شناسهٔ خبر: 66966384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» تأکید کردند:

علمای امت اسلامی وارد جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند

شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین، مادر همه مسائل جهان اسلام و جهان است، بیان کردند: در مسئله فلسطین باید علمای امت اسلامی وارد این جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمشاهد حسین، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پاکستان امروز شنبه، 12 خردادماه در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» که در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، با اشاره به اینکه پاکستان روابط نزدیکی با فلسطین دارد گفت: موضوع فلسطین بخشی از دی‌ان‌ای پاکستان است. اقبال لاهوری یکی از کسانی بود که با اعلامیه بالفور مخالفت کرد و محمد علی جناح بسیار صریح درباره تعلق سرزمین فلسطین به فلسطینیان موضع‌گیری کرد.
 
وی با بیان اینکه اخیراً به دعوت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در کنفرانس فلسطین در تهران حضور داشته است، به روح پاک این شهدا ادای احترام کرد و ادامه داد: پاکستان تنها کشور غیر عرب است که در دو جنگ علیه فلسطین از مردم این سرزمین حمایت کرد. روابط ما با فلسطین مثل ایران نزدیک است. 
 
مشاهد حسین با بیان اینکه طوفان الاقصی مهمترین تحول در منطقه بعد از انقلاب ایران است، گفت: طوفان الاقصی افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را نابود کرد. مقاومت فقط این نیست که برای مسلمانان باشد بلکه برای بشریت است. این جنایتی علیه بشریت است چرا که از 36 بیمارستان در فلسطین تعداد قابل توجهی از کار افتاده‌اند.
 
وی در پایان اظهار کرد: ما به روابط خود با ایران افتخار می‌کنیم. ایران و پاکستان بر حمایت از مقاومت فلسطین پایبند هستند.
 
علمای امت اسلامی باید وارد جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند

رئیس مجلس علمای فلسطین: متجاوزان صهیونیست بالاخره به دست مبارزان فلسطینی نابود خواهند شد

 
در ادامه این همایش، شیخ حسین محمد قاسم، رئیس مجلس علمای فلسطین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر مجاهدت در راه حقیقت گفت: مسلمانان و مردم شام به مثابه شمشیر خدا هستند. فلسطین بخشی از شام است. سرزمین فلسطین در طول تاریخ و قبل از اشغال توسط صهیونیست‌ها، 23 بار مورد اشغال قرار گرفته است. رومی‌ها، آشوری‌ها و دیگران آمدند و اشغال کردند و در آخر صهیونیست‌ها آن را اشغال کردند اما هر بار مردم این منطقه بر اشغالگران پیروز شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه متجاوزان صهیونیستی به دست مبارزان فلسطینی بالاخره نابود و مجازات خواهند شد، گفت: هر ملتی که ظلم و کشتار کند، خدا این ملت را نابود و مجازات خواهد کرد، همه این‌ها در تاریخ ثبت شده، همه به دست ملت مبارز فلسطین شکست خورده‌اند. اکنون طرح غربی‌ها به دست رژیم صهیونیستی اجرا می شود. اما بالاخره این متجاوزین جنایتکار صهیونیست همانند غارتگران و متجاوزان گذشته، به دست مبارزان فلسطینی بالاخره نابود و مجازات خواهند شد.
 
رئیس مجلس علمای فلسطین افزود: بالاخره سرزمین فلسطین از آنِ فلسطینیان است و آنها به سرزمین‌شان باز می‌گردند، دنیا چهره واقعی کشورها را روشن کرد؛ آنهایی که به این رژیم از هر لحاظ کمک کردند و دست به دست صهیونیست‌ها گذاشتند.
 
شیخ حسین محمد قاسم در پایان با بیان اینکه این جنگ، رژیم‌های ذلت‌خواه را آشکار ساخت، اظهار کرد: خداوند به ما وعده پیروزی را داد، امید ما به محور مقاومت است، ما اطمینان داریم پیروز خواهیم شد زیرا خداوند به ما وعده پیروزی علیه کافران را داده است.
  
علمای امت اسلامی وارد جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند

رئیس دفتر گروه‌های مقاومت: طرح اصلی آمریکا در منطقه حضور رژیم صهیونیستی است

 
مصطفی ابوعماد، رئیس دفتر گروه‌های مقاومت طی سخنانی در این همایش، ضمن ادای احترام به مقام امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) آینده را از دیرباز به طور کامل ارزیابی کرد. وقتی که سفارت صهیونیستی را در تهران بست و روز جهانی قدس را اعلام کرد، در واقع آینده را از آن زمان ارزیابی کرد و اعلام کرد که این غده سرطانی باید از بین برود.
 
