شناسهٔ خبر: 66917371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی

پایان خرداد ماه آخرین زمان ثبت نام در سامانه سرویس مدارس است

تبریز- ایرنا- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی گفت: خانواده‌های متقاضی استفاده از خدمات سرویس مدارس تا پایان خرداد ماه فرصت دارند در سامانه سپند ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ناصر شهریاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ارائه خدمت سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر اساس آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزان انجام می‌ شود.

وی افزود: مرحله نخست فرایند حمل و نقل دانش‌آموزی در قالب ثبت درخواست والدین از طریق درگاه سامانه ملی پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) از اول خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده است و والدین متقاضی دریافت خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی ( سرویس مدارس) می‌توانند از تاریخ اعلام شده به مدت یک ماه با مراجعه به سامانه www.irtusepand.ir و با کلیک بر روی گزینه ثبت درخواست والدین برای سرویس مدرسه ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها طبق تبصره یک از ماده ۱۵ آیین نامه جدید موظف هستند تا پایان مرداد ماه، نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام تایید و صدور گواهی صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان اقدام کنند؛ گفت: از این رو والدین می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه سپند و از طریق گزینه شرکت‌های مجاز و دارای گواهی صلاحیت از شهرداری‌های محل اقامت خود انتخاب کرده و فرایند دریافت سرویس مدرسه را از طریق همان پیمانکار منتخب ادامه دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی با اشاه به اینکه سامانه الکترونیکی گفته شده متعلق به وزارت کشور، توسط شهرداری راه اندازی شده است، گفت: قرارداد بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های حمل و نقل مجاز از طریق سامانه مذکور منعقد می شود.

وی تاکید کرد : بر اساس ماده ۲۴ آیین نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی، مدیران مدارس هیچگونه قراردادی با شرکت‌های حمل و نقل منعقد نخواهند کرد و فقط اولیا با شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزان و بر اساس همین سامانه سپند قرارداد منعقد خواهند کرد.

وی متذکر شد: نظارت عالیه بر خدمات ارائه شده در حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بر اساس تبصره پنج ماده ۲۵ آیین نامه جدید است .

نظر شما