شناسهٔ خبر: 66937211 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تعداد زائران ایرانی حاضر در سرزمین وحی از ۴۵ هزار نفر گذشت

با ورود بیش از ۴۵ هزار زائرایرانی به سرزمین وحی بیش از ۵۲ درصد از حجاج کشورمان تا بامداد امروز برای انجام اعمال حج تمتع وارد عربستان شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: تاکنون ۳۳ هزار و ۹۰۵ نفر در قالب ۲۴۶ کاروان با ۱۴۹ پرواز وارد مدینه شدند که ۲۳ هزار و ۸۲۱ زائر پس از محرم شدن در میقات شجره با قطار سریع السیر حرمین به مکه رفتند.

به گزارش فارس،۱۰ هزار و ۸۴ زائر نیز در مدینه حضور دارند. با ورود ۲۵۹ کاروان از دو شهر جده و مدینه به مکه ۳۳ هزار و ۴۶۹ زائر تا بامداد امروز (پنج شنبه) وارد مکه شده‌اند تا خود را برای انجام اعمال حج تمتع امسال آماده کنند.

تعداد زائران ایرانی که امسال برای انجام حج تمتع در سرزمین وحی حضور می‌یابند ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

آخرین پرواز زائران ایرانی ۲۱ خرداد انجام می‌گیرد. اعزام زائران از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شد و زائران مدینه اول از طریق فرودگاه مدینه وارد شهر پیامبرشدند و پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت حرم نبوی و جنت البقیع به مکه مکرمه مشرف شدند.

زائران مدینه دوم هم از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و در مسجد جُحفه مُحرم می‌شوند و به زیارت خانه خدا می‌روند و پس از مناسک حج تمتع با قطار سریع السیر حرمین، به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

بنابر اعلام عربستان، مناسک حج تمتع از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود و همه زائران باید قبل از این زمان، به مکه مکرمه مشرف شوند تا بتوانند اعمال حج تمتع را به جای آورند.

برچسب‌ها:

نظر شما