شناسهٔ خبر: 66937514 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بیش از ۵۳ درصد زایران ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: بیش از ۵۳ درصد زایران کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند که پرواز سایر زایران باقیمانده نیز از ایستگاه‌های پروازی ادامه دارد و در روز‌های آینده همه زایران ایرانی وارد سرزمین وحی می‌شوند. مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: بیش از ۵۳ درصد زایران کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند که پرواز سایر زایران باقیمانده نیز از ایستگاه‌های پروازی ادامه دارد و در روز‌های آینده همه زایران ایرانی وارد سرزمین وحی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ درباره آخرین آمار ورودی‌ها به مدینه النبی و مکه مکرمه، اظهارکرد: تا پایان وقت روز نهم خرداد، ۴۵ هزار و ۵۵۳ نفر زائر و عوامل وارد عربستان شده اند که بخش حداکثری آن از فرودگاه مدینه منوره به سرزمین وحی اعزام گردیده اند.

وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: ۲۴۶ کاروان زائران کشورمان وارد مدینه شده اند که در حال حاضر فقط ۷۲ کاروان در این شهر حضور دارند و سایر کاروان‌های زائران بعد از ۵ روز اقامت به مکه مکرمه رهسپار شده اند.

رضایی تصریح کرد: از مجموع ۳۳ هزار و ۹۰۵ زائری که وارد شهر پیامبر (ص) شده اند، در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۴ نفر باقیمانده اند که آنها نیز پس از مدت زمان تعیین شده برای اقامت و اسکان، به شهر مکه مشرف می‌شوند.

وی در خصوص شرایط زائران در مکه مکرمه نیز توضیح داد: در حال حاضر ۲۵۹ کاروان در مکه حضور دارند که ۸۵ کاروان از فرودگاه جده و ۱۷۴ کاروان از شهر مدینه عازم شده اند.

رضایی تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۸۲۱ زائر از مدینه النبی رهسپار مکه شده اند و ۱۱ هزار و ۶۴۸ نفر نیز از فرودگاه جده رهسپار مکه شده اند و اعزام‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ توضیح داد: کاروان‌های اعزامی از مدینه به مکه همگی به وسیله قطار سریع السیر حرمین اعزام شده اند که بنابر برنامه ریزی ها، تمامی زائران کشورمان امسال با قطار مدینه به مکه و بالعکس را طی می‌نمایند.

وی در پایان افزود: روند خدمت رسانی به زائران در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و تا چند روز دیگر همه زائران کشورمان در مکه حضور خواهند داشت تا عملیات اعزام به مشاعر مقدس انجام شود.

 انتهای پیام/

نظر شما