شناسهٔ خبر: 66967810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امکان ویرایش آزمون ارشد علوم پزشکی/ زمان اعلام نتایج اولیه این آزمون

داوطلبان متقاضی سهمیه استعداد درخشان در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ از امروز فرصت دارند سهمیه خود را تایید یا ویرایش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی ۱۴۰۳ در روز گذشته پنجشنبه و امروز جمعه ۱۰ و ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در چهار مرحله صبح و عصر برگزار شد. دانشجویان امسال در ۸۹ رشته مختلف و در ۳۴ حوزه کشور به رقابت پرداختند که از این تعداد ۳۱ حوزه در شهرستان ها و سه حوزه در شهر تهران مستقر بودند.

تعداد ۵۸ هزارو ۶۲۹ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۱۵ نفر خانم و ۱۶ هزار و ۳۱۴ داوطلب آقا هستند. همزمان افراد می تواند از فردا  ۱۳ تا ۱۸ خرداد اعتراضات خود را ثبت کنند.

نتایج اولیه آزمون فوق در نیمه دوم تیرماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد. در واقع نتایج اولیه حاوی رتبه و نمره خواهد بود. همچنین انتخاب رشته محل نیز همزمان با اعلام نتایج امکان پذیر خواهد بود.

همچنین داوطلبان متقاضی سهمیه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ از امروز تا ظهر فردا ۱۳ خرداد فرصت دارند، سهمیه خود را تایید یا ویرایش کنند.

کارنامه نهایی آزمون نیز در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد و از اوایل مهر ۱۴۰۳ برگزیدگان می توانند دوره آموزشی خود را شروع کنند.

متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون که طبق بند ١١-١٣ صفحه ١٧ دفترچه راهنمای ثبت نام، با شرایط عادی یا با استفاده از سهمیه با آزمون، در جلسه آزمون شرکت خواهند کرد، باید مراحل دریافت کارت را انجام دهند ولی آن دسته از این متقاضیان که طبق بند مذکور تمایلی به شرکت در جلسه آزمون ندارند نیاز به دریافت کارت ورود به جلسه ندارند. ولی معدل خود را در صورت نیاز باید تصحیح کنند.

داوطلبان فقط مجازند همراه خود: کارت ورود به جلسه، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، مداد، پاککن و ماسک (فقط برای ٢ رشته مشخص شده ماشین حساب ساده) داشته باشند. کلیه داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران دقت کنند بر اساس استعلام صورت گرفته از سازمان‌های ذیربط، سهمیه برخی از متقاضیان مورد تأیید واقع نشده است. بدین منظور روی کارت ورود به جلسه آزمون متقاضی این سهمیه، تأیید یا عدم تأیید درج شده است.

با توجه به اتمام استعلام به منظور مساعدت، به این افراد فرصتی داده می‌شود تا نسبت به تأیید سهمیه خود اقدام کنند. لازم است این افراد حداکثر تا تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ مجدداً به سازمان صادر کننده سهمیه (شهرستان، ناحیه، …) مراجعه کرده و از آن مرجع درخواست کنند سهمیه مورد تاییدشان را به مرجع نهایی اعلام شده در دفترچه راهنما اعلام کنند.

تأیید نهایی صادر شده از مراجع اعلامی باید حداکثر تا تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال شود. عدم تأیید یا عدم دریافت تاییدیه تا تاریخ اعلام شده، سبب حذف این سهمیه و اعمال سهمیه آزاد خواهد شد.

داوطلبانی که در فرم ثبت نام سهمیه آزاد انتخاب کرده ولی متعاقباً کد ایثارگری دریافت کرده اند، به دلیل عدم امکان ویرایش، باید همانند افراد ذکر شده اقدام کنند. در صورتیکه سازمان مربوطه، اسم این گروه را در لیست نهایی به عنوان تأیید شده سهمیه اعلام کند، سهمیه رزمندگان و ایثارگران برایشان اعمال خواهد شد.

 سهمیه رزمندگان و ایثارگران تأیید شده (برای هر دو گروه) و دریافتی از آن مراجع تا تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در کارنامه علمی درج خواهد شد.

داوطلبان متقاضی سهمیه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) دقت کنند برای بار سوم فرصت ثبت نام یا ویرایش مخصوص سهمیه استعداد درخشان از ساعت ٩ صبح تاریخ ۱۲ خرداد تا ساعت ١٢ ظهر تاریخ ۱۳ خرداد فعال خواهد شد. افرادی که ثبت نام این مرحله یا ویرایش لازم را انجام ندهند، امکان استفاده از این سهمیه را از دست خواهند داد و متعاقباً اقدامی میسر
نخواهد شد.

افرادی که ثبت نام مرحله استعداد درخشان با آزمون را انجام بدهند، موقع دریافت کارنامه علمی، درج خواهد شد که متقاضی این سهمیه هستند.

افرادی که ثبت نام سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون را انجام دهند به دلیل اینکه این سهمیه فاقد کارنامه علمی هستند به هنگام انتخاب رشته محل، فرم مخصوص سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون برای این افراد فعال خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما