شناسهٔ خبر: 67275566 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ساوت‌گیت جواب منتقدان را با بی‌اعتنایی می‌دهد

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، علی‌رغم انتقاداتی که به عملکرد ترنت الکساندر-آرنولد و فیل فودن در بازی با صربستان مطرح شده، در بازی بعد مقابل دانمارک هم به آن‌ها میدان خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ساوت‌گیت با هدف حفظ انسجام تیمی، قصد دارد همان ترکیب یازده نفره بازی اول مقابل صربستان را برای دیدار برابر دانمارک نیز به میدان بفرستد. الکساندر-آرنولد که به طور سنتی یک مدافع راست است، در بازی مقابل صربستان در مرکز خط میانی در کنار دکلان رایس به میدان رفت، اما عملکرد او به حدی ضعیف بود که در نیمه دوم جای خود را به کانر گالاگر داد.

فودن، دیگر بازیکن مورد انتقاد پس از بازی صربستان، فرصت دیگری برای اثبات توانایی‌هایش و پاسخ به منتقدان را به دست خواهد آورد. نمایش هافبک منچسترسیتی توسط برخی ناامیدکننده تلقی شد، با این حال به نظر می‌رسد ساوت‌گیت همچنان به او اعتقاد داشته و قصد دارد در کنار جود بلینگام در خط حمله، از پتانسیل خلاقیت او بهره ببرد.

ساوت‌گیت در دفاع از فودن به "آی‌تی‌وی" گفت: "به نظر من فیل روز یکشنبه عملکرد فوق العاده‌ای برای تیم داشت. می‌دانید، گاهی اوقات حرکات با توپ بیشتر به چشم می‌آیند، اما حجم مسافتی که او طی کرد، زوایای پرس کردن او، و پر کردن جای بازیکنانی که جلوتر بودند، بسیار تاثیرگذار بود. من فکر می‌کنم بدون کمک‌های فودن بدون توپ -که می‌دانم بخش جذابی نیست و همه دوست دارند او را با توپ ببینند- نمی‌توانستیم بازی را ببریم. بعداً در جریان بازی، وقتی به کسی نیاز داشتیم که توپ را نگه دارد و فشار را از روی تیم بردارد، او این کار را به نحو احسن انجام داد."

2045625

"فیل در منچسترسیتی سطح باورنکردنی‌ای را برای خودش رقم زده است، جایی که هر بار توپ را برمی‌دارد، می‌داند هر بازیکنی کجا خواهد بود. باشگاهی که او از سیزده سالگی در آن بوده است. او حتی برای تمرینات در طول هفته هم به آنجا می‌رفت، بنابراین در محیطی بوده که هیچ چیز دیگری را تجربه نکرده است. با ما، او همیشه باید با هم‌تیمی‌های مختلف، با حرکات مختلف آن‌ها وفق پیدا کند و در این زمینه باید سازگاری ایجاد کند."

همچنین انتظار می‌رود کران تریپیه، که در بازی مقابل صربستان از گرفتگی عضله رنج می‌برد، در بازی برابر دانمارک به میدان برود و پنجاهمین بازی ملی خود را برای انگلیس انجام دهد. با این حال، لوک شاو، مدافع چپ منچستریونایتد، به دلیل مصدومیت همسترینگ بازی را از دست خواهد داد. شاو که از ماه فوریه مصدوم بوده، در تمرین روز چهارشنبه با تیم شرکت نکرده و به صورت اختصاصی در حال گذراندن دوران نقاهت است.

تمرکز انگلیس در بازی مقابل دانمارک بر بهبود عملکرد خط میانی، استحکام دفاعی و شناور بودن حملات خواهد بود. اعتماد ساوت‌گیت به ترکیب اولیه نشان دهنده اعتقاد او به پتانسیل پیشرفت و موفقیت با همین گروه از بازیکنان است. با این حال، عملکرد الکساندر-آرنولد در خط میانی و فودن در سمت چپ همچنان زیر ذره‌بین خواهد بود و هرگونه کمبودی، فشار بیشتری را برای نیمکت‌نشینی آن‌ها در بازی نهایی مرحله گروهی مقابل اسلوونی در ۲۵ ژوئن بر ساوتگیت وارد خواهد کرد.

نظر شما