شناسهٔ خبر: 66966004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مهاباد: امام خمینی (ره) بیشترین خدمت را به موضوع فلسطین کرد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز قدس و ماندگاری آن، بیشترین خدمت را به دفاع از مظلومیت فلسطین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی روز شنبه در نشست بررسی نقش راهبردهای حضرت امام خمینی (ره) در تحقق انسجام ملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی که اهمیت موضوع فلسطین و دفاع از مظلومیت آنان با عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با جهان اعراب به فراموشی می رفت، این امام خمینی (ره) بود که با نام گذاری یک روز سال به نام روز قدس، آن را زنده نگهداشت.

وی اضافه کرد: امروزه تلاش امام خمینی (ره) بعد از چند دهه به نتیجه مملوس رسیده و مردم آزادی خواه، جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی به دفاع از مردم فلسطین برخاسته اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: امام راحل (ره) همچنین پیوند سیاست با دین را ثابت کرد و نشان داد تعارضی بین سیاست و دین وجود ندارد.

ماموستا امامی مناسک حج را مظهر اقتدار و اتحاد امت اسلامی دانست و افزود: فریضه مهم حج یکی از عبادت‌های بی‌نظیری به شمار می رود که اتحاد، انسجام و وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

در ادامه این مراسم تعدادی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در خصوص موضوع جلسه مباحثی را ارایه دادند.

امام خمینی (ره) روز اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در تهران به ملکوت اعلی پیوست؛ روز دوشنبه این هفته سی و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل است.

نظر شما