شناسهٔ خبر: 67339922 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بهترین ساعت خوابیدن و بیدار شدن

تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شب زنده داری برای سلامت روان شما مضر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین، از نیویورک پست اعلام کرد، تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شب زنده داری برای سلامت روان شما مضر است. بر اساس مطالعه ای که ماه گذشته در مجله Psychiatry Research منتشر شد، رفتن به رختخواب قبل از ساعت 1 بامداد می تواند خطر ابتلا به بیماری های روانی و رفتاری مانند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

جیمی زایتزر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد به عنوان سرپرست این مطالعه، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که میزان خواب افراد هیچ ارتباطی به شخصیت آنها ندارد و همه با هر خلق و خویی وقتی دیر بخوابند و دیر بیدار شوند، دچار مشکلات روحی روانی خواهند شد.»

کسانی که با طلوع خورشید بیدار می‌شوند، از بهترین سلامت روان برخوردارند.

زایتزر می‌گوید: «اگر مجبور باشم حدس بزنم، افرادی که صبح دیروقت بیدار می‌شوند کاملاً متوجه این واقعیت هستند که مغزشان کاملاً درست کار نمی‌کند، بنابراین ممکن است تصمیم‌های خوب را به تعویق بیندازند.»

متخصصان توصیه می‌کنند هفت تا نه ساعت در شبانه‌روز بخوابید. زایتزر به جغدهای شب زنده‌دار توصیه می‌کند که سعی کنند روال قبلی را برای تغییر الگوی خواب خود اتخاذ کنند، حتی اگر این کار دشوار است و زمان بندی آنها را تغییر نمی دهد.

او گفت: «از نظر بیولوژیکی بدن انسان و رابطه سلامتی آن با خواب شبیه یک کش لاستیکی است. وقتی بعد از یک روز کاری سخت به موقع می‌خوابید، بدن به حالت اول خود بازمی‌گردد.»

نظر شما