمی را همراهی کرد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده سابق مجلس پس از ثبت نام در انتخابات گفت: امروز اولویت اول کشور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. کنار گذاشتن مجادلات مضر و دسته‌بندی کاذب و استفاده از ظرفیت‌های تمامی مدیران و کارشناسان متخصص و معتقد به مبانی انقلاب برای ارتقا جایگاه مقدس ایران است.

وی گفت: ایجاد انسجام کامل در مدیریت کشور، اهتمام برای اجرای اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه با اولویت احکام اقتصادی، توانمندسازی درونی اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی همزمان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم در عرصه اقتصادی امروز هیچ اولویتی مهمتر از حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نیست.

پورابراهیمی بیان کرد: امروز هیچ اولویتی مهم از حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست. علی رغم اینکه مباحث اقتصادی اولویت اول نظام است، توجه به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، امنیت ملی، سیاست خارجی نیز از ارکان برنامه اینجانب در برنامه اجرایی کشور می باشد.

غلامحسین رضوانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/ اسیر فضاسازی‌های قدرت طلبان مقدس‌نما نشویم

غلام‌حسین رضوانی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

رضوانی گفت: نظام جمهوری اسلامی که براساس قانون اساسی، نظام امامت و امت است میوه برآمده از چهارده قرن جهاد، شهادت و اسارت است نظام از مردم و مردم از نظام هستند، دشمنان فهمیده‌اند که جدایی بین این دو محال است.

وی اضافه کرد: از جنس کسانی نیستم که با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند مدعی بی‌رغبتی برای کسب مناصب و در پاسخ به درخواست‌های مردم پا پیش گذاشته‌ام احساس مسئولیت من در پاسخ به ندای درونی وجدان برای حمایت از مظلوم است.

رضوانی بیان کرد: همه کسانی که در معرض نامزدی هستند مدیون مردم و نظام برآمده از خون شهدا هستند توجه داشته باشیم که اسیر فضاسازی‌های قدرت طلبان مقدس‌نما نشویم.

ثبت نام حسین میرزایی/ ریل اقتصادی کشور اشتباه گذاشته شده است

ثبت‌نام حسین میرزایی در انتخابات ریاست‌جمهوری

حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: انشاالله شورای نگهبان بنده را جزو داوطلب نهایی قرار ندهند تا از پاسخ سوال در یوم الحساب معاف شوم. اگر شورای نگهبان صلاحیت اینجانب را تأیید کرد، انشاالله مردم به بنده رأی ندهند تا باز هم از سوال در یوم الحساب معاف گردم. اما اگر مردم به بنده اعتماد کردند، آنگاه در مسیر خدمت کفش آهنی خواهم پوشید.

وی درباره انگیزه ظاهری خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: تاکنون برنامه های بسیاری نوشته و اجرا شده است اما  وضعیت معیشتی مردم، گرانی، اشتغال، نظام بانکی و سیاست های پولی و مالی و … همین است که مشاهده می کنید. آقای هاشمی با آن هوش و اقتدار سیاسی که داشت، نتوانست مشکل اقتصادی کشور را حل کند. آقای خاتمی با محبوبیتی که در آن سال ها پیدا کرد، نتوانست مشکلات کشور را حل کند. احمدی نژاد با جرأت، پرکاری و هوشی که داشت نیز نتوانست مشکلات را برطرف کند. آقای روحانی نیز که به جای خدا، دست نیاز به سوی کدخدا دراز کرد، هم نتواست بر مشکلات فائق بیاید. آقای رئیسی، آن مجاهد شریف عمرش کفاف نداد تا نتیجه کارش مشخص شود.

