شناسهٔ خبر: 66958112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چند خبر ورزشی از آذربایجان‌شرقی

فاصله میلی‌متری بوکسور تبریزی با المپیک

امیررضا گچچی

بوکسور تبریزی تیم ملی با پیروزی در دومین مبارزه خود، به یک قدمی سهمیه المپیک رسید.

صاحب‌خبر -

بعد از ظهر روز گذشته (جمعه)، در ادامه رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است، بوکسور سبک وزن ایران موفق شد با کسب پیروزی در دومین مبارزه خود، به یک قدمی کسب سهمیه المپیک برسد.

طبق جدول مسابقات در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پس از استراحت در دور نخست، ابراهیم عمر از آلمان را شکست داده بود، در گام دوم به مصاف گوداکان‌ دالاک‌ از سریلانکا رفت و در حالی که راند نخست را باخته بود، در راند دوم با ضربات سنگین خود، حریف را ناک اوت کرد و پیروز شد.

با این اوصاف پرویزی راهی دور چهارم شد و روز یک‌شنبه برای کسب سهمیه المپیک به مصاف داوید پنیا از ساحل عاج می‌رود که در صورت پیروزی، سهمیه المپیک را به دست می‌آورد.

به گزارش ایسنا، آخرین مرحله رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک پاریس از ۴ خرداد با حضور بیش از ۶۰۰ بوکسور در ۲ بخش زنان و مردان به میزبانی تایلند و در بانکوک آغاز ‌شده است. تیم ملی کشورمان نیز با هفت بوکسور در این رویداد حضور یافته است.

ستاره تبریزی والیبال لیگ‌برتری شد

قطر پاسور ملی‌پوش تبریزی به تیم صنعتگران امید تهران پیوست.

پویا آریاخواه بازیکن سابق مس سونگون ورزقان و قطر پاسور ملی‌پوش تبریزی با عقد قراردادی سه سال به تیم لیگ‌برتری صنعتگران امید تهران ملحق شد.

پیش از او، مرتضی نریمانی دیگر تبریزی تیم‌ملی به جمع تهرانی‌ها اضافه شده بود.

کشتی‌گیر آذربایجان‌شرقی طلایی شد

کشتی‌گیر سنگین وزن تبریزی به عنوان قهرمانی چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی نائل شد.

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها ایران با کسب ۲۵۰ امتیاز در بخش تیمی بر سکوی قهرمانی ایستاد. ارمنستان و افغانستان نیز به ترتیب با ۸۳ و ۶ امتیاز دوم و سوم شدند.

مرتضی جان محمدی، از آذربایجان‌شرقی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد و نشان طلا را بر سینه آویخت.

حضور دونده تبریزی در تور قاره‌ای نیجریه

مهدی پیرجهان ملی پوش دوومیدانی تبریزی که از شانس‌های اصلی این رشته برای حضور در المپیک پاریس به شمار می‌رود، در رقابت‌های تور قارهای (کنتیننتال) نیجریه شرکت می‌کند.

این رقابت‌ها با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار مطرح بین المللی برگزار می‌شود و دونده رکورددار تبریزی فردا (شنبه) در ماده ۴۰۰ متر با مانع روی پیست تاتامی با حریفانش رقابت خواهد کرد.

رونمایی از خرید جدید مسی‌ها

روح الله ایثاری، بازیکن فصل گذشته تیم فوتسال سن ایچ ساوه با امضای قرارداد رسمی به مس سونگون ورزقان پیوست.

این بازیکن درحالی به جمع شاگردان حمید بی‌غم پیوست که قراردادش با سن‌ایچ را تمدید کرده بود اما در روزهای گذشته از این تیم جدا و راهی تبریز شد.

انتهای پیام

نظر شما