شناسهٔ خبر: 66923986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حضور دانشجویان غیرایرانی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت 

دبیر بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: با تدابیر مسئولان امسال بخش بین‌الملل به این جشنواره قرآنی اضافه شد و برای اولین بار شاهد حضور پرشور دانشجویان غیرایرانی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بودیم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم اختتامیه بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش آقایان که در برج سپید برگزار شد، گفت: در جشنواره امسال شاهد افزایش بخش‌ها و رشته‌ها بودیم و ۹۰ هزار و ۱۸۲ نفر رشته در هشت بخش و ۷۱ رشته در این جشنواره شرکت کردند که مجموع این رقم معادل ۵۷ هزار و ۷۶ نفر بوده است. 

جواد باقری‌بیلندی افزود: در بخش اساتید دو هزار و۹۸۰ نفر، در بخش دانشجویی ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر و در بخش کارکنان ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در این جشنواره شرکت کردند. 

وی ادامه داد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی ۹ هزار و ۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، یک هزار و ۹۶۸ نفر در بخش فناوری، چهار هزار و ۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، سه هزار و ۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بوده‌اند. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را در راستای برگزاری بهتر جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه ارسال کنند. 

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در بخش دیگری این مراسم گفت: برگزاری رویدادهای قرآنی مقدمه‌ای برای چنگ زدن به دامن قرآن است، باید از این فرصت‌های ناب به‌طور ویژه استفاده کنیم و حرف و عمل چهره‌های قرآنی باید یکی باشد. 

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور بیان کرد: قبل از دادن توصیه قرآنی به دیگران باید ابتدا عامل به آن باشیم، هنگامی که این دو متفاوت از هم باشد، سخن‌ ما بر روی مخاطب اثرپذیری لازم را ندارد. 
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در کشور یکی از مهمترین توصیه‌های شهید آیت الله رئیسی بود، اظهار کرد: امسال در دهه کرامت قرار بود ۱۳۷ پروژه سلامت‌محور که دو پروژه آن توسط شهید آیت الله رئیسی ساخته شده است، افتتاح شود که متأسفانه حادثه تلخ ورزقان رخ داد و تمامی برنامه‌های این ایام کنسل شد. 

محمود شبستری افزود: شهید آیت الله رئیسی پروژه‌های متعددی را در حوزه سلامت فعال کرد، دو مورد آن‌ها دارالشفاء بود که یکی از آنها در شهر قاین خراسان جنوبی و در مسیر حرکت زائران امام هشتم(ع) واقع شده است. 

دبیر بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رویکردهای قرآنی طی سال‌های اخیر و در بین گروه‌های مختلف به‌ویژه خانواده بزرگ نظام سلامت روندی رو به رشد داشته است، اظهار کرد: گرچه ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم اما معتقدیم که این روند کافی نیست و باید در حوزه‌ قرآن و عترت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.  

علی تقی‌پور با تأکید بر اینکه کرسی‌های علوم قرآنی باید از سوی مسلمانان فتح شود، بیان کرد: بسیار خوشحالیم که چراغ فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خانواده بزرگ نظام سلامت روشن شده است. 

وی با بیان اینکه از نکات شاخص این جشنواره حضور پررنگ دانشجویان ایرانی و غیرایرانی است، بیان کرد: با تدابیر مسئولان امسال بخش بین‌الملل به این جشنواره قرآنی اضافه شد و برای اولین بار شاهد حضور پرشور دانشجویان غیرایرانی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودیم. 

گفتنی است؛ در این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف بخش آوایی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.  

این مسابقات از روز ششم خردادماه در بخش آقایان آغاز شده بود و بخش بانوان این جشنواره نیز طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم خرداد در مشهد برگزار می‌شود. برگزیدگان این جشنواره به سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور راه می‌یابند.

نظر شما