شناسهٔ خبر: 67009685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عالم فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا:

آرای امام خمینی(ره) مبنای فعالیت و پیروزی محور مقاومت است

رئیس سازمان اسلامی فلسطین در لبنان و اسیر آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی با تأکید بر لزوم تداوم مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، آرای امام خمینی(ره) در قبال مسئله فلسطین را مبنای فعالیت و پیروزی محور مقاومت توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

شیخ سعید خالد قاسم، رئیس هیئت اسلامی فلسطین در لبنان و اسیر آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با ایکنا با تأکید بر لزوم تداوم مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، آراء امام خمینی در قبال مسئله فلسطین را مبنای فعالیت و پیروزی محور مقاومت توصیف کرد. 

شیخ سعید خالد قاسم در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان کسی که سال‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اید و شاهد اشغال جنوب لبنان و خروج رژیم صهیونیستی از این مناطق و شکست آن‌ها از مقاومت لبنان بوده‌اید، امروز مقاومت مردم فلسطین و سرنوشت آرمان فلسطین در پرتو حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایت‌های بی‌شمار در حق ملت فلسطین به‌ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آنچه در نوار غزه اکنون در جریان است، سرشت و طبعیت جنایتکارانه صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد که امروز دیگر بر کسی پنهان نیست و این طبیعت را باید دشمنی با اسلام و مسلمانان و همچنین مردم فلسطین به عنوان مانعی برای تحقق اهداف استعماری آنها دانست.

وی افزود: این جنایت‌ها نشان از دشمنی آشکار آنها با بشریت است تا پیش از این، دشمنی، غیرآشکار بوده و امروز این دشمنی آشکار است. ما نباید از این جنایت‌ها تعجب کنیم چرا که صهیونیست‌ها از ابتدا این کینه و دشمنی نسبت به مسلمانان و مردم فلسطین و همچنین اسلام و قرآن را داشته‌اند. چون به درستی دریافته‌اند که مهمترین مانع آنها برای تحقق اشغالگری بوده است.

رئیس سازمان اسلامی فلسطین در لبنان درباره موضع ایران در قبال مسئله فلسطین که مبتنی بر آرای امام خمینی(ره) و مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و مستکبران است، تأکید کرد: ایران امروز ستون استوار محور مقاومت است که عامل اساسی و ستون اصلی نظامی، مالی و سیاسی در مقابله با رژیم صهیونیستی و قوای استکبار پشتیبان این رژیم است. ایران همچنین پشتیبان و رهبر این محور است و این امور بر مبنای همان اصولی صورت گرفته که امام خمینی(ره) و انقلاب آن را بنیان نهاد.

شیخ سعید خالد قاسم محور مقاومت و فعالیت کنونی آن را باید نمونه‌ای زنده و حقیقی از مواضع امام خمینی(ره) دانست و گفت: ما در تمام این سال‌ها دیدیم که چگونه پیش‌بینی امام راحل و تحلیل او از امور مرتبط با مسئله و آرمان فلسطین و لزوم اتحاد مسلمانان جهان برای مقابله با این رژیم و تحقق آرمان آزادسازی قدس درست و دقیق بوده است، امروز این مسئله بیشتر از هر زمان دیگری آشکار شده که باید این راه را ادامه داد و از دشواری آن نهراسید.

این عالم فلسطینی بیان کرد: اکنون نسبت به اوایل انقلاب ایران فرصت و امکانات محور مقاومت برای دفاع از آرمان اسلام و فلسطین بسیار بیشتر است، اگرچه نمی‌توان انکار کرد که در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد اما تأکید امام خمینی به ویژه تأکید ایشان بر وحدت کلمه و لزوم وحدت تمام مسلمین برای حل مسئله فلسطین در این مسیر راهگشا خواهد بود.

شیخ سعید خالد قاسم درباره حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران و تأثیر آن بر محور مقاومت گفت: با وجود آنکه این حادثه بسیار تلخ بود و ملت فلسطین و محور مقاومت چهره‌هایی بزرگ و ارزشمند را از دست داد اما شهدا نور و روشنایی این مسیر هستند چرا که راه سعادت و پیروزی راهی پرپیچ و خم و تاریک و دشوار است و این شهدا هستند که با نور خود این مسیر را روشن می‌سازند و مشعل‌هایی پر نور هستند که راه مردم را در این مسیر روشن می‌سازند.

شیخ قاسم ادامه داد: این شهدا نمونه ایثار در راه امت اسلامی و مسیر سعادت هستند و  اما این در قبال ملت و امت اسلام است اما در ساحت شخصی، شهادت در واقع سعادت شهدا است و خداوند متعال در قرآن کریم [سوره مبارکه آل عمران/ ۱۶۹] تأکید کرده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ: و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. مفسران در تفسیر این آیه گفته‌اند که این شهدا در آسمان زنده و در بهشت شاهد اعمال ما هستند. اما در ساحت اجتماعی و مبارزه آنها با شهادت خود امت اسلامی را یاری کرده و راه را برای پیروزی اسلام گشوده‌اند.   

این آزاده قهرمان که از  سال 1970 تا 1985 را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده، به گفته خود 13 سال از این ایام زندان را به تلاوت، مطالعه و تدبر در قرآن گذرانده است.

وی در پایان درباره اهمیت فعالیت‌های قرآنی در کنار مبارزه و مقاومت گفت: هر فعالیت قرآنی فعالیتی مبارک است که  در آن ریا راهی ندارد و نشانه صدق و شیرینی ایمان است. مسلمانان باید قرآن را اسوه‌ای در فعالیت‌های خود قرار دهند و با عمل قرآنی خود دیگران را نیز با پیام قرآن آشنا سازند و اینگونه باید فرهنگ و آگاهی قرآنی را گسترش داد.  

انتهای پیام

نظر شما