شناسهٔ خبر: 66936943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ورود بیش از 53 درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی

مدیر عملیات حج تمتع از ورود بیش از 53 درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: تا چند روز آینده همه زائران راهی مکه مکرمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

ورود بیش از 53 درصد زائران ایرانی به سرزمین وحیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ غلامرضا رضایی، مدیر عملیات حج تمتع درباره آخرین آمار ورودی‌ زائران ایرانی حج به مدینه النبی و مکه مکرمه گفت: تا پایان وقت نهم خردادماه 45 هزار و 553 نفر زائر و عوامل وارد عربستان شدند که بخش حداکثری آن از فرودگاه مدینه منوره بوده است.

وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: 246 کاروان زائران کشورمان وارد مدینه شده‌اند و در حال حاضر فقط 72 کاروان در این شهر حضور دارند و سایر کاروان‌های زائران بعد از پنج روز اقامت به مکه مکرمه رهسپار شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: از مجموع 33 هزار و 905 زائری که وارد شهر پیامبر (ص) شده‌اند، در حال حاضر 10 هزار و 84 نفر باقیمانده‌اند که آنها نیز پس از مدت زمان تعیین شده برای اقامت و اسکان، به شهر مکه مشرف می‌شوند.

وی در خصوص شرایط زائران در مکه مکرمه نیز توضیح داد و گفت: در حال حاضر 259 کاروان در مکه حضور دارند که 85 کاروان از فرودگاه جده و 174 کاروان از شهر مدینه عازم شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: 23 هزار و 821 زائر از مدینه‌النبی رهسپار مکه شده‌اند و 11 هزار و 648 نفر نیز از فرودگاه جده رهسپار مکه شده‌اند و اعزام‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیر عملیات حج تمتع 1403 توضیح داد: کاروان‌های اعزامی از مدینه به مکه همگی به وسیله قطار سریع‌السیر حرمین اعزام شده‌اند که بنابر برنامه‌ریزی‌ها، تمامی زائران کشورمان امسال با قطار، مدینه به مکه و بالعکس را طی می‌کنند.

وی در پایان افزود: بحمدالله روند خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و تا چند روز دیگر همه زائران در مکه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

نظر شما