اما آیا می توان گفت که همه وزارای اقتصادی و روسای بانک مرکزی و مسئولین گذشته فاسد، بی سواد یا بی عرضه بودند؟! هرگز نمی توان چنین قضاوت کرد، پس چرا اوضاع اقتصادی اینگونه است؟

میرزایی معتقد است: ریل اقتصادی کشور از دولت سازندگی اشتباه گذاشته شده و هیچ کسی نتوانسته آن را اصلاح کند. باید از الگوی توسعه پایدار و اقتصاد لیبرال و سرمایه داری دست برداشت و به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی روی آورد.

قديری ابیانه در انتخابات ثبت نام کرد/ اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده

محمد حسن قديری ابیانه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد حسن قدریری ابیانه با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه پس از ثبت نام در انتخابات بیان کرد: معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید به ریل اصلی بازگردد. مشکلات بسیاری داریم و تا زمانی که نرخ های یارانه ای داریم، این عرصه محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است لذا باید قیمت ها را واقعی کنیم.

وی ادامه داد: باید از باندبازی دست کشید، کسی که می خواهد در رأس دولت قرار بگیرد باید صورت مساله را بشناسد و راهکار ها را بداند.

قدیری ابیانه گفت: در بسیاری از موارد ممکن است که رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست بدهد و ما رئیس جمهوری می خواهیم که محبوبیت خود را به حل مشکلات ترجیح ندهد.

وی بیان کرد: انتصابات نباید حزبی و جناحی باشد. باید شفافیت را در کشور دایر کنیم از جمله شفافیت درباره حقوق، باید حقوق همه برای مردم مشخص شود چرا که مردم صاحب اموال هستند. منتها حقوق نظایان و امنیتی ها استثناء است.

وی اظهار داشت: شرکت های دولتی مثل شستا و بنگاه های دولتی باید از کسانی که با واسطه و رابطه منصوب شدند، پاکسازی شوند و این امر جزو برنامه های بنده خواهم بود.

قدیری ابیانه در پایان گفت: حمایت از تولید و اشتغال و مقابله با فساد از اولویت های بنده است. ریشه فاسد باید خشکانده شود. مثثلاً ارز چند نرخی منشا فساد است.

ثبت نام جلیل جعفری در انتخابات ریاست جمهوری

 

جلیل جعفری، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مناطق محروم کشور بودم از خواسته‌ها و مطالبات مردم و نیازهای مردم و طبقات محروم جامعه کاملا آشنا و مشکلات مردم آگاه هستم.

وی ادامه داد: مردمی و خستگی‌ناپذیر هستم و برنامه‌های خوبی برای کشور دارم. دولت من دولت «قانون» است.

ثبت نام سیدغنی نظری/ باید از توانمندی نخبگان در اداره کشور استفاده کرد

سیدغنی نظری خانقاه پس از تکمیل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: امروز در راستای اجرای فرمایشات رهبر انقلاب و برای افزایش مشارکت در انتخابات، در ستاد انتخابات حضور یافته و ثبت نام کردم.

وی ادامه داد: مردم نیاز به چهره‌های فعال، جوان و پویا برای خدمتگزاری دارند، باید از توانمندی نخبگان در اداره کشور استفاده کرد.

نظری گفت: بالابردن رفاه اجتماعی، کاهش تورم، رفع موانع تولید و اجرای قوانین بالا دستی و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و اجرای طرح‌های نیمه تمام در دستورکار بنده در صورت انتخاب خواهد بود.

وب بیان کرد: در طول ۲۵ سال گذشته هرجا مشغول خدمت بودم، سعی کردم موثر واقع شوم لذا در راستای خدمت به مردم‌ تمام توان خود را به‌کار خواهم بست.

بازدید معاون دادستان از ستاد انتخابات 

مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور از ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.

بازید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور

هادی طحان نظیف، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان از فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور بازدید ‌کرد و با همراهی و توضیحات مسئولان وزارت کشور در جریان روند ثبت‌نام‌ها قرار گرفتند.

گفتنی است محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی ، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش و علی لاریجانی ، سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی.اسامی این ۱۷ داوطلب را تشکیل می‌دهند.

نظر شما