شناسهٔ خبر: 66919663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

انعقاد قرارداد بین مدارس و پیمانکاران سرویس مدارس، ممنوع

صاحب‌خبر -

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی گفت: خانواده‌های متقاضی سرویس تا پایان خرداد ماه فرصت دارند در سامانه سپند ثبت نام نمایند.

انعقاد قرارداد بین مدارس و پیمانکاران سرویس مدارس، ممنوع
تین نیوز

ناصر شهریاری با اعلام ممنوعیت انعقاد قرارداد بین مدارس و پیمانکاران سرویس مدارس، گفت: در خصوص سرویس مدارس در سال تحصیلی  ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر اساس آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزان، ارائه خدمت خواهد شد.

وی افزود: مرحله نخست فرایند حمل و نقل دانش‌آموزی در قالب ثبت درخواست والدین از طریق درگاه سامانه ملی پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) از اول خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده است و والدین متقاضی دریافت خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی ( سرویس مدارس) می‌توانند از تاریخ اعلام شده به مدت یک ماه با مراجعه به سامانه http://www.irtusepand.ir و با کلیک بر روی گزینه ثبت درخواست والدین برای سرویس مدرسه ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها طبق تبصره یک از ماده ۱۵ آیین نامه جدید موظف هستند تا پایان مرداد ماه، نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام تایید و صدور گواهی صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان اقدام نمایند؛ از این رو والدین می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه سپند و از طریق گزینه شرکت‌های مجاز و دارای گواهی صلاحیت از شهرداری‌های محل اقامت خود انتخاب کرده و فرایند دریافت سرویس مدرسه را از طریق همان پیمانکار منتخب ادامه دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی گفت:  قرارداد مابین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های حمل و نقل مجاز از طریق سامانه مذکور منعقد  شده و سامانه الکترونیکی گفته شده متعلق به وزارت کشور، توسط شهرداری تهیه شده است.

وی تاکید کرد : بر اساس ماده ۲۴ آیین نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی، مدیران مدارس هیچگونه قراردادی با شرکت‌های حمل و نقل منعقد نخواهند کرد و فقط اولیا با شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزان و بر اساس همین سامانه سپند قرارداد منعقد خواهند نمود.

شهریاری در پایان، متذکر شد: نظارت عالیه بر خدمات ارائه شده در حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بر اساس تبصره ۵ ماده ۲۵ آیین نامه جدید است که در آئین نامه قبلی طبق ماده ۱۸ امورات انجام می‌گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما