شناسهٔ خبر: 67317652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وقوع امواج ناپایداری ضعیف و تندبادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد از شرایط افزایش ابر، گاهی وزش باد و احتمال بارش رگباری، شرایط تندباد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش دید در نواحی مستعد استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایداری ضعیفی در لایه میانی جو تا اواسط هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر نواحی شرایط افزایش ابر، گاهی وزش باد و احتمال بارش رگباری نیز در مناطق شمالی و غربی استان وجود دارد، در نیمه شرقی شرایط تندباد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با تداوم شرایط باد و گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل وقت جمعه تا اواخر روز دوشنبه چهارم تیر در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، خور و بیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در برمی‌گیرد.

وی نسبت به کم شدن شعاع دید به‌ویژه در محورهای شرق و شمال استان و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده و گفت: شهروندان به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) از حضور در فضای باز بپرهیزند.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: لزوم پرهیز افراد از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، نداشتن جابجایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و نبود پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی (دام، طیور و ماهی) توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون اینکه امروز دمای هوا در چهار شهرستان اصفهان بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۹ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما