شناسهٔ خبر: 66969640 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری مطرح کرد:

قهرمان شهر۳ را با کمک مساجد، آرمانی برگزار می‌کنیم

طی توافقی که با مرکز امور فعالیت‌های دینی شهرداری تهران داشتیم، علاوه بر مناطق، مساجد آرمانی نیز کار ثبت نام و برگزاری مسابقات را انجام می‌دهند. به همین دلیل مساجد را به تجهیزات ورزرشی مجهز خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، از برنامه‌های این سازمان در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی و شهروندی و ایجاد و بهینه سازی زیرساخت‌های ورزشی در راستای جذب حداکثری شهروندان در این عرصه، سخن گفت و تأکید کرد: سومین دوره مسابقات قهرمان شهر را با کمک و مشارکت حدود ۵۰۰ مسجد آرمانی برگزار می‌کنیم.

اوجاقی در نشستی خبری که در آستانه‌ی سالگرد ارتحال امام راحل (ره) برگزار شد، به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان متبوعش در سال جاری اشاره کرد و گفت: رقابت‌های قهرمان شه ر در دو سال اخیر با استقابل خوبی مواجه شده است. این رقابت ها، در سال نخست با مشارکت بیش از ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان همراه بود و در سال گذشته با حضور یک میلیون تهرانی، در دو بخش بانوان و آقایان برگزارشد که در نهایت به مسابقات شهر قهرمان با حضور ۱۵ کلانشهر دیگر کشورمان رسیدیم. این تجربه موفق، امسال با عنوان "سومین دوره مسابقات قهرمان شهر" ذیل قرارگاه تعیلم و تربیت تکرار می‌شود تا زمینه حضور رایگان تمام شهروندان در رویدادی بزرگ، فراهم شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب طی توافقی که با مرکز امور فعالیت‌های دینی شهرداری تهران داشتیم، علاوه بر مناطق، مساجد آرمانی نیز کار ثبت نام و برگزاری مسابقات را انجام می‌دهند. به همین دلیل مساجد را به تجهیزات ورزرشی مجهز خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: هم اکنون ۲۰ رشته مختلف همچون تنیس روی میز، بدمینتون، بومی-محلی، آمادگی جسمانی، بسکتبال، داژبال و ... شرایط برگزاری در مساجد و یا بوستان‌ها و مدارس اطراف این مساجد را دارند.

به گفته‌ی اوجاقی، افتتاحیه این مسابقات نیز اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

۴ مجموعه ورزشی در خدمت جانبازان و معلولان تهرانی

وی همچنین تأکید کرد: رویکرد این سازمان، ایجاد امکانات و شرایط مطلوب برای بهره‌مندی تمام اقشار در عرصه ورزش شهروندی است. بر این اساس، اقشار جانباز و معلول نیز در قالب رقابت‌های پاراقهرمان شهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. همچنین در سال جاری شاهد اختصاص ۴ مجموعه در مناطق ۸، ۱۰، ۱۵ و ۱۹ به این قشر هستیم. این اتفاق خجسته با کمک و همکاری فدراسیون جانبازان و معلولان به انجام می‌رسد؛ یعنی زیرساخت را سازمان ورزش آماده می‌کند و موضوعات فنی و تأمین کادر مربیگری بر عهده فدراسیون است.

تهرانی‌ها منتظر جشنواره‌های ورزشی تابستانه باشند

اوجاقی در ادامه به برگزاری برنامه‌های ویژه تابستان اشاره کرد و گفت: با آغاز فصل تابستان و شروع تعطیلات تابستانی، جشنواره تفریحی-ورزشی تابستانه، طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، برگزار می‌شود. به این ترتیب اردوگاه‌های ورزش تابستانه را برای دانش آموزان و ذیل قرارگاه تعیلم و تریبیت تعریف می‌کنیم.

همچنین با توجه به تجربه موفق جام بازی‌های الکترونیکی در سال‌های گذشته، این بار با جشنواره شهربازی‌های دیجیتال، در خدمت مردم به خصوص نوجوانان و جوانان مطالبه‌گر تهرانی خواهیم بود. این برنامه به مناسبت دهه ولایت از ۲۸ خرداد ماه مصادف با عید قربان آغاز می‌شود وتا پنجم تیرماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

همایش‌های ورزشی با مشارکت مردمی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود، به برگزاری همایش‌های متعدد ورزشی اشاره کرد و افزود: بنا داریم کانون‌های کوهپیمایی را در محلات احیا کنیم و همایش کوهپیمایی را با محوزیت خانواده روز ۲۸ صفر و یا ۱۲ شهرویورماه سال جاری برگزار کنیم.

اوجاقی به تکلیف شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر احیای ورزش‌های آیینی، باستانی، سنتی و ملی اشاره کرد و گفت: براساس این تکلیف، همایش بزرگ آیین پهلوانی را با حضور ۲۰۰ مرشد، ۳۱ شهریورماه به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) برگزار می‌شود.

وی در ادامه از لزوم توجه به اصحاب رسانه به عنوان یکی از موثرترین بازو‌های فرهنگسازی در جامعه سخن گفت و در این راستا به برگزاری مسابقات جام رسانه به مناسبت روز خبرنگار از یکم تا هفتم مرداد ماه اشاره کرد.

برگزاری مسابقه بزرگ دومیدانی با حضور شهروندان تهرانی

اوجاقی در ادامه از برگزاری مسابقه دومیدانی از میدان انقلاب تا میدان آزادی و یا از میدان امام حسین علیه السلام تا میدان انقلاب خبر داد.
به گفته وی، برپایی نمایشگاه ورزش شهروندی به مناسبت هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه جاری در نمایشگاه بوستان گفتگو نیز پیش بینی شده است.

جشنواره‌های متعدد ورزشی برای شهروندان تهرانی

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود چنین گفت: برپایی جشنواره‌های تفریحی ورزشی زمستانی، جشنواره ورزشی رمضان ۱۴۰۳ به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان، جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۴ در ایام نوروز سال آینده نیز پیش بینی شده است.

توجه به زیرساخت‌های ورزشی در راستای افزایش مشارکت مردمی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش پایانی اظهارات خود به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان متبوعش در حوزه زیرساخت‌های ورزشی پرداخت و گفت: ساخت یک پیست هوشمند دوومیدانی، اورهال (بازآمدسازی) مجموعه‌های ورزشی، ایجاد مسیر‌های پیاده روی هوشمند در شهر تهران و ایجاد ۵ پایگاه سنجش و ارزیابی استعداد‌های ورزشی، از راهکار‌ها و تدابیر سازمانی برای ایجاد امکانات مطلوب، دردسترس، آسان و ارزان به مردم است.

نظر شما