شناسهٔ خبر: 66915702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کرسی‌های علوم قرآنی باید توسط مسلمانان فتح شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کرسی های علوم قرآنی باید توسط مسلمانان فتح شود، گفت: رویکردهای قرآنی در طی سال‌های اخیر و در بین گروه‌های مختلف به‌ویژه خانواده بزرگ نظام سلامت تزایدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دکتر علی تقی‌پور در آئین اختتامیه بخش آوایی برادران بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره قرآن و عترت امسال حال و بوی شهدایی دارند، عزیزانی که جاودانه شدند و در این محفل قرآنی نام و یاد خادم الرضا(ع)، شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه را گرامی می‌داریم، شهید عزیزی که ادامه دهنده مکتب امام و رهبری و شهیدان بهشتی، مطهری، رجایی، باهنر و سلیمانی بود و امیدواریم که همه ما بتوانیم به‌خوبی ادامه دهنده راه و رسم شهدا باشیم و مسیر پرافتخار شهید رئیسی نیز تداوم یابد.

وی تصریح کرد: معتقدیم که هرکس در مسیر قرآن گام بردارد از اجر و مزد بالایی در نزد ایزدمنان برخوردار است و همه ما می‌دانیم که قرآن طنین اِنس و جان است و نباید این کتاب آسمانی محجور بماند.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رویکردهای قرآنی در طی سال‌های اخیر و در بین گروه‌های مختلف به‌ویژه خانواده بزرگ نظام سلامت تزایدی شده است، خاطرنشان کرد: گرچه ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم، اما معتقدیم که کافی نیست و در شرایط فعلی معتقدیم که باید در حوزه‌ قرآن و عترت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در حوزه پزشکی هم بحث انسانیت آن و همچنین موضوع بسیار مهم معنویت و سلامت مورد توجه قرار گرفته است و یکی از این دروس الهیات پزشکی بوده که کشورهای غربی به دنبال تبیین آن هستند و در اینجا ما به عنوان مسلمان باید بهتر از غربی‌ها کار کنیم.

دکتر تقی‌پور افزود: کرسی‌های علوم قرآنی باید توسط مسلمانان فتح شوند و بسیار خوشحالیم که چراغ آن در جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خانواده بزرگ نظام سلامت روشن شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نکات شاخص جشنواره بیست و هشتم در حضور پررنگ دانشجویان ایرانی و غیرایرانی بود، گفت: امسال برای اولین بار حضور پرشور دانشجویان غیرایرانی را در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشتیم و بسیار خوشحالیم که با تدابیر مسئولان این وزارتخانه بخش بین‌الملل به این جشنواره قرآنی افزوده شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شما چهره‌های قرآنی حوزه سلامت افتخار جامعه پزشکی هستید و پرچم این حوزه با افتخار برافراشتید و باید قدرخودتان را بدانید و توصیه من به شما قرآنی‌ها اُنس با قرآن است. دکتر تقی‌پور بیان کرد: هرکس که در مسیر قرآن گام برمی‌دارد و به چیزی جز خدمت به مردم فکر نمی‌کند همواره در نزد خدا، امام رضا(ع) و اُمت قدرشناس عزیز است و نمونه بارز آن شهید جمهور آیت الله رئیسی بود که هم خادم الرضا(ع) بود و هم امام رضایی زیست و در آخر هم اجر و مزد خود را در شب ولادت با سعادت امام رضا(ع) از امام مهربانی‌ها گرفت و تشییع‌ها و مراسم‌های باشکوه خود گواه این سخن است.

وی با ذکر این نکته که قرآن در کنار عترت معنا دارد، تاکید کرد: این جشنواره به این نام‌ها که سقل اکبر هستند مزین شده است و امیدواریم که همه ما همواره در پرتو قرآن و عترت باشیم و هیچگاه از این مسیر نورانی فاصله نگیریم.

نظر شما