شناسهٔ خبر: 66972863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به پیشنهاد آتش‌بس بایدن

گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به پیشنهادی که از سوی رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس در غزه مطرح شده است، تأکید کردند که نسبت به چنین پیشنهادی تردید دارند چرا که آمریکا خود شریک نسل‌کشی فلسطینیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با ابراز تردید نسبت به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا در خصوص آتش بس در غزه، بر نقش محوری آمریکا در جنگ نابودی نوار غزه تأکید کردند.

جنبش جهاد اسلامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد این پیشنهاد حاکی از آن است که دولت آمریکا «موضع خود را تغییر داده است»، اما تأکید کرد که سوگیری کامل واشنگتن نسبت به نهاد رژیم صهیونیستی و طرفداری از آن در جنگ علیه نوار غزه کاملاً مشخص است و این کشور در تجاوز به غزه شریک رژیم صهیونیستی است.

این جنبش همچنین تأکید کرد که هرگونه پیشنهاد برای آتش بس را با توجه به آنچه تضمین کننده توقف جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین، تأمین منافع آن‌ها، حفظ حقوق آن‌ها و خواسته‌های نیروهای مقاومت باشد، ارزیابی خواهد کرد.

در همین رابطه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در موضعی مشابه تأکید کرد که رئیس جمهور آمریکا شریک اصلی تجاوز، نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است و نمی‌توان به آن به عنوان یک میانجی نگاه کرد.

جبهه مردمی با تأکید بر اینکه مقاومت در جایگاهی است که خواسته‌های مردم را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: موضع ما در مورد هر پیشنهاد مذاکره بستگی به توقف کامل تجاوز، خروج اشغالگران، رفع محاصره و بازسازی نوار غزه دارد.

این جنبش همچنین از همه طرف‌های ذی‌ربط از جمله دولت‌ها و میانجی‌ها خواست تا بر دولت آمریکا فشار بیاورند. همچنین از همه نیروهایی که همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کرده‌اند خواست تا به اعتراضات خود به متجاوزان و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا شدت ببخشند. 

رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهادی 3 مرحله‌ای برای برای آتش‌بس در نوار غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی ارائه کرده و اعلام شده است که این پیشنهاد از طریق قطر به جنبش حماس رسانده می‌شود تا نظر خود را درباره آن اعلام کند.

انتهای پیام

نظر شما