شناسهٔ خبر: 66898614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ممنوعیت انعقاد هرگونه قرارداد «سرویس مدرسه» بین مدارس و پیمانکاران

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسؤولین و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل خارج از موارد تعیین شده در آیین‌نامه و انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، عاطفه سادات مدبرنژاد  سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امور مربوط به حمل و نقل دانش‌آموزان در سال تحصیلی 1404-1403 مطابق با آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مصوب هیأت وزیران در شهریور ماه 1402 خواهد بود.

 

وی افزود: برابر با ماده 24 آیین‌نامه مذکور هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسؤولین و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل خارج از موارد تعیین شده در آیین‌نامه و انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه های تابعه با پیمانکاران ممنوع شده است.

 

مدبرنژاد ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مرجع صدور مجوز فعالیت، اموری چون صدور گواهی صلاحیت برای متقاضیان حمل و نقل دانش‌آموزی، اخذ مصوبه بهای خدمات حمل و نقل از شورای شهر و روستا، بررسی عملکرد پیمانکاران، برآورد ناوگان مورد نیاز، بررسی قراردادها، رسیدگی به گزارش تخلفات رانندگان و پیمانکاران و ... را بر عهده دارند.وی اضافه کرد: برابر با ماده 25 آیین‌نامه نظارت عالیه بر خدمات ارائه شده در حمل و نقل دانش آموزی در شهرستان‌ها بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و در مرکز استان بر عهده شورای هماهنگی ترافیک استان است که در جلسات مربوط به سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان نمایندگان آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان نیز حضور خواهند داشت.


مدبرنژاد افزود: بر اساس ماده ۲۷ آیین‌نامه و همچنین اعلام دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، اولیای دانش‌آموزانی که می خواهند از خدمات سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی استفاده کنند باید درخواست خود را تا اول تیر در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سپند) که توسط اتحادیه‌های تابعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور به آدرس https://irtusepand.ir طراحی و فعالیت می‌کند، ثبت کنند.

 

وی تصریح کرد: آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان و همچنین آدرس سامانه مذکور به همه استان‌ها ابلاغ شده است و مدیران مدارس موظفند آدرس سامانه را جهت ثبت درخواست به اطلاع اولیای مدرسه خود برسانند./ فارس

نظر شما