شناسهٔ خبر: 66910993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودرو جدید بهمن موتور با یک باک بنزین، 2100 کیلومتر راه می‌رود

صاحب‌خبر -

بی وای دی کین ال – BYD Qin L جدیدترین خودرو سدان پلاگین هیبریدی چینی است که توسط بهمن موتور راهی ایران می‌شود و با یک باک پر، تا 2100 کیلومتر راه می‌رود! در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی بی وای دی Qin L همراه می‌شویم.

شرکت بهمن موتور در سال جاری و به لطف برندهای تازه تاسیس و پرانگیزه خود یعنی برندهای بی ام کارز و بی ام اسپیس، قرار است تا جان تازه‌ای به بازار خودرو ایران دهد. ما تا این لحظه شاهد محصولات پرچمدار این برند مانند هونگچی H5 و بستیون T77 پرو بودیم و از تجربه ملاقات با خودروهای مدرنی مانند دانگ فنگ DFSK E5 و کراس اور برقی نتا U یا هونگچی EQM5 لذت بردیم. حالا در آخرین اخبار خودرو گجت نیوز قصد داریم تا با عضو جدید بهمن موتور یعنی بی وای دی کین L پلاگین هیبرید آشنا شویم، مشخصات فنی آن را بخوانیم و قیمت احتمالی آن را حدس بزنیم.

فهرست عناوین:

  • مشخصات فنی
  • آپشن، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
  • طراحی ظاهری و ابعاد
  • طراحی کابین و داشبورد
  • قیمت و تاریخ فروش احتمالی

مشخصات فنی بی وای دی کین L

بی وای دی Qin L بهمن بی وای دی Qin L بهمن

طراحی و توسعه این خودرو بر مبنای جدیدترین و کارآمدترین پلتفرم شرکت بی وای دی یعنی پلتفرم نسل پنجم BYD DM است و قوای محرکه آن بسته به تریم انتخابی، تغییر می‌کند. زیر کاپوت بی وای دی Qin L شاهد یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با توان 100 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور هستیم که با یک موتور برقی با توان 120 کیلو واتی (160 اسب بخاری) با 126 نیوتن متر گشتاور یا 160 کیلو واتی (215 اسب بخاری) با 260 نیوتن متر گشتاور جفت شده است و گیربکس اتوماتیک DHT هم وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلویی را برعهده دارد.

موتور بی وای دی Qin L بهمن موتور بی وای دی Qin L بهمن

ظرفیت باتری های بی وای دی کین بهمن موتور هم بین 15.8 تا 10 کیلو وات ساعت است که به لطف فناوری فست شارژ، در عرض 30 دقیقه دوباره شارژ می‌شوند. به لطف این باتری‌ها (و اگر باک بنزین پر باشد)، شعاع حرکت بی وای دی کین ال پلاگین هیبرید در حالت ایده آل به نزدیک 2100 کیلومتر می‌رسد. شعاع حرکت بی وای دی کین L در حالت رانندگی تمام برقی هم بین 80 تا 120 کیلومتر است.

آپشن و امکانات رفاهی

قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن

از مهم‌ترین آپشن ها و امکانات رفاهی بی وای دی کین L بی ام کارز می‌توان به مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، 6 ایربگ، کنترل خودرو با اپ موبایل، 6 اسپیکر، سانروف پانارومیک، دستیار رانندگی سطح 2 DiPilot BYD، صندلی برقی، رینگ‌های 18 اینچی و سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف جلو اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

بی وای دی Qin L بهمن بی وای دی Qin L بهمن

اندازه و ابعاد بی وای دی کین L هیبرید شامل 4830 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1495 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به 2790 میلی متر می‌رسد. استفاده از چراغ‌های ال ای دی و طراحی اسلیک در کنار گرافیک و هندسه منحصر به فرد بی وای دی که آن را از سایر چینی‌ها متمایز می‌کند، از اصلی‌ترین فاکتورهای طراحی ظاهری و چهره‌ی بی وای دی کین هیبرید L وارداتی بهمن هستند که این محصول را به رقیب اصلی فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو تبدیل می‌کنند.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که اگر صرفا فاکتور ابعاد را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که کیا کی 5 کوشا خودرو و سایپا دیپال برقی هم می‌توانند رقیب‌های خوبی برای بی وای دی کین هیبریدی بهمن باشند.

طراحی داخلی و کابین

قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن

کابین و داشبورد بی وای دی کین L میزبان مولتی مدیا 15.6 اینچی و کلاستر دیجیتال 8.8 اینچی ال سی دی است و فرمان دی کات و طرح جذاب صندلی‌ها هم به زیبایی اتاق بی وای دی کین ال کمک زیادی می‌کنند.

کابین بی وای دی Qin L بهمن کابین بی وای دی Qin L بهمن

در اتاق بی وای دی Qin L می‌توانید صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن و مموری صندلی، سقف پانارومیک، اهرم دنده کریستالی و سیستم نورپردازی کابین را پیدا کنید.

قیمت بی وای دی کین L و تاریخ فروش

قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن قیمت فنی بی وای دی کین ال بهمن

شرکت بهمن موتور قصد دارد تا در سال جاری و احتمالا با برند بی ام کارز یا بی ام اسپیس، بی وای دی کین هیبرید L بی ام کارز را راهی ایران کند. قیمت احتمالی بی وای دی کین بهمن موتور شاید در محدوده قیمت فونیکس آریزو 8 یعنی بالای 2 میلیارد تومان باشد. همچنین باید اشاره کنیم که قیمت بی وای دی Qin L در چین، بین 13.7 تا 19.3 هزار دلار است که این تفاوت قیمت، از اختلاف توان در موتورهای برقی یا ظرفیت باتری و تعداد آپشن‌ها ناشی می‌شود.

بی وای دی Qin L بهمن بی وای دی Qin L بهمن

فعلا از زمان فروش قطعی و تاریخ عرضه به بازار برای بی وای دی کین ال اطلاعات دقیقی در دست ما نیست اما حدس می‌زنیم که این اتفاق، به زودی و در سال جاری رخ دهد.

نظر شما