شناسهٔ خبر: 66974242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مهاباد:

امام خمینی (ره) بیشترین خدمت را به موضوع فلسطین کرد

امام جمعه مهاباد گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز قدس و ماندگاری آن، بیشترین خدمت را به دفاع از مظلومیت فلسطین کرده است.

صاحب‌خبر -

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در نشست بررسی نقش راهبرد‌های امام خمینی (ره) در تحقق انسجام ملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد، گفت: در دورانی که اهمیت موضوع فلسطین و دفاع از مظلومیت آنان با عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با جهان اعراب به فراموشی می‌رفت، این امام خمینی (ره) بود که با نامگذاری یک روز سال به نام روز قدس، آن را زنده نگهداشته است.

وی اضافه کرد: امروزه تلاش امام خمینی (ره) بعد از چند دهه به نتیجه مملوس رسیده و مردم آزادی‌خواه، جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی به دفاع از مردم فلسطین برخاسته اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: امام راحل (ره) همچنین پیوند سیاست با دین را ثابت کرد و نشان داد تعارضی بین سیاست و دین وجود ندارد.

ماموستا امامی مناسک حج را مظهر اقتدار و اتحاد امت اسلامی دانست و افزود: فریضه مهم حج یکی از عبادت‌های بی‌نظیری به شمار می‌رود که اتحاد، انسجام و وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد.

در ادامه این مراسم تعدادی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در خصوص موضوع جلسه مباحثی را ارائه دادند.

امام خمینی (ره) روز اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در تهران به ملکوت اعلی پیوست؛ روز دوشنبه این هفته سی و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل است.

نظر شما