وی با بیان اینکه غزه مظلوم است گفت: عده‌ای غزه را تنها گذاشتند تا نابود شود، آمریکا فقط پشت سر رژیم قرار نگرفت بلکه به نوک پیکان حمله علیه مردم فلسطین تبدیل شد و با ناوگان خود در منطقه حضور پیدا کرد و حمایت‌های تسلیحاتی انجام داد. طرح اصلی آمریکا در منطقه همین حضور رژیم صهیونیستی است.
 
ابوعماد در خصوص شرایط جامعه بین‌الملل گفت: جامعه بین‌الملل یک جامعه ضعیف است و آمریکا این جامعه را در حاشیه قرار داد و به هیچ وجه توان یاری رساندن به ضعفا را ندارد. دولتمردان آمریکا گفتند کسانی که احکام دستگیری مقامات صهیونیست را صادر کردند باید مجازات شوند! این جامعه نیاز به بازسازی دارد. کسانی که این جامعه بین‌الملل را ایجاد کردند، قوانین و خلأهایی را ایجاد کردند. آمریکا از زمان تأسیس تاکنون مسئول کشتارهای بسیار در ویتنام، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و مصر بوده است.
 
وی با بیان اینکه امروز هیچکس نمی‌تواند آمریکا را بازخواست کند، در خصوص مواضع آمریکا و بیانیه اخیر بایدن در مورد جنگ غزه اظهار کرد: چرا آمریکا و بایدن امروز عقب نشینی کردند؟ شورای امنیت در آینده نزدیک نظر خودش را در خصوص دادگاه لاهه اعلام خواهد کرد. این نظر قابل از بین بردن نیست. اگر آمریکا بخواهد این حکم را ساقط کند، نقاب از چهره‌اش در برابر مردم جهان کنار خواهد رفت و اگر موافقت کند ضربه به اسرائیل خواهد زد. آمریکا اعلام کرد که تقاضای آتش بس دارد تا اسرائیل را از تنگنا خارج کند. آمریکا در حال شمردن زیان‌های خودش است و تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.
 
ابوعماد تصریح کرد: متوقف کردن جنگ به معنای حیات نتانیاهو است. آمریکا می‌خواهد جنگ را متوقف کند تا رژیم شکست خورده نشان داده نشود و می‌خواهد به این رژیم رشوه دهد که اگر آتش بس برقرار شود یک عادی سازی با عربستان صورت خواهد گرفت. آنان می‌خواهند به خاطر اهداف خودشان اینکار را انجام دهند، آنها شریک این جنایت‌ها هستند.
 
وی در پایان گفت: این مقاومت است که می‌تواند آمریکا را وادار کند تا از این بلندپروازی عدول کند. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که در حال شکست خوردن هستند. جبهه مقاومت هم استحکام بیشتری گرفته است. ایران هم یک موضع استراتژیک در پاسخ به حمله ناجوانمردانه علیه کنسولگری خود گرفت و این نشان داد که اگر به ایران تجاوز شود، این کشور دست بسته نخواهد بود.
 
علمای امت اسلامی باید وارد جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند

فعال حقوقی الجزایر: علمای امت اسلامی باید وارد جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند

 
جمیله شطیطح، فعال حقوقی الجزایر و رئیس ابتکار الجزایری حمایت از غزه و فلسطین، نیز در سخنانی در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی، بر حمایت از فلسطین و مجازات رؤسای رژیم صهیونیستی تأکید و اظهار کرد: در مسئله فلسطین باید علمای امت اسلامی وارد این جنگ شرافتمندانه علیه رژیم صهیونیستی شوند. 
 
وی با تأکید بر این که مسئله فلسطین، مادر همه مسائل جهان اسلام و جهان است، گفت: رژیم صهیونیستی تمام قوانین، مقررات و پیمان‌ها را زیر پا گذاشته و در این شرایط باید به حمایت از ملت فلسطین ادامه دهیم و این جنایت‌ها را محکوم کنیم.
 
رئیس ابتکار الجزایری حمایت از غزه و فلسطین با بیان اینکه  موضع ما حمایت از ملت فلسطین است، تصریح کرد: تاریخ باید شهادت دهد که ما از مسئله فلسطین و جهان اسلام حمایت کردیم.
 
این فعال حقوقی الجزایری در پایان تأکید کرد: ما فلسطینی‌ها خواستار مجازات بین‌المللی این رژیم که قوانین بشردوستانه را نادیده می‌گیرد هستیم و باید مجازات‌ها اعمال شود.
 
انتهای پیام

نظر شما