شناسهٔ خبر: 66902551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رشد نگران‌کننده سقط جنین‌ در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: متأسفانه آمار سقط‌های غیرقانونی موسوم به زیر زمینی در کاشان و آران و بیدگل افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان اینکه متأسفانه آمار سقط‌های غیرقانونی موسوم به زیر زمینی در کاشان و آران و بیدگل افزایش یافته تأکید می‌کند: سقط جنین جرم کیفری بوده و اگر گزارشی در این خصوص واصل شود حتماً با آن برخورد شدید قضایی خواهد شد.

 عباس آزادی خاطرنشان می‌کند: به منظور کاهش آمار سقط جنین در منطقه قرارگاه نظارت بر سقط با همکاری حراست و بازرسی دانشگاه، نمایندگان معاونت درمان و غذا و دارو تشکیل و برای داروخانه‌ها، مراکز درمانی و حتی فروشگاه‌های که اقدام به تجویز و فروش داروی سقط جنین می‌کند پرونده تشکیل می‌شود.

 وی از سزارین به عنوان یکی از علل مهار جمعیت در کاشان و آران و بیدگل نام برده و تصریح می‌کند: بانوان پس از دو یا نهایتاً سه مرتبه سزارین قادر به بارداری نیستند و در این ارتباط چهار پزشک متخصص و یک بیمارستان خصوصی که بیشترین آمار سزارین را داشتند به تعزیرات، دادگستری و نظام پزشکی به منظور جریمه و توبیخ معرفی شد.

 معاون دانشگاه ضمن هشدار به ساکنان کاشان و آران و بیدگل در خصوص شیوع پدیده پیری جمعیت و کهن‌سالی که تنها دو سال برای پیشگیری از آن فرصت است، می‌گوید: زمانی که فردی پیر می‌شود نیاز وی به خدمات درمانی و بهداشتی بیشتر می‌شود و اگر همه جامعه سالمند باشند چه شخصی باید در این شرایط به مردم برسد؟ می‌توانیم سالمندانی که از جوانی خود برای کشور گذشته‌اند را به دریا بریزیم؟

انتهای پیام/

نظر